Van Lalobbe naar Chateau Porcien, 21,7 km

Frankrijk, Château-Porcien

Om 09.30 uur vertrokken.
We zijn wat later vertrokken omdat de route vandaag niet te lang is. Ook vrij lang aan het ontbijt gezeten. Onze gastvrouw heeft de code geregeld voor ons volgende onderkomen. Dat wordt een echt pelgrimsonderkomen.
Voor het ontbijt moesten we naar de buren. Ons verblijf was een huis naast het gastadres.
Lopen we de deur uit staat Marnix bij ons voor. Die was eerder vertrokken uit een andere plaats. Hij hield even pauze. Grappig om hem zo weer te zien. Zo hebben Henk en Marnix onverwacht kennis gemaakt.
Na het ontbijt ieder weer zijn eigen weg gegaan.
Ivm mijn blaren wilde ik rustig aan doen en een aantal keren rust houden. Het was een mooie route, maar wel veel klimmen en dalen. Het leuke van klimmen is het uitzicht als je boven bent en het dalen.
Ik heb een paar foto’s gemaakt van het uitzicht.
Ik had nog geen tekstbij de foto’s gezet van gisteren. Het bloemen perkje op de foto vond ik wel leuk omdat je dat in veel plaatsen meerdere malen tegen komt. Is een gezellig gezicht.
Net na de middag kwam ik Henk weer tegen. Die zat net als gisteren aan de kant van de weg te lunchen. Het laatste stukje weer samen opgelopen.
Om 14.30 uur aangekomen in Chatea Porcien.
Daar kwamen we Marnix weer tegen. Omdat er hier niets open is wilde hij doorlopen naar het volgende dorp. Wij hadden echter de code van het pelgrims onderkomen. Daar was plaats voor 8 personen. Je begrijpt het al. We logeren daar dus moment zijn drieën.
Dit is echt een onderkomen waar je alles zelf moet doen. Wij wisten dat al en hadden gisteren dus al wat inkopen gedaan. Marnix heeft echter niets, dus moeten we maar een beetje delen.
Met behulp van mijn vertaal app bij de buurvrouw thee zakjes gevraagd en gekregen.
Het is een nieuw gebouwtje en is wel voorzien van voldoende inventaris. Dat zal straks wel lukken om ons eten te bereiden.
Ook vandaag weer mooi en goed wandelweer geweest. Dat is ook wel te zien op de foto’s.

Gezellig zo met zijn drietjes. Je heb toch weer een eind gelopen. (Met blaren). Ik heb verschillende verhalen aan Jan voorgelezen. Hij doet het je niet na en heeft grote bewondering voor je. Liefs en een knuffel van ons.

Henny 2021-08-01 18:00:08

Hoi Nico je gaat als een speer man, je hebt een hele dag ingelopen op je schema. Ontzettend knap maaar...... je wilt graag nog verder h'e. Maar werkelijk chapeeau voor deze prestatie!,! We vonden het heel leuk om het allemaal te lezen en fijn dat je zoveel contacten- en mensen tegen komt. Fijn dat je Frans sprekende maatjes tegenkomt, maar je redt je zelf best. Wie weet zoeken we je straks nog ergens op. We wensen je voor morgen een droge wandeldag.

Jopie en Bert 2021-08-01 18:40:45

Hallo Nico Sinds gisteren lees ik nu ook je verslagen,wat ik heel leuk vind om te lezen. Wat heb ik een bewondering voor jou! Wat leuk dat je van die aardige mensen ontmoet waar je mooi mee optrekt en mee praat. Ik hoop dat je gauw van je blaren afkomt. Verder wens ik je nog mooie wandelingen toe. Lieve groeten Marga

Marga Siesling 2021-08-01 18:53:30

Fijn te horen dat jullie lekker van een uitgebreid zondags ontbijt hebben gezeten! Goed begin van de dag. En dan de mannen waar je vandaag mee optrok,en ook gezellig mee ging of gaat koken! En dat kan jij heerlijk! Alleen de blaren dat is toch wel heel erg balen. Ik mag toch hopen dat dit gauw geneest want hier mee loop je niet echt ontspannen Maar broertje wat zijn we super trots op je💪😘👍

Tiny en Bert 2021-08-01 19:08:17

Hoi Nico, wat leuk dat je steeds je gelijkgestemden tegenkomt. Lekker samen koken, ik hoorde van Tiny dat dat wel gaat lukken. Eet smakelijk! Verzorg wel je blaren heel goed, want dat is balen. Rust lekker uit, en voor morgen heel veel succes!!

Anna 2021-08-01 19:59:07

Wij hopen dat je inmiddels toch lekker gegeten hebt .Nico denk en verzorg die blaren aub goed Fijn dat je leuke mensen ontmoet.Wij doen je dit na liefs Van ons .

Anneke 2021-08-01 20:51:23

Zo, 2 verhalen achter wellust gelezen… Gisteren we heel veel gelopen zeg, pffff! Gelukkig vandaag wat relaxer. En toch wel heel erg leuk om nu een keer met zijn 3en te zijn. Snap dat je niet continu met zijn 3en optrekt, maar zo is het we leuk lijkt me… Gezellige avond samen en slaap lekker voor zo…👍😘

Chantal en Marco 2021-08-01 21:24:52

Wij hebben jammer genoeg geen foto’s doorgekregen, maar je verhaal was weer mooi. Wat blijf je het toch goed doen, ondanks je blaren. Wij lezen je verhaal altijd een dag later, dus kunnen er niet op ingaan. Knuffel en veel plezier.

Wim en Mary 2021-08-02 10:46:14

Heb nog geen foto’s van gisteren doorgekregen, maar leuk dat jullie elkaar weer getroffen hadden en met z’n drietjes zijn gaan eten. Volg je reis iedere dag, Gelukkig goed wandelweer. Groetjes.