Naar Albir.

Spanje, Benidorm

Vandaag was het plan om naar Albir te lopen. Een aardig stuk, ongeveer 9 km. maar wel leuk om te doen.
Om 10.30 vertrokken en om 12.00 uur zat ik in Albir aan de cappuccino.
Geen mooie route, maar wel veel te zien. Je loopt eigenlijk gewoon langs de doorgaande weg. Viel trouwens niet tegen qua veiligheid. Op een paar stukjes na was er voldoende ruimte om te wandelen en fietsen.
Wel mooi om de hoge bergen om je heen te zien.
Er is ook een pad over de top van de bergen langs de kust. Die heb ik al eens gelopen, maar die is wel pittig. Misschien ga hem in deze vakantie nog een keer proberen te volbrengen. Ben natuurlijk weer een paar jaartjes ouder geworden.
Na de koffie doorgelopen naar het strand. Hoewel het strand daar uit kleine kiezelsteentjes bestaat, is het er wel erg mooi.
Een grote baai omringd met bergen. In de verte zie Calpe liggen, waarbij de hoge rots daar opvallend te zien is.
Ook die wil ik eigenlijk nog beklimmen. Gewoon via de wandelpaden, niet via de steile wanden. Dat wordt wel gedaan door bergbeklimmers die daar oefenen. Mooi gezicht is dat om dat te zien.
Wat later een bord spaghetti gegeten en daarna weer terug naar Benidorm.
Nog ff naar binnen gelopen bij het ridderspectakel, Robin Hood, maar daar waren geen activiteiten meer. Wel een foto gemaakt van een ridder op zijn paard die daar als uithangbord te zien is. Net echt.
Om 16.00 uur plofte ik weer op de bank. Was tijd voor een biertje.
Verder niet veel meer gedaan.
Leuke dag geweest. Weer veel zon op het bolletje (met pet) gehad.