Van Zaandam naar Abcoude, 27,6 km

Nederland, Abcoude

Goed geslapen en na een uitgebreid ontbijt om 08.45 uur vertrokken.
Ik had afgesproken met Frits en Nel dat ik bij hun langs zou komen. Daar ben ik lekker verwend met koffie en broodjes. Bijna 1,5 uur bij ze geweest.
Maar het einddoel voor deze dag lag ruim 17 km verder, dus toch de route maar weer op gepakt.
Leuke route dit keer dwars door Amsterdam. Via de Gelderse kade langs de Amstel gelopen.
Ook weer een leuke ontmoeting. Vlak bij de Arena werd ik aangesproken door een fietser. Hij begon met “ Buen Camino” en stapte af om mij te vragen of ik echt de Pelgrimsroute ging doen. Heel enthousiast vroeg hij of hij mij op de foto mocht zetten. Geen bezwaar, ook de schelp moest op de foto.
De eerste uren waren wat lastig, maar gaandeweg ging het weer beter. De lange dag van gister zal wel mee gespeeld hebben.
Ook vandaag weer goed wandelweer gehad.
Om 16.30 uur ook weer hartelijk ontvangen in Abcoude. Gezellig wat gekletst buiten in de tuin. Ook dit adres had ik gevonden bij Vrienden op de Fiets.
Bij een restaurant aan De Angstel gegeten. Daar was het druk maar op het terras toch een tafeltje kunnen scoren. Niet goedkoop maar wel lekker.
Ik wilde daar wat eten omdat we daar een paar jaar geleden samen hadden gezeten tijdens een fietstocht langs De Vecht. Mooie herinneringen dus.
Weer op tijd gaan slapen.

Dat was weer een leuke wandeldag! En lekker verwent met koffie en broodjes. Ja gister was het wel een lange dag, dus nu weer wat minder lange routes! Denk om je voeten.. Nu op naar Utrecht en wie weet wie je morgen weer ontmoet. Slaap lekker en morgen weer fris op pad! Groetjes Bert en Tiny

Bert 2021-07-14 20:52:23

Wat bijzonder dan weer zo’n dag!!Leuk bij Frits en Nel🙏En gaaf dat zo’n jongen een foto wilde van je!Ziet ook niet elke dag een Pelgrim van 75 voorbij komen😃Succes morgen!!🙏

Eric en San 2021-07-14 21:46:18

Erg leuk om weer te lezen en wat gaaf dat je bent aangesproken onderweg… Geeft misschien wel extra energie en motivatie denk ik… Slaap lekker, verdiende rust weer! Knuffel vanaf Hof van Saksen😘

Marco 2021-07-14 22:15:54

Jeetje oop! Nu alweer Abcoude. Mega trots op u! En wat leuk dat iemand gewoon een foto wilde maken. Succes weer morgen 💪🏻❤️

Amber 2021-07-14 22:29:41

Leuk weer een verslag te lezen en foto’s te bekijken. Wij hopen dat het uitkomt, wat je ervan verwacht

Mary 2021-07-15 10:17:25

Geachte maneer de Graaf Ik heb kort met u gesprooken op fietspad en paar fotos gemmakt Een footo van bijzondere man met rugzak en Sint Jakob shelp is op de muur van Facebook groep Santiago de Compostela. Andere photo met herkenbare gezicht is verzonden aan uw zon. U bent een inspiratie. Buon camino