Van Bezancourt naar Reims, 25 km

Frankrijk, Cormontreuil

Om 08.30 uur vertrokken.
Vandaag een karig ontbijt. Zeker een reden om gelijk maar wat inkopen te doen voor onderweg.
Het eerste gedeelte weer eindeloze wegen en paden. Niet veel over te vertellen. Grappig is dat je de twee torens van de kathedraal in Reims al van ver kunt zien. Ook bij het binnen lopen van de stad steken ze hoog boven alles uit.
Voor ons was het aankomen bij die kathedraal wel weer een mijlpaal. In de kathedraal worden pelgrims opgevangen door vrijwilligers van “Randonneurs et Pelerins 51”( RP51). Daar hebben wij ook contact mee gehad. Het belangrijkste van die ontmoeting was natuurlijk de stempel in ons paspoort. Normaal komen er zo’n 600 pelgrims per jaar bij deze kathedraal langs voor een stempel en eventueel advies. Nu zijn er nog maar 150 geweest.
Kenmerk van deze kathedraal is de lachende engel. Daar zit een heel verhaal achter, maar dat laat ik ff voor wat het is. Onder deze engel hebben we elkaar een hand gegeven en dat vast laten leggen op een foto.
Ook een biertje genomen in het parkje bij de kathedraal. Dan kon omdat we nog wel wat tijd over hadden. We konden er pas om 14.00 uur terecht en waren even voor 13.00 uur aangekomen. Het viel op dat er best veel Nederlanders rond liepen bij de kathedraal. We raakten echter in gesprek met een Italiaanse man. Die man was al drie maanden op de fiets aan het zwerven. Hij was van Italië naar Denemarken gefietst en nu dus in Frankrijk. Leuk gesprek gehad.
Ik was ondertussen nog even naar een Decatlon winkel geweest. Ik wil een andere regen cape hebben. De cape van mij is eigenlijk te kort. Helaas niet geslaagd. Later bij het doorlopen naar ons overnachtingsadres langs een groot filiaal van hun gelopen maar ook daar hadden ze niet wat ik wil.
We slapen vannacht bij de zusters van Clarisse, in een soort klooster. Strenge regels hoor. Op de gang mag niet worden gepraat. We mochten alleen binnen als we konden aantonen dat we zijn ingeënt. Wel hartelijk ontvangen. En wie troffen we daar ook, Marnix. Ook hier mogen we weer zelf koken. Dus weer met zijn drieën gezellig eten. Koffie en thee is gratis en voorradig.
Henk heeft de boodschappen gedaan. Die heeft dus weer een aantal kilometers meer gelopen.
Straks ff kijken of hier ook een Florence Nightingale is om even naar mijn blaren te kijken.
Wel een lieve zuster gevonden, maar ze kon er niet veel aan doen. Wel pleisters gekregen. Morgen maar weer goed inpakken.
Veel donkere wolken gezien, maar de regen viel net op moment dat we bij een bushokje liepen. Vijf minuten geschuild en dus lekker droog gebleven.

Reims een prachtige stad met z’n prachtige kathedraal ja dat is echt een mooie stop! Leuk dat je weer gesprekken hebt met ook zeer ondernemende Italiaan! En bij de zusters weer compleet met z’n drieën! Wel jammer dat Florence niet echt verstand van blaren heeft! En pech met de kleinere Fransen dan jij bent en dus voor jouw te kleine poncho’s! Wie weet zie je ergens nog een sportwinkel.. Het zal dus wel een stille avond cq nacht worden!

Bert en Tiny 2021-08-03 20:51:34

Dat had je denk ik ook nooit gedacht om nog eens bij de nonnen te slapen zo maak je nog eens wat , volgens mij heb je het nog steeds naar je zin dus ik hoop dat de blaren het niet voor je gaan verpesten sterkte verder

Germ 2021-08-03 20:55:02

Ook weer toevallig dat jullie daar Marnix ook weer tegen zijn gekomen… Zou af en toe wel even om een hoekje mee willen kijken… Ook weer bijzonder om nu in een soort klooster te slapen… Slaap lekker en gezond weer op 😘

Tal en Marco 2021-08-03 21:49:50

Wat ben je al ver en wel fijn dat jullie als mannen wel bij de zusters mochten slapen. 🤭🙃sterkte met je blaren en goeie wandeling verder

Bregit 2021-08-03 22:44:37

Wat een doorzettingsvermogen heb je. Ik hoop dat je de blaren snel kwijt raakt. Dat zal dan een hele zorg minder zijn. Lekker slapen bij de nonnen en dan morgen weer lopen, alleen of met je vrienden. Veel plezier.

Lenie en Jan 2021-08-04 18:58:57

In een klooster vol nonnen toch zelf gekookt?

mary en wim welmers 2021-08-04 19:15:10

jullie gaan als en speer volgens de leist ben de 11de pas in troyes wel gezellig zo met sen drieën we volgen je op de kaart weer goeie trip morgen groete ook aan je metgezellen