Van Eaux-Puiseaux naar Roffey, 27 km

Frankrijk, Roffey

Om 08.45 uur vertrokken.
Na alweer een marmelade ontbijt samen met Henk vertrokken. Margaretha loopt alleen en heeft ook een andere bestemming voor vandaag.
We mochten wel brood mee nemen voor onderweg. Om de proviand wat aan te vullen hadden we een stop gepland in Ervry-le-Chatel. Dat is een vrij grote plaats, dus konden we daar ook gelijk koffie drinken. Dat komt niet veel voor met al die uitgestorven dorpjes.
Net toen de koffie werd geserveerd kwam Margareta aan lopen, dus weer ff met zijn drieën.
Voordat wij daar waren hadden we al een zwaar traject gelopen. We wilde de route wat inkorten door de route van onze navigatie te lopen ipv de pelgrims route.
In dit geval hadden we dat beter niet kunnen doen. Het pad door het bos was bijna onbegaanbaar. Meerdere bomen over het pad, veel natte plekken en bramen struiken die bijna niet te ontwijken waren. Met schrammen en prut schoenen zaten we later dus koffie te drinken. Ook Margaretha had die route gelopen. Gedeelde smart is halve smart.
Na de koffie dus weer afscheid genomen.
Wat niet zo vaak gebeurt, deden we nu wel. Een afslag missen. Op een gegeven moment liep de te lopen afstand op ipv af. Terug lopen is altijd vervelend, dus een alternatieve route gemaakt. Dat was ongeveer 10 km langs een doorgaande weg in de volle zon. Had wat beter gekund.
Om 15.45 uur aangekomen op ons overnachtingsadres.
Bij de ontvangst vertelde onze gastvrouw dat er nog iemand zou komen. Een vrouw.
Je raad het al we zijn weer met zijn drieën. In de plaats waar Margaretha naar toe zou gaan was geen plaats.
Natuurlijk ook weer gezellig samen een biertje gedronken op het terrasje in de tuin.
Ik denk dat het vandaag de tot nu toe warmste dag is geweest. Het is hier nu (18.30 uur) nog 34 graden. Ik was ook best wel moe en zat er eigenlijk een beetje doorheen.
Ook veel last gehad van mijn teen. Zal ook wel met de warmte te maken hebben. Misschien in Vezelay maar ff naar laten kijken.
Ook vandaag wordt er weer voor ons gekookt. Het is toch wel fijn om er niet op uit te moeten om iets te eten. Eigenlijk is het eten vaak beter bij de mensen thuis dan in een restaurant. Er is ook vaak niet veel keus in de wat kleinere plaatsen.
Ik heb van Eric gehoord dat ik al meer dan 800 km heb gelopen. Begint er op te lijken.

Hallo Nico, dit is de eerste dag dat ik je volg.(aangemeld door mij broer Henk) In 2005 hebben wij deze route samen gelopen. Ik ga de voorgaande berichten nog allemaal lezen en bekijken om herinneringen en bekende plaatjes "op te halen". Al had ik geweten dat je in de Blauwe Reiger woont had ik je ook uitgezwaaid. In woon in de Kolgansstraat😉. Hou vol het leukste komt nog 🚶👊.

Paul Ursem 2021-08-11 19:28:17

Wat grappig dat jullie elkaar toch weer tegenkomen! Maar die paden.. niet echt fijn zeg! Zeker niet met de hitte en de vervelende tenen! Kom je geen schaap tegen om wat wol te plukken😉 Maar ja er toch maar eens naar laten kijken is niet zo’n gek idee! 800 km al gelopen dat is maar iets minder dan 1/3 deel van de route! Knap hoor!! Het is idd warm dus wat minder km wel zo aan te raden. En vermoeidheid komt dan snel om de hoek kijken! Ook wij vonden wat de mensen zelf koken vaak veel lekkerder dan restaurant! Geniet van de maaltijd en hoop dat je lekker kunt slapen! Dikke knuffel 🫂

Tiny en Bert 2021-08-11 19:28:46

Het klinkt als een dag waar je best diep moest gaan!Die verdomde pijntjes en dan begint het ook nog eens flink op te warmen.Gelukkig wel gezellig met z’n drieën koffie en aan het eind van de dag ook weer samen.De kilometerstand staat op 816 km!!Wat een afstand. Slaap lekker voor straks en hopelijk morgen weer iets beter qua pijn🙏

Eric en San 2021-08-11 19:34:51

Zo,Nico in ruim 4 weken bijna 800km gelopen 👍👍👍 topper!!!!!!! Ook heel bijzonder dat jullie toch weer met z,n drietjes overnachten.Laat morgen maar even naar die teen kijken, lijkt ons verstandig. Mooie foto's weer,zo leuk om je te volgen. Maar weer lekker vroeg slapen en morgen gezond weer op om verder te gaan. Toi,toi,toi kanjers. Groetjes Riet en Tjalling

Riet en Tjalling 2021-08-11 19:36:41

Jeetje Nico, wat een afstand heb je al afgelegd. Fijn dat jullie weer met z’n drieen zijn. Ik geloof dat het voor jullie iets warmer gaat worden. Wij zijn hier met een paar graden meer al tevreden. Hou je voeten goed in de gaten, je moet er nog verder mee. Letterlijk en figuurlijk. Succes voor morgen, en slaap lekker.

Tamara 2021-08-11 20:17:41

Voor die teen ook maar een kaarsje branden ? Beterschap

mary en wim welmers 2021-08-11 20:37:50

Warme dag zeg…..grappig dat jullie Margareta toch weer tegen kwamen. Las net dat je al over de 800 km zit….echt super goed. Alleen die pijntjes, goed dat je er naar laat kijken….en dan misschien ff een paar dagen rust. Dikke kus 💋

Cindy 2021-08-11 21:37:18

Wat een kilometers heb je al gelopen. Kijk uit met die teen he laat er maar naar kijken.Fijn zo met elkaar lopen. HEEL VEEL SUCCES morgen .welterusten voor straks.

Anneke en GERM 2021-08-11 21:45:10

Pffff…. 34 graden om 18:30, dan was het overdag nog warmer dus. Wat een bikkels zijn jullie! Kan me ook goed voorstellen dat je af en toe mindere momenten hebt, maar hopelijk morgen weer een goede dag! Voor nu eerst weer de verdiende rust… Slaap lekker😘

Tal en Marco 2021-08-11 23:18:29

Nico, heel veel sterkte en succes !! Je bent een Kanjer dat je het volhoudt !!