Oudejaarsdag (naar het Kruis)

Spanje, Benidorm

Vanmorgen om 08.30 uur opgestaan. Niet verkeerd hoor, de zon laat zich al zien.
Wel ff wennen in de nieuwe omgeving. Maar het is niet zo groot, dus vind ik alles snel.
Ontbijt smaakte goed.
Nu maar eens kijken wat we vandaag op het programma gaan zetten.
Straks eerst mijn oliebollen ophalen.
Zo na het huishoudelijke werk, koffie met een oliebol.
Daarna natuurlijk ook weer eens actief aan de gang.
Vandaag de eerste keer naar het kruis. Was niet zo vroeg weg, dus ook wat later weer terug. Het was opvallend druk bij de eindbestemming. Hoewel er zeker ook aardig wat mensen naar boven lopen, komen er ook veel met de auto of laten zich afzetten door een taxi.

Om 13.00 uur was ik weer op 13 hoog, tijd voor de lunch.
Daarna een tijdje op de bank in het zonnetje gezeten. Ff de oogjes dicht en wat gelezen.

Om 16.00 uur naar het oude centrum gelopen om te kijken waar de muziek en het vuurwerk vanavond vandaan komt.
De voorbereidingen waren in volle gang.
Er is een, voor mij, nieuwe lokatie bedacht. Het vuurwerk wordt op het strand afgestoken en het muziek podium staat in een vrij grote dwarsstraat van de boulevard.
Vanavond eten gehaald bij de kebab tent hier beneden. Smaakte goed, behalve de patat, die was kleffig.
Ook vandaag weer lekker weer geweest, veel zon.
Het koelt ‘s avonds wel behoorlijk af. Zelfs de kachel aangedaan in mijn huisje.
Na een rustige avond, keek ik uit naar het vuurwerk om 24.00 uur.
Ik zag wel aardig wat vuurwerk op het strand, maar zag niet wat ik hoopte. Veel gebouwen stonden in de weg.
Ben toen naar het strand gelopen om daar de sfeer te proeven. Bleek het grote vuurwerk nog niet te zijn begonnen.
Dat begon pas om 00.30 uur. Moest zelfs nog ff wachten. Zoals verwacht, was dit de moeite waard. Prachtig.
Dan de sfeer. Heel veel mensen daar om de vuurwerkshow te bekijken. Op zich al een attractie op zich. De boulevard stond helemaal vol, geen doorkomen aan. Op het strand nog wel wat bewegingsvrijheid, maar ook daar erg druk.
Na het vuurwerk het verwachte muziek spectacul. Ik liep toevallig vlak langs een muziekbox. Dat leverde gelijk een storing op in mijn gehoorapparaat. Hoop dat het meevalt.
Nog even een rondje gelopen, voordat ik terug ben gegaan. Veel van de aanwezigen hadden het daar behoorlijk mee.
Om 01.30 uur mijn oogjes dicht gedaan.

Heel veell plezier opa ❤️

Senna 2023-12-31 10:46:29

Fijn dat er in Benidorm ook oliebollen zijn!! En dat was weer een prachtige klim naar t Kruis! Ik begrijp dat er in Spanje op ouderejaarsavond tegen 12 uur druiven worden gegeten🤔 Maar druivensap lijkt ook wel lekker🍷

Tiny en Bert 2023-12-31 19:42:39

Hoi broerlief, Goeie locatie uitgezocht hoor. Je bent natuurlijk een ervaren Spanje reiziger. Een heel goed en gezond nieuwjaar gewenst. Ook voor alle aanhang. Geniet ervan. Doen wij ook voor zover mogelijk met die koude wind. Groetjes. Arthur en Gre.