Van St-Cyr-les-Colons naar Arcy-sur-Cure, 19 km

Frankrijk, Arcy-sur-Cure

Om 08.30 uur vertrokken.
De foto geeft het al aan, alweer een marmelade ontbijt. Ik denk dat het bij de streek hoort, dus niet meer over hebben.
Hoewel we een relatief korte route hadden, zijn we toch op tijd vertrokken. De dag begon zoals zo vaak met een fikse klim. Dat is niet zo gek, want de meeste dorpjes liggen in een soort dal.
Overigens hebben we vandaag 4 behoorlijke hoogtes moeten overbruggen, waarvan één echt hele steil.
Vandaag ook gelukkig een behoorlijk stuk door de bossen kunnen lopen. Dat is toch wel fijn hoor met deze temperaturen.
Vanaf Accolay hebben we langs de rivier de Cure gelopen. Best een mooie route. Bij Accelay steek je bij binnenkomst zelfs twee rivieren over. De één is eigenlijk een kanaal. Zie foto.
Bij Bessy-sur-Cure hebben we gepauzeerd op een mooie picknick plaats. Opvallend was dat er op dat moment veel mensen waren. Er werd zelfs gezwommen in de rivier, jammer dat ik mijn zwembroek niet bij me heb.
Onderweg ook nog twee, voor ons nieuwe pelgrims ontmoet. Twee Belgische vrouwen die elkaar ook hebben ontmoet tijdens de wandeling.
Die hadden deze plek ook gevonden.
Vol goede moed aan de laatste kilometers begonnen voor vandaag.
Om 13.30 uur aangekomen bij onze gastouders.
Hoewel het ook vandaag behoorlijk warm is geweest, heb ik er veel minder moeite mee gehad. Een heel verschil met gisteren.
Ook wel eens fijn om wat meer tijd te hebben na aankomst.
Bij onze kamer hebben we klein terrasje, een mooi plekje voor een welverdiend biertje.
Ook hier eten we “ thuis”.

Dat doet het thuisfront goed om te lezen dat vandaag beter ging dan gister! En jullie ook even kunnen genieten van een terrasje met wat lekkers! Fijn dat adres al geregeld was en jullie daar ook de warme hap krijgen! En mooie foto’s van een herkenbaar gebied.. en morgen naar op de basiliek van Vezelay! Een plek waar menig pelgrim een mooi fotomoment van maakt! Geniet van de avond et Bonne nuit! A bientot😘

Bert en Tiny 2021-08-13 17:54:29

Ik neem mijn petje af voor je hoor. Taaie rakker. Je kunt ook ijsklontjes onder je pet doen.,. Dat deden ze bij de Olympische spelen ook. Maar het verhaal dat de Fransen eigenheimers zijn kan dus in de prullenbak. Wat een lieve mensen ontmoet je. Maar dat ontbijt is daar gebruikelijk. Koffie en croissants. Bon aperitief.

Gre 2021-08-13 18:27:53

Hallo Nico, Sinds kort volgen we je op je weg naar Santiago. Wat een leuk verslag. We hebben veel respect voor je. Zorg goed voor je zelf maar geniet vooral van je wandeltocht. Groetjes Dick en Carolien Schreuder

Dick en Carolien 2021-08-13 18:47:59

Mooie foto’s Nico, komen jullie niet voorbij een Zeeman om een zwembroek te kopen? Weer een gastvrijadres met een warme maaltijd. Fijn dat het vandaag beter ging dan gisteren. Goed eten, lekker biertje, slaap lekker en tot morgen.

Tamara. 2021-08-13 18:51:04

Fijn te horen dat het vandaag beter ging,dat stelt gerust.Ja,voor ontbijt moet je niet bij de Fransen zijn dat kunnen ze echt niet.Daar moet je maar aan wennen. Nog altijd zoveel respect voor jullie. Morgen weer vol goede moed verder.Toi Toi Toi. groet Riet en Tjalling PS ook weer prachtige foto,s

Riet en Tjalling Alkema 2021-08-13 18:56:09

Fijn Nico dat het vandaag beter ging dan gisteren,en dat jullie ook fijn wat in de schaduw konden lopen .Voor morgen weer heel veel succes ,en voor straks lekker slapen.groetjes van ons.

Anneke en GERM 2021-08-13 19:23:55

Goed gedaan Nico om even de tijd te hebben na de ( kortere) etappe Het gaat je toch opbreken als je nog van alles moet doen, douchen, je was, je email, je boodschappen , eten ,enz Even lekker op bed liggen en je rust pakken na de douche doet je lijf goed Vooral met de warmte!

Marian Zwaan 2021-08-13 19:39:37

Zo, dat zijn weer goede berichten… Ook weleens lekker om een flink deel van de dag vrij te zijn. Jammer dat je je zwembroek niet mee had, denk dat ik er naakt was ingesprongen… 😂 inmiddels weer een paar biertjes verder denk ik en bijna alweer bedtijd! Slaap lekker voor zo…😘