Van Saint-Astier naar Mussidan, 32 km

Frankrijk, Mussidan

Vroeg opgestaan omdat er weer een lange dag op ons lag te wachten.
We dachten dat we het ontbijt ook zelf moesten regelen. Nee hoor mevrouw Rathier kwam dat netjes voor ons doen. Echt een heerlijk uitgebreid ontbijt voor ons op tafel gezet.
Daarna bracht ze ons naar de goede brug (foto). Ik vroeg het nog wel ff voor alle zekerheid. Lachend gaf ze aan naar de juiste brug te rijden.
Daar de route weer opgepakt. Tot aan het centrum van Saint-Astier was het toch nog wel 4 km lopen.
Mijn navigatie gaf aan dat er een alternatieve route mogelijk was van totaal 26 km. We spraken af om het eerste gedeelte alternatief te doen en later de pelgrimsroute op te pakken.
Flavio ging eerst ff de kerk bekijken en ik liep gelijk door.
De alternatieve route was heel goed te doen. Geen noemenswaardige hoogte verschillen en ook geen drukke wegen.
In een klein gehucht kreeg ik nog koffie van een man die in zijn tuin aan het werk was.
Op het moment dat alternatief en pelgrims route vlak bij elkaar komen, heb ik nog wel ff overwogen om gewoon door te lopen op de alternatieve. Ik dacht tijd genoeg te hebben en koos voor de pelgrimsroute. Nou gelijk loodrecht de lucht in. Niet zeuren maar gewoon door stampen.
Een leuke plek gevonden om te lunchen. Opeens was daar een hok met stoelen erbij midden in het bos.
Loop ik zoals zo vaak in gedachten, zie ik een aanwijzing over het hoofd. Gewoon niet opgelet dus. Ik kijk wel regelmatig op mijn telefoon of ik nog op de route zit. Nu dus ook, maar eigenlijk veel te laat. Gevolg 2 km omgelopen.
Op een gegeven moment liep ik langs een naar mijn mening, te drukke weg. Ben ik de spoorlijn over gestoken om bij het ernaast gelegen fietspad te komen. Kan natuurlijk niet, maar toch maar gedaan.
Om ongeveer 15.45 uur aangekomen bij de eindbestemming. Tenminste dat dacht ik. Ik had het adres van Flavio gekregen, maar niets mee gedaan omdat het al stond aangegeven in Maps. Had ik nou maar ff goed gekeken, dan had ik gezien dat het een ander adres was. Flavio stuurde mij het adres nog een keer zodat ik het niet hoefde op te zoeken. Kreeg ik eerst nog een verkeerd adres door, maar de tweede keer ging het goed. Het juiste adres was nog zeker 2 km verder.
Uiteindelijk was ik om 16.30 uur op de goede plaats.
Flavio was er veel eerder dan ik. Hij had wel gekozen voor de korte alternatieve route.
Ik had hem geleerd hoe hij dat moest doen, en nu maakte ik er zelf geen gebruik van. Dat was ff dolle pret. Hij 5 km minder gelopen dan ik.
Na het douchen samen boodschappen gedaan bij de Lidl.
Ook nu weer thuis gegeten. Ik hoefde de afwas niet te doen omdat ik zoveel kilometers had gelopen.
Er was veel dreiging van regen, maar ik denk dat ik tussen de spetters door ben gelopen. Geen regen cape nodig gehad, maar ik had hem wel aan mijn riem hangen.
Ook voor morgen is de overnachting geregeld. Nu wordt het zeker 33 km. Valt weinig af te sprokkelen.

Mooie foto’s en je ziet er goed uit! Dat is gewoon heel fijn om te zien😘 Maar je hebt Flavio wat geleerd en zelf hier niet voor te kiezen.. loop je gewoon 5 km om!! Jammer maar je hoeft de afwas nu niet te doen, dat scheelt😉 Grappig dat de stoelen in het bos al voor je klaar staan! En koffie onderweg van een Fransman zo lief!! Maar al met al een lange tocht en morgen nog zo een! Rust lekker uit en voor straks slaap lekker!

Tiny en Bert 2021-09-10 21:01:01

Tjèè Nico TWEEËNDERTIG KILOMETER!! Ja ik zet het maar in grote letters.. RESPECT hoor..en daar kwamen nog 's extra kilometers bij..poeh poeh.. Wederom prachtige foto's..het is weer genieten voor mij als thuisblijver(!) 😄 Lekker eten, goed slapen..energie kweken want voor morgen ben je weer heel wat van plan. Ga d'r voor...bonne route.. Ria Juffermans

Ria Juffermans 2021-09-10 21:04:38

Hallo Nico, Ik volg je nu een paar weken. Tijdens onze werkzaamheden ben ik aardig op de hoogte gebracht door jou van de zorgen die je had over je voeten. Nou dat is met de enorme prestatie die je nu levert aardig goed gekomen. Je schrijf er minder over. Je einddoel zal je volgens mij zeker halen. Het goede doel waar je voor loop zal ook heel blij hier mee zijn. Een hartelijke groet vanuit Heerhugowaard.

Jan Brinkman 2021-09-10 21:21:59

Dat was weer een aardige tippel. En morgen staat er ook weer heel wat op het programma. Maar je foto's zijn erg mooi. Ga maar lekker vroeg slapen en uitgerust weer op morgenochtend. Veel plezier.

Lenie en Jan 2021-09-10 21:37:36

achter mijn Advocaatje met slagroom zit ik je verslag te lezen. weer geweldig Nico Morgen weer een lange dag wij denken aan je .

Anneke en Jaap. 2021-09-10 22:23:29

Jammer van die 5 opgelopen KM ,dus morgen opletten. Wat fijn dat je zulke fijne mensen ontmoet onderweg en ook op de plaatsen waar je slaapt en eet ze zijn soms zo lief voor jullie geweldig .Het is morgen weer een flink eind lopen.Germ en ik wensen je heel veel succes en voor straks welterusten.groetjes

Anneke en GERM 2021-09-10 22:24:54

Weer een dertiger op de teller!! Wel balen dat het eigenlijk niet had gehoeven… Hopelijk morgen wel in 1 keer lopen. Bijzonder weekend voor de deur voor je… Maar eerst weer lekker slapen, verdiende rust!😘

Tal en Marco 2021-09-11 00:37:02

Jeetje Nico, zomaar weer een aantal km.omgelopen. En ook weer de humor zoals jij alles beschrijf. Je wordt al door vele mensen gevolgd op deze reis, en het begint al aardig op te schieten. Morgen weer zo een lange tocht. En ook een bijzonder weekend voor jou, en door iedereen gevolgd. 👍👍😘

Tamara 2021-09-11 14:22:00

Hoe kan jij nou verkeerd lopen?!