Arcy-sur-Cure, dag 5

Frankrijk, Arcy-sur-Cure

Vandaag hopelijk de laatste dag in Arcy-sur-Cure. Hoewel het nog niet echt goed is ga ik er van uit dat ik morgen de Camino weer op pak. Vannacht lag ik natuurlijk weer veel wakker. Opeens kreeg ik een ingeving. Ik denk dat ik teen sokken ga kopen. Zie foto. Ben nu bij een paar sportzaken geweest (met Bridgette), maar natuurlijk geen teen sokken te krijgen.
Ik heb ze thuis wel, maar daar heb je lekker niks aan. Toen bedacht ik dat Jopie en Bert met de camper naar Frankrijk gaan. Ff gebeld en dinsdag vertrekken ze. Dan zijn ze na een paar dagen bij mij in de buurt. Komen ze ze gewoon ff brengen. Ook dat is pelgrimsservice natuurlijk. Gelijk door Eric een paar extra laten bestellen.
Ondanks dat ik nog niet weet wat de dokter zegt, heb ik al een slaapplaats geregeld in Tannay. Ik wil niet zo ver omdat ik pas kan gaan lopen na het bezoek aan de dokter om 10.00 uur. Naar Tannay is ongeveer 18 km.
Ook vandaag mijn schoenen opgehaald bij de schoenmaker. Gelijk een proef rondje gelopen omdat er nieuwe zooltjes in zijn gemaakt.
Die zooltjes zijn dunner waardoor ik meer ruimte heb in de schoenen. Kijken of dat ook wat helpt.
Ook vandaag weer heerlijk gegeten. Je kunt aan alles merken dat Bridgette het leuk vindt om te koken. Ik heb hier nu 6 dagen gegeten en elke dag stond er weer iets geheel anders op tafel.
Vandaag was er ook een Belgische pelgrim, genaamd Peter, als gast. Die loopt morgen naar Vezelay. Nu precies een week later dan Henk en ik.
Ik kijk naar morgen uit, kan eigenlijk niet wachten.

Hoi ome Nico, Ik heb je gevonden hoor. Wat enorm leuk om je reis te mogen volgen. Je bent echt wel stoer en dapper! Ik hoop dat het morgen beetje gaat met lopen. Dikke knuffel Mariette

Mariette 2021-08-20 21:32:39

Wat een goed bericht Nico dat je weer gaat pelgrimeren 👍👍En wat goed dat Jopie en Bert je sokken komen brengen.Nu heb ik hier nog een zak Wandelwol,daar heb ik veel baat bij met het wandelen.Op advies van de pedicure Het weegt niks en er zit een beschrijving bij.Ik geef het mee aan Jopie en Bert,en dan kijk je maar of je het gebruikt. Het proberen waard. Hopelijk geeft de arts je groen licht!!!!!Maar start langzaam op. Groetjes en toi,toi,Riet en Tjalling

Riet en Tjalling 2021-08-20 21:57:42

Nou Nico hoop dat alles mee zit en dat je morgen weer op pad gaat Het valt niet mee om zoveel dagen weinig te doen Maar we duimen voor je en je verslag elke dag daar kijken we naar uit Als je eenmaal weer thuis alles op orde heb Geven we je op voor de Alkmaarse krant om elke dag een colm te schrijven Want dat doe je prima

Frits en Nel 2021-08-20 22:04:43

Nico heel veel sterkte morgen.Slaap ze liefs.

Anneke GERM. 2021-08-20 23:22:15

Ik zal voor je duimen, spannend hoor. Geweldig, dat Jopie en Bert je de teensokken komen brengen. Rustig aan vandaag, ik ga van onze eerste echte zomersedag genieten, door mij op een handoek te laten zakken op het strand, en denkend aan jouw eerste trip vandaag.👍👍😊

Tamara 2021-08-21 08:51:47

Spannende dag voor je! Maar wat fijn alle hulp die je krijgt! Dunnere zooltjes, teensokken en wol! Nu eerst naar de dokter en afscheid nemen van je gastgezin! Geef ze ook van ons maar een knuffel! Wat een lieve mensen! Succes bij de dokter en hoop op groen licht! Liefs Tiny en Bert😘

Bert en Tiny 2021-08-21 09:24:17

Ben heel benieuwd wat de dokter gaat zeggen🤞

Margaretha 2021-08-21 09:27:47

Ik lees nu pas je berichten ,ben onder de indruk van je tocht en nu maar hopen op goed bericht van de dokter. Succes !!

J.Poes 2021-08-21 10:27:35

Ik hoop voor jou dat je van de dokter weer verder mag, zoniet ...neem dan nog een paar dagen rust zodat je weer goed opweg kan. Je wordt in ieder geval geweldig verzorgd door je logeeradres GEWELDIG! Ik blijf je volgen met lieve groeten van mij Marga

Marga Siesling 2021-08-21 11:44:26

Kun je Bert en Jopie niet bewegen eerder te vertrekken? En jij ben nogal handig. Kun je ze niet zelf breien ?