Van Santiago naar A-Peña, 34 km

Spanje, A Barcala

Om 06.00 uur opgestaan. De kamer opgeruimd en de rugzak weer volgestouwd. Ik wilde bij de buren ontbijten, maar die tent was nog niet open. Doorgelopen naar een hotel naast de kathedraal. Ik had gehoord dat je daar ook kon ontbijten. Nou dat lukte inderdaad.
Een uitgebreid ontbijt buffet voor € 6,- , mocht zelfs een paar broodjes meenemen.
Daar in het donker om 08.00 uur vertrokken.
Voor het eerste gedeelte echt het licht van de telefoon nodig gehad. Geen heldere nacht, dus ook geen maan die de route verlicht.
Tot ver in de morgen was het mistig, maar niet koud.
Na een paar uur lopen de eerste mogelijkheid om koffie te drinken.
Bij de brug over de Rio Tambre op een bankje mijn broodjes opgegeten. Ik zat er eerst lekker in het zonnetje, maar al gauw kwamen donkere wolken dat verpesten.
De donkere wolken zijn gebleven, maar gelukkig geen regen gehad.
Ik dacht dat het vandaag ongeveer 30 km zou zijn, maar uiteindelijk zijn het er 34 geworden.
Pas om 16.30 uur aangekomen.
Er waren alleen nog maar boven bedden beschikbaar. Dat leek mij niks. Met dat ouwe lijf klimmen, en er dan ook een paar keer in de nacht uit moeten. Gelukkig kon ik voor € 30,- een eigen kamer krijgen.
Bij het reserveren was de prijs € 60,- , dat was me te duur.
Onderweg weinig bekende gezichten gezien, maar hier in de albergue wel. Samen met Nick eerst een biertje gedronken.
Straks hier eten, en gelukkig is er morgen ook ontbijt.
Deze kamer gelijk gereserveerd voor Margaretha. Die is hier morgen.
Na aankomst, heeft het hier behoorlijk geregend. De verwachting voor morgen is ook niet zo best.
We gaan het zien.

Wat een tocht weer hoort deze strip ook bij de pelgrimstocht? Goeie wandeling morgen weer. Liefs Bregit

Bregit 2021-10-30 18:40:45

Wat een dromerige bospaadjes waar je elk moment Roodkapje tegen zou kunnen komen

Richard Keijzer 2021-10-30 18:41:05

dus hetzelfde weer als hier denk ik Leuk dat je toch nog even je bevindingen aan ons laat weten. wij zullen na Woensdag ook af moeten kikken. En niet alleen jij hoor .Nog een paar dagen en dan vliegen. Naar dat mooie Alkmaar met al zijn lieve vrienden en Familie. Doei.

Anneke en Jaap. 2021-10-30 18:49:38

Goh Nico, wat mooi 👍 en dapper dat je naar Muxia ook te voet ga. Na Woensdag ga je maar heel fijn genieten van je grote warme bed. Ik wens je veel sterkte en gemoedsrust toe op je eindbestemming, liefs Henny

Henny 2021-10-30 19:05:12

Knap van je dat je ook naar Muxia gaat lopen, succes en de groetjes. J&J

Jan poes 🐈‍⬛ 2021-10-30 19:35:12

Geen idee waarom Muxia er ook bij moet? Hoor ik nog wel als je weer terug bent. Voor vandaag in ieder geval een bed..lief dat je 'm gelijk reserveert voor Margaretha. Slaap lekker💤💤 en succes morgen! Lieve groeten..Ria Juffermans ❤👋

Ria Juffermans 2021-10-30 19:38:32

Weer een pittige tippel vandaag! En ondanks het niet zo mooie weer, was het zo te zien wel een leuke route! Ook de foto met de Spaanse stieren. Gelukkig lopen ze daar nog lekker rond! Heel begrijpelijk dat je niet op een bovenbed wil liggen, het kan ook te gek! Dus lekker een eigen plekje kunnen scoren! Nog even en je bent op je einddoel Máxima! Morgen gelukkig een korte route en dus niet in donker lopen en let op de wintertijd gaat vannacht in! Dikke knuffel en slaap lekker😘

Bert en Tiny 2021-10-30 20:07:37

Muxia natuurlijk 😊😊

Tiny 2021-10-30 20:08:21

De reden om naar Muxica te gaan begrijpen en snappen we heel goed. Nico heel veel sterkte nog even ,Slaap lekker succes. Liefs GERM en Anneke

Anneke en GERM 2021-10-30 20:16:56

Zo Nico dat was weer een aardig stukkie tippelen vandaag zo na je rustdagen 👍👍Heel veel sterkte en moed op de weg naar Muxia,het uiteindelijke doel van je tocht🙏🙏,en we hopen dat de weergoden je een beetje gezond zijn.Lieve groetjes van ons.

Riet en Tjalling 2021-10-30 21:35:37

Gezind bedoel ik natuurlijk 😂😂

Riet en Tjalling 2021-10-30 21:36:52

Nou vandaag de pas er weer in zetten En hopen op droog weer want dat loopt Altijd prettiger En dan is je eind doel eindelijk in zicht En moet je weer wennen in je huis in Alkmaar En natuurlijk je rust nemen want dat is nu heel belangrijk We houden weer contact via de telefoon en hoop je gauw weer te zien 👍🏼👍🏼👍🏼