Van Linter naar Enines, 26,6 km

België, Orp-Jauche

Om 09.10 uur vertrokken.
Ik kon niet zo vroeg ontbijten, 08.30 uur was echt een uitzondering. Dankbaar gebruik van gemaakt.
Vlak bij de locatie de pelgrimsroute opgepakt. Die ging over een kilometers lange oude treinbaan. Die werd vroeger o.a. gebruikt om grote groepen mensen te vervoeren die op het land werkten voor de suikerbieten teelt. Dat allemaal voor de suikerfabriek die er nog steeds staat en ook nog actief is.
Op dit traject ben ik twee keer aangesproken. De eerste keer door een fietser die mij wilde helpen met de route. Ik vond het heel vriendelijk, maar zijn opmerkingen kwamen overeen met hetgeen mijn navigatie liet zien. Dat heb ik niet gezegd, maar hem gewoon bedankt.
Later stopte er een wielrenner. Die reageerde op de schelp. Hij had twee keer een Camino gefietst. Leuk gesprek gevoerd.
In Tienen de pelgrimsroute verlaten. Ik liep lekker op schema, maar de laatste 11 km waren zwaarder dan gedacht. De navigatie stuurde mij over allemaal onverharde wegen met hoog gras in het midden en smalle sporen. Miste ik ook nog een afslag, dat was gelijk 1,5 km extra.
Maar goed, ook dat hebben we overleeft.
Om 16.00 uur aangekomen in Enines.
Ook hier hartelijk ontvangen met een heerlijk biertje.
Lekker wandelweer geweest. Droog en niet te veel zon. Een paar flinke spatten regen, maar toen zat ik net te lunchen onder een boom.
Als verrassing mocht ik mee eten. Dat kon makkelijk omdat ze brood aten, maar toch.
Een leuke afsluiting van deze dag.
Oja dat vergeet ik te vermelden. De grote blaar is bijna genezen, maar er zit nu een kleine naast.
Die is inmiddels verzorgd. Hoop dat morgen goed gaat.

Wat stoer van je Nico, dat je nog steeds zulke leuke verslagen maakt en mooie foto’s. Je zegt niets meer over je blaar, is die soms weg? Rust maar lekker uit en hopen dat je morgen weer een fraaie dag hebt.

Wim en Mary 2021-07-25 18:43:55

Weer een mooie dag en gelukkig bijna droog! Leuke ontmoetingen dat maakt het toch elke keer weer anders. Maar wat een knollenveld dat wandelpad! Ik mag toch hopen dat dit wat beter wordt! Nu richting namen op een hele bijzondere dag!! Veel succes en plezier morgen Lieve groetjes 😘

Tiny en Bert 2021-07-25 21:18:52

Goed te horen dat je het (bijna) droog hebt gehouden. Volgens het weerbericht heeft het best geregend in België. Weer prachtige foto's, inderdaad geen beste looppaden. Rust lekker uit en veel succes voor morgen.

Anna 2021-07-25 22:42:59

Mooi verhaal weer! En dan wordt je op dit adres wakker en ben je gewoon jarig… GEFELICITEERD 🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉 Hieperdepiep… Hoeraaaaaaa

Chantal en Marco 2021-07-26 03:08:16

🎉🎉Goedemorgen jarige job🎉🎉, Wat een leuk verslag en wat een bijzondere ontmoetingen weer. Vandaag ben je 75 jaar geworden…..en dan zulke afstanden lopen….ik ben echt super trots op je…..dikke kus…love you 😘🥳

Cindy 2021-07-26 05:32:13

Je gaat weer goed, af en toe een omweg, maar dat is waarschijnlijk de toeristische route. Maar……..van harte gefeliciteerd grote jongen met je verjaardag. Reken maar als je thuis komt! ……dat je hier niet onderuit kan komen door een lekkere borrel te schenken,

Tamara 2021-07-26 08:15:58

Gefeliciteerd met uw 75ste verjaardag opa. Ik vind het erg leuk om uw verslagen te lezen en heb heel veel respect voor wat u aan het doen bent. Ga zo door!

Bram 2021-07-26 08:51:47

Hoi Nico we zien dus dat je vandaag jarig bent en 75 bent geworden. Hartelijk Gefeliciteerd en nog vele jaren in gezondheid toegewenst.Weer veel wandelplezier vandaag. Groet Riet en Tjalling

Riet en Tjalling Alkema 2021-07-26 09:25:24

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! We hopen nog vele jaren met je samen te werken: proficiat. Vandaag maar bij de nonnen en/paters een lekker biertje drinken. Ik probeer je vanavond even te bellen. Ga zo door en blijf mooie foto's maken.

Gerard 2021-07-26 10:14:39

Van harte proficiat met je 75e verjaardag. Hopelijk houd je het vandaag een beetje droog, de vooruitzichten zijn niet zo best. We bewonderen je doorzettingsvermogen op deze leeftijd en duimen voor je voor een goede afloop.

gerard en fanny 2021-07-26 10:35:47

Hieperdepiep Hoera. Van harte gefeliciteerd met je 75e verjaardag. We nemen een borrel op jouw gezondheid ! 🎈🎈🎉🎉🍰🍰🎂🎂🌹🌹💋💋

Lenie en Jan 2021-07-26 12:12:34

Van Harte Gefeliciteerd! Jubileumjaar!

Hannie en Jaap 2021-07-26 13:43:36

Gefeliciteerd met je verjaardag. De hele dag polonaise gelopen dus.

mary en wim welmers 2021-07-26 16:54:30

Van harte gefeliciteerd lieve Nico met deze mijlpaal op jouw heel bijzondere trip. Wat een activiteit en 💪doorzettingsvermogen bezit je toch! Erg indrukwekkend 👌Verder zoveel succes en gezondheid gewenst! Wat zal/zou Anneke trots op je zijn … 😘

Betty 2021-07-26 17:02:56

Hieper de piep!! 75 jaar en “gewoon” iedere dag zon presentatie! Gefeliciteerd met je verjaardag lief broertje! ❤️🍀🎂🍻🍷☕️🍰🌻🌻🌻 Super trots op je en hopen je nog een heeele poos te volgen! Dikke kus van ons🥰