Voetbal stadion.

Spanje, Benidorm

Vanmorgen bij het opstaan geen zonnetje.
Het heeft wel geregend, want de straten zijn nat. Niets van gemerkt, dus ook geen last van gehad.
Na wat opruimen in mij villa, ben ik naar de grote supermarkt van Mercadona gelopen.
Ik zoek al een paar dagen naar soep in blik. Eén winkel gevonden, maar daar kost een klein blik € 5,50 of € 6,- Dat vind ik eigenlijk ff te duur. Blijf natuurlijk een zuinige Hollander.
Heb voorlopig maar weer een pakje gekocht. Wil ook weer een keer thuis eten.
Heb vanmorgen in de nieuwe week (weekblad voor Benidorm en omstreken) gelezen dat er een wereldbeker veldrijden wordt gehouden in Benidorm. Ga straks ff het parcours bekijken.
De wedstrijd is zondag de 21ste. Ik las dat Mathieu van de Poel ook meedoet.
Zoals gezegd (geschreven) naar het betreffende park gelopen. Grappig dat het parcours (in aanbouw, zie foto’s) naast het stadion ligt van de plaatselijke voetbalclub, Atletico Benidorm.
Van het parcours is nog niet zoveel te zien, dus daar was ik gauw klaar. Weet nu wel waar het is.
Daarna naar het stadion gelopen. Dar werd druk getraind. Ik dacht dat het de club zelf was die daarvan het werk was. Ik stond al ff in het Engels te kletsen met een vrouw die daar ook stond te kijken en er duidelijk bij hoorde. Bleek het om een Nederlandse voetbalclub te gaan die hier op trainingskamp is. Later hoorde ik dat de club Kagia heet en uit Lisse komt.
Zijn we maar verder gegaan in het Nederlands.
Er was nog een andere club bezig, maar daar heb ik niet verder naar gekeken.
Kagia blijft een week en morgen spelen ze een oefenwedstrijd.
Misschien ff kijken.
Op de terugweg koffie gedronken bij de Belg. Stiekem een taartje bij genomen. Niet verder vertellen natuurlijk.
Thuis gegeten en verder de deur niet meer uit geweest.