Van Dinant naar Givet, 32,5 km

Frankrijk, Givet

Om 08.30 uur vertrokken.
We hadden afgesproken om de eerste uren samen te lopen. We hadden nog geen overnachtingsadres gevonden dus zouden we een aantal keren bellen. Henk wilde verder gaan dan Givet, omdat daar niet veel mogelijkheden waren. Ik vond dat ook wel een goed idee, dus zouden we nog een nacht samen een kamer delen.
Ik Dinant eerst een stempel gehaald voor ons paspoort.
Ik weet nog dat ik had geschreven dat ik er naar uitkeek om weer een dag langs de Maas te lopen. Nou dat viel vandaag behoorlijk tegen. Op een gegeven moment moesten we volgens de navigatie een stukje van de Maas af. We liepen al kletsend de aangegeven straat in. We waren al een tijdje aan het klimmen, toen ik eens naar de navigatie keek. Bleken we al een heel eind de verkeerde richting op te gaan.
Na overleg besloten we door te lopen omdat de navigatie aan gaf dat de route niet langer zou worden, alleen niet langs de Maas dus.
Het bleek echter dat we een behoorlijk hoogte verschil moesten overbruggen. Toen we op hoogte in de buurt van de Maas kwamen hebben besloten om een stijl pad naar beneden te nemen. We waren het klimmen allebei een beetje zat.
Wel een leuk pad maar ook wel een beetje gevaarlijk door de los liggende stenen en de gladheid. Gelukkig zijn we heelhuids beneden aangekomen.
Dan is het fijn om weer op vlak terrein te lopen. We zaten gelijk weer op de route.
Bij de eerste gelegenheid koffie pauze gehouden.
Het bellen had nog niet veel opgeleverd.
Op een gegeven moment hebben besloten elk onze eigen weg te gaan. Door het oponthoud wilde ik niet meer verder gaan dan Givet. Henk wilde toch proberen wat verder te komen. Ik had geen zin om verder te gaan zonder te weten of er een slaapplaats zou zijn. Voor Henk was het ook beter om alleen door te gaan, hij loopt sneller dan ik en houdt het wellicht ook langer vol.
Nadat we afscheid hadden genomen, heb ik aan Marco gevraagd om een kamer te reserveren bij het Ibis hotel in Givet. Dat had ik al uitgezocht voor als ik niet verder zou willen.
Na een lange en vermoeiende dag om 16.30 uur aangekomen.
Na de gebruikelijke handelingen met behulp van de receptioniste een overnachtingsadres voor morgen vast gelegd. Gaat toch wat prettiger op pad als je weet dat er ergens op je wordt gewacht.
Ik ben nu in Frankrijk, ga morgen weer naar België en daarna blijf ik een paar dagen in Frankrijk.
Straks voor het eten naar de overburen, daar heb ik een Mac gezien.

Jeetje Nico, zo te lezen maak je meer kilometers doordat je navigatie deze aangeeft. Je zit al in frankrijk, goed hoor. Jammer dat je maatje alleen verder is gegaan. Ik hoop dat he weer een beetje meezit. Hier waait het aardig, en de zomerse temperatuur laat het afweten. Hoe verder jij Frankrijk inkomt hoe mooier het weer wordt. Tot schrijfs.

Tamara 2021-07-28 19:36:26

Jeetje wat een avonturiers waren jullie vandaag! Dit is een beetje te gek maar goed dat je bij jezelf blijft en lekker bijtankt in een ibis hotel! Heerlijk toch! Morgen wat rustiger aan en je adres is klaar dus geen zorgen! En misschien toch iets makkelijker dag dan vandaag!! Eerst even een lekkere Mac hap en dan de koets in!! Lieve groetjes šŸ˜˜

Tiny en Bert 2021-07-28 20:11:36

Hoi Nico, Een leuk nieuwtje: onze nieuwe kleindochter is geboren op 26 juli. Ze heet Sophie Helena. Je gaat lekker, zo te lezen. Goede reis verder.

Richard en Bregit Keijzer 2021-07-28 20:15:54

Mooi verhaal! Wel balen van die extra kilometersā€¦ Verstandig om je eigen tempo te lopen, hoe gezellig het ook is met zijn 2en. Wat bijzonder dat de kleindochter Richard en Bregit op 26 juli is geborenā€¦ Slaap lekker voor zo en voor morgen weer heel veel succes en plezieršŸ˜˜

Chantal en Marco 2021-07-28 21:15:49

Weer een grens over wat ben je goed bezig. Wel goed dat je je eigen tempo aanhoud. Zonde van de verkeerde extra kilometers. Uitkijken voor enge bergweggetjes je bent wandelaar geen bergbeklimmer. Prachtige omgeving zo te zien op de foto's, geniet ervan. Heel veel succes voor morgen!

Anna 2021-07-29 05:41:35

Wat een verhaal weer Nico.Ja met z,n 2en lopen is gezellig maar je kan beter je eigen tempo doen.Wat top dat je na ruim 2 weken al in Frankrijk zit. Fijn dat je slaapadres voor vanavond geregeld is,geeft rust en dan loop je fijner. Tot horens Riet en Tjalling