Dag 17: Isla Holbox

Mexico, Isla Holbox

Vanmorgen ging de wekker om 6:00!

We zijn gisteravond op tijd gaan slapen een omdat we best moe waren van de drukke dag en twee we gingen vandaag op zoek naar en zwemmen met de walvishaai!

7:00 verzamelen in de lobby en worden we opgehaald door onze gids. Heel benieuwd in wat voor een boot je naar deze gigantische beesten gaat zoeken. We hadden al te horen gekregen dat ze wel 11 meter konden worden.

Nou we lopen weer naar het strand net als gisteren en de boot is ongeveer net zo groot als die van gisteren. Dus hoe dan?

We moeten zo’n 1,5 uur de kust uit varen om daar wat rond te varen om ze te spotten.
Ik ben niet zo’n held op zo’n bootje en zeker niet als ik in de verste verte geen land meer zie! Ook maken we regelmatig flinke klappen op het water en ik bedenk alleen maar deze tijd moet ik ook weer terug.

Maar uiteindelijk vinden we een flinke jongen zo’n 10 meter en moeten er 2 zich klaar maken om mee het water in te gaan. Ik sla nog even over en Cha wil even zien hoe een ieder er in en er weer uit gaat. Of dat haar gaat lukken allemaal. Iedereen moet zwemvest aan, snorkel op en flippers aan. Je moet dicht bij de gids blijven en mag de walvishaai niet aanraken.

Loucka en Cha hebben besloten dat ze gaan. Indy twijfelt en ik ook. Eerst gaan 2 broers samen en die zijn super enthousiast en zeggen dat we echt allemaal moeten gaan.

Cha zegt ik denk het ook het is once in a lifetime! Dus we doen het alle vier, Indy met Cha en ik met Loucka.

Cha en Indy zijn voor ons en zijn ook echt enthousiast, dus nu ben ik wel benieuwd.

Als ik met loucka het water in spring en mijn masker onder water druk en kijk weet ik niet wat ik zie! Wat een ongelooflijk mooi groot dier en wat gaaf om zo te zien. De eerste 10 tellen denk ik wat ben ik aan het doen, maar als loucka en ik met de gids lekker meezwemmen geeft het een soort rust eigenlijk. Het is echt een fantastische ervaring. Op een gegeven moment moeten we best doorzwemmen en komen we wel heel dichtbij. Na wat te hebben meegezwommen klimmen we voldaan de boot weer in.

Cha gaat nog een tweede keer, wij hebben het wel gezien en Loucka krijgt buikpijn en voelt zich niet zo top.

Na dit geweldige avontuur varen we weer in een rap tempo naar een plek waar je mooi kunt snorkelen. Loucka voelt zich nog steeds niet zo lekker dus ik blijf bij hem op de boot. Cha en Indy gaan er weer samen in. Ze zien onder andere een pijlstaartrog, een waterschilpad en wat andere mooie vissen.
Uiteindelijk is loucka ook nog even gegaan en toen gingen we naar een mangrove laguna en hebben daar lunch gekregen. Heerlijk was het Cha en ik hadden vis (Ceviche) en de kids vegetarisch.

Na de lunch konden we hier even van boord en wat rond lopen in dit prachtige gebied. Er waren weer pelikanen en flamingo’s en om de boot zwom heel veel catfish wat een rare beesten zijn dat.

Na een half uurtje gingen we weer verder en nog even langs een andere plaats waar we gisteren al waren en waar echt veel flamingo’s liepen.

We werden bij het resort afgezet en moesten daar de boot af en ja hoor Cha verstapt zich en glijdt zo van de ladder af. Door het wegglijden toch een wat stijf lijf en wat last, dus we hebben maar weer een pleister bijgeplakt.

Verder lekker gerelaxed ik met Cha eerst op het strand en de kids gingen direct naar de kamer.

Even later was ik het ook ff zat en heb ik met Indy weer een aflevering van Casa de Papel gekeken.

Nu vast schrijven en straks eten.

Morgen gaan we van dit prachtige eiland af en gaan we de auto inleveren en naar onze laatste bestemming van deze reis. Hier zitten we 9 dagen in een lekker resort waar alles mag niets hoeft.

Morgen weer meer!

Dikke kus “Thebig4!”.

Oja ik doe even een plaatje van een walvishaai bij de foto’s dan heb je een idee. (is dus niet mijn foto!).

Het blijft toch een geweldig ochtend ritueel! Koffie en het verslag van jullie lezen!! Wat hebben jullie weer een mooie dingen gezien! Geniet nog maar lekker met elkaar!😘 Oja en is het niet een idee dat je dagelijks gewoon dit soort verslagen maakt? Ik weet zeker dat dat ook hilarisch zal zijn om te lezen!!

Rachel 2019-08-09 08:20:04

Ziet er echt geweldig uit zeg. Maar......Eric ik zie jou altijd lachen nu even niet bij het afstappen van de boot hahaha!!! Cha super dapper wat jij allemaal doet hoor TOP!!!

Karina 2019-08-09 09:19:58

Wat een verslag weer.Ik bewonder jullie Daar moet je wel lef voor hebben om dat allemaal te ondernemen.Ik wens jullie nog een hele fijne tijd.Liefs Omaxxx

Nettie allebes 2019-08-09 10:14:32

Ik sluit me helemaal aan bij wat Rachel zegt en voorstelt, gezellig ! 🙌🏽😃 Geniet met z’n 4-tjes, dan genieten wij weer met leuk leesvoer. Knuffelxus van ons 🥰😘

Eem♥️Il 2019-08-09 13:38:32

Ik heb bewondering,voor jullie moed om dit Allemaal te doen, Ik zou me nog wel eens bedenken voordat ik in zee zou springen,maar jullie zien daarom ook zulke mooie dingen, Schatjes geniet er van en van elkaar, I LOVE YOU ALL X😘😍💋❤️🥰

Netty 2019-08-09 15:41:02

Zoooo gaaf weer allemaal en ik ben voor elke dag z’on verslag 365 dagen per jaar.....