Dag 24 3e dag Kaapstad.

Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag zijn we zelf met de auto Kaapstad ingegaan en hadden vooraf besproken waar we echt naartoe wilden.
Dan is zo'n enorme koets toch weer minder handig in zo'n grote drukke stad maar goed wij hebben Tom-Tom en Cha Cha om mee te kijken.

Het is vandaag prachtig weer, een strak blauwe lucht en een lekker zonnetje. We beginnen te houden van de Zuid-Afrikaanse winter.

We gaan eerst naar "Green Market Square", hier vinden we allerlei leuke Afrikaanse producten en stalletjes heel gezellig. Er staan steeds Schoolklassen te zingen en dansen heel leuk.
We kopen wat broodnodige beeldjes, mandjes etc. En drinken een bakkie koffie op een terrasje in de zon.

Hierna lopen we nog wat door het centrum en gaan weer richting de parkeergarage.

Op naar de volgende stop "The Old Biscuits Mill". Dit is echt tegek. Het is een soort Foodhallen zoals wij dat kennen met wat leuke boutiekjes en fancy winkeltjes. Ook staat er een leuke band te spelen heel gezellig. Er is van alles te eten eb drinken en het is gezellig druk. Grappig van dat is dat er ook heel veel locals zijn om hier weekend te vieren. Het ligt in een leuke opkomende wijk "Woodstock". Heel leuk om even rond te lopen en lekker te eten. Loucka neemt eerst een Brusselse wafel en daarna taco's met zijn favoriete saus. Indy heeft sushi gehaald en Cha een Indische stoom maaltijd net mie en hapjes. Ik heb een "Draaistokje" (vleesspies) en een lokaal biertje. Het is heerlijk!

Hierna besluiten we even door "Bo-Kaap" te rijden. Je ziet het direct die gezellig en fel gekleurde huisjes. Wat een vrolijk gezicht is dat om door deze buurt te rijden.

Vervolgens sluiten we af in de zon aan het strand. We gaan daar even in het gras zitten en kunnen "Robbeneiland" goed zien liggen nu het zo helder is.

Vanavond gaan we naar een Zuid-Aftikaans restaurant met zang en dans. Een soort Afrikaanse Dinershow, we zijn heel benieuwd hoe de kids dit vinden. Meestal is het eten niet heel top met dit soort dingen maar we gaan voor de show.

Morgen staat een bezoek naar Robbeneiland op het programma, we moeten alleen het weer even afwachten. Voor morgen zijn de voorspellingen niet best en zou het zomaar niet door kunnen gaan.

Morgen weer een dag.

Dikke kus "TheBig4!".

Een draaistokkie, hahhahah

Sandra 2016-08-20 16:49:14

Jullie hebben wel een hele luxe auto,met Tom Tom en Cha Cha XπŸ’‹πŸ˜πŸ˜˜πŸ’•πŸ˜‚β€οΈ

Ma Oma Netty 2016-08-20 17:53:49

Enjoy en succes voor morgen...zou bijzonder zijn als jullie daarheen kunnen. Knuf.

Dennis W. 2016-08-20 18:03:27

Ik hoop dat het door gaat morgen. Wij zijn er ook geweest, weet hoe bijzonder het is. 😘

Ingrid 2016-08-20 18:35:33

Ik hoop dat jullie gereed zijn om te beweeg naar Robbeneiland morgen ;-)