Dag 23 2e dag Kaapstad.

Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag hebben we echt de toerist uitgehangen.
We gingen om 9:00 ontbijten en zouden daarna op pad gaan. We kunnen vanaf hier lopen naar een opstappunt voor de "Hop On- Hop Off"! Ons guesthouse ligt 2 straten van zee verwijderd dus dat is gaaf. We stappen op bij punt 13 de oude Vuurtoren.

Al snel komen we er achter dat we niet de rode maar de blauwe route willen doen. Dus bij Victoria en Alfred Waterfront stappen we over op route Blauw. Deze route gaat helemaal langs de kust en eigenlijk om de Tafelberg heen. We beginnen een stukje door de binnenstad door bekende straten als "longroad". Hier zitten alle restaurants en uitgaansgelegenheden heel gezellig.
Hierna rijden we langs de oude universiteit en het ziekenhuis waar ooit de eerste harttransplantatie heeft plaatsgevonden richting "Kirstenbosch". Dit is een van werelds mooiste botanische tuinen maar we besluiten 2 haltes te blijven zitten. We stappen uit bij "World of Birds en Monkey Jungle".

Dit is echt heel leuk allemaal prachtige vogels en apen die daar horen schitterend!

Ook komen we langs weer een heel groot township "Imizamo Yethu". Dit soort aangezichten horen helaas ook bij Zuid-Afrika. Wel zijn hier allerlei projecten opgezet om de mensen aan het werk te krijgen en een beter leven te gunnen. Er zijn hier 6x zoveel mensen als dat het grondgebied aan kan. Kortom altijd overleven!

Hierna rijden we door Hout Bay een hele mooi haven met leuke visrestaurants aan de haven.

We vervolgen onze weg naar "Campsbay", en hier stappen we uit en gaan Indy en Loucka de Atlantische Oceaan in. Dit moest natuurlijk even. Ook kopen we een schilderij wat de man net als 30 andere verkopers ook zelf gemaakt heeft, maar het is prachtig.

Uiteindelijk rijden we gia "Clifton", en "Bantry Bay", "Seapoint" weer richting de vuurtoren waar we weer uitstappen.

Wat een leuke rondrit en wat een leuke manier om een indruk van deze geweldige stad te krijgen.
Je voelt je hier echt veilig en de mensen zijn allemaal heel vriendelijk. Ik vind het echt anders dan in het noorden van Zuid-Afrika maar het hele land is echt waanzinnig mooi, leuk en vriendelijk. En zeker zijn de mensen blij met wat ze hebben wat een voorbeeld.
We zitten nu bij het zwembad onze schriftjes te schrijven in de zon met een wijntje. De kids zijn er even in geweest en nu naar de kamer WiFi!!!!

Ik neem nog een wijntje en ga zo kijken waar we vanavond weer eens zullen gaan eten. Wat een klus weer!

Tot morgen dikke kus "TheBig4!".

Cheers!

Sandra 2016-08-19 16:27:46

PS: die rode vogel is te gek!!

Sandra 2016-08-19 16:29:13

Heerlijk om te lezen weer en Proost!

Robert 2016-08-19 16:33:10

Jullie vallen niet op daar er lopen al vreemde vogels genoeg HAVE FUN!!!!!

Guus 2016-08-19 17:57:07

Wat prachtig en die vogels,die pauwen die zijn prachtig zo zie je ze hier niet echt,heel mooiX😍💋💕😘

Ma Oma Netty 2016-08-19 18:10:16

Kewl al die fotos! Als ik je verhaal zo lees lijkt me het best indrukwekkend het verschil tussen townships en de andere delen van de steden. Maar jullie maken echt zo ontzettend veel gave dingen mee zeg...ben super benieuwd naar alle verhalen en fotos (maar dat schrijf ik volgens mij iedere keer ;) Tot snel en have fun! Dikke X!

Dennis W. 2016-08-20 09:38:11

Wat een gave foto's weer!!!