Dag 7 reisdag Timbavati - Swaziland

Swaziland, Swaziland

Vanmorgen verlaten wij rond 10:00 de "Timbavati Safari Gamelodge", wat een geweldige Lodge was dit. Vanmorgen liep er nog een groep apen langs en over onze veranda.

We hebben een aardige trip voor de boeg 325 km, maar veel 2 baans 80km wegen. Hoewel 2 baans wegen hier niet echt wat zeggen hoor. Het is hier een ongeschreven regel dat als je langzaam rijdt en er komt iemand achter je met snellere vaart aan dat je dan op de vluchtstrook gaat rijden. Vervolgens als jij degene bent die in kan halen doe je na het inhalen je gevaren lichten 2x aan, en zal de persoon die je hebt ingehaald weer 2x knipperen met zijn koplampen. Makkelijk toch?

We moeten dus echt wel een tijdje rijden, halverwegen stoppen we bij een groot tankstation waar hier ook vaak diverse restaurants bij zitten. We eten lekker een hamburger en vervolgen onze weg. We moeten nu nog zo'n 200 km.

Rond 15:00 komen we aan bij de grens van Swaziland. Nou dat ziet er nog eens modern en proffesioneel uit. Mijn hemel wat kantoor units aan elkaar en 3 man bij de slagboom, die handmatig omhoog gedaan moet worden. De kinderen liggen te slapen, dus Cha zou dit wel even gaan regelen.
Met 5 minuten is Cha terug en kunnen we de kids wakker maken en of we de geboorte aktes konden overleggen. Deze had Cha natuurlijk in haar koffer liggen die onderop ligt in de achterbak. Zo flexibel als ik ben doe ik daar niet moeilijk over en haal de kofferbak leeg. Gelukkig hebben we het zo te pakken. We gaan naar binnen en krijgen allerlei stempels en briefjes. Viel allemaal reuze mee dus we kunnen Swaziland in! Wij met alle briefjes en stempels de auto in richting de meneer bij het hek. Ik doe mijn raam open en geef hem de hele handel aan briefjes en stempels. En ja inderdaad het was niet genoeg we moesten in Swaziland ook weer 3 hokken in voor stempels en een betaling. Ook daar weer de kids eruit en mee. Maar goed zo gaat dat nu eenmaal en als je eenmaal verder kunt is het lachen, gieren en brullen.
Na 45 minuten in Swaziland komen we aan bij onze resort aan het "Hlane National Park Resort". We hebben nu een mega huis in het park! Echt heel gaaf natuurlijk en we zien direct al herten en Impala's lopen bij ons huis. Oja ook wel een dingetje er is geen stroom in het huis. Dus ook geen licht alleen maar olie lampen. Cha en ik vinden dit fantastisch, maar de iPhone/IPad georiënteerde kinderen maken zich grote zorgen.
We leggen onze spullen neer, we hebben 4 slaapkamers een keuken en een badkamer. Als de tassen liggen gaan we een drankje doen aan een plas waar 3 nijlpaarden liggen en vervolgens het water inlopen. Te cool! Aan de overkant van het water zien we 4 witte neushoorns. Ik besluit dus snel mijn camera te halen wat vet!
We hebben voor morgen weer 2 gamedrive's geboekt. Dit keer niet zo vroeg maar om 9:00 en de sunset drive. We hoeven nu geen half uur te rijden naar het park want ze zitten er al dus dat is top.

Morgen hopen we dus "The Big Five" compleet te maken, en hebben er weer 2 kansen.

Liefs,

The Big 4.

Wat mooi allemaal,ook echt apart dat jullie geen stroom hebben, maar olielampen,ook een leuke ervaring toch,geniet van alle mooie dingenX💋💕😍❤️😘

Ma Oma Netty 2016-08-03 17:41:01

Wat leuk al jullie reisverhalen. Kijk er iedere keer naar uit. Wat een bijzonder mooie reis. Lekker blijven genieten met elkaar. Xxxx

Ingrid 2016-08-03 18:29:34

Wat romantisch geen stroom!

Martine 2016-08-03 19:28:12

Ziet er weer top uit! Op naar morgen. Geniet ze!!! X

Gonny 2016-08-03 19:30:24

Julie zullen nog heel lan hier over kunnen nagenieten. Wat een prachtige ervaring. Leuk charis om met je te praten gisteren dan beleef je het nog meer. Ik zie jullie voor me hoe het gaat. We hebben toch een goed beeld via Google earth. We zien de kleurrijke hutjes van gisteren. We volgen jullie op de voet. Knuffel moeders en jan

Moeders 2016-08-03 20:26:03

Mooi om te lezen Eric! Geniet lekker verder en ik blijf vrolijk lezen;-) Liefs voor allemaal, Kaya