Dag 15: Vandaag rijden we naar Chiquila waar we de boot naar Isla Holbox nemen.

Mexico, Chiquila

We verblijven hier in https://www.villashmparaisodelmar.com/

Het is echt een geweldig resort op een prachtig eiland.

Vanmorgen hadden we om 9:30 ontbijt, even langs het postkantoor en op weg!
We moesten 2,5 uur rijden en daarna nog 30 minuten varen.
De rit was prachtig! We reden weer door het binnenland en kwamen door kleine dorpen waar je toch ziet dat ook Mexico wel armoede kent.

Ook reden we stukken door de jungle en dan rij je soms door honderden vlinders! Te zonde zo over de weg, ga ergens anders vliegen. Ook erg opletten voor potholes soms ziende ze echt te laat net als de drempels.

Na 2,5 uur rijden komen we aan in Chiquilá, daar laten we de auto een paar dagen staan en stappen op de ferry naar Holbox Islands. Ik laat de auto staan bij de ferry, dat is wel valetparking en kost 100 peso’s per dag! Dat is omgerekend zo’n €4,50 dus dat vinden wij met Amsterdamse prijzen in het achterhoofd prima.
Over Amsterdam gesproken op de boot horen wij dat Ajax 1-2 achter staat in de rust, er kan nog een hoop gebeuren is onze conclusie.

Als we aankomen op Isla Holbox is dat wel een ding. Er staan een aantal van die soort Golfkarretjes en die brengen alle toeristen naar hun resort of hotel voor €2,25. Echter staan er veel te weinig karretjes en weten ze dat er ieder half uur een boot komt. Maar ok uiteindelijk zitten we vrij snel ik 2 karretjes verdeeld richting ons verblijf voor de aankomende 3 dagen.

Het is echt een leuk resort met witte stranden, palmbomen en een blauwe zee! (geen zeewier hier!).
Bij aankomst een welkomstcocktail, en krijgen we alle uitleg.

We zitten hier all inclusive dus dat is lekker.
Ze hebben hier diverse excursies waar we van wisten inderdaad dus we hebben er 2 geboekt!
Morgen gaan we om 9:00 de 3 eilanden tour doen. Dat is echt wat van de Holboxeilanden zien qua natuur en wildlife. Zo zullen we morgen als het goed is flamingo’s spotten en zien we weer een Cenote en kunnen we mooi snorkelen. Hier geen last van het zeewier dus dat is leuk.

En overmorgen moet de klapper gaan worden en hebben we een excursie geboekt dat we gaan zwemmen met walvishaaien! Deze eten gelukkig plankton, maar kunnen wel 11 meter lang worden. Dus best spannend! De middagen hebben we dan lekker vrij om te chillen op het strand en langs het zwembad.

Kortom weer mooie dingen voor de boeg.

Morgen weer meer!

Dikke kus “Thebig4!”.

Kan niet wachten op de super mooie eiland en zwemfoto's. GENIET!!!

Karina 2019-08-07 09:05:05

Wat heb je weer een leuk verslag gemaakt, Ook ik kijk er iedere morgen naar uit, een dikke pakkerd voor allemaalX😍😘💋❤️🥰

Netty 2019-08-07 09:07:06

Het was weer een geweldig verslag. Wat zien jullie toch mooie dingen. Maar we genieten allemaal mee Llefs Oma xxx