Dag5: Wij rijden van Chichen Itza naar Merida.

Mexico, Merida

Vandaag gaan we weer verplaatsen. We rijden van Chichen Itza naar Merida zo’n 125 km (1:50 min.) tot het Hotel. We verblijven hier in het Fray Diego Het boetiekhotel van Mérida.

Vanmorgen sliepen we eerst eens uit zonder een wekker te zetten. Cha was als eerste wakker en de kids rond 9:30 dus heerlijk.
We hebben op ons gemak ingepakt en zijn gaan ontbijten. Na het ontbijt de laatste spullen pakken en opweg.

Rond 13:30 kwamen we bij het hotel aan. Google heeft ons hier prima door de stad geloodst, werkt goed dat Google Maps offline.

Hier aangekomen ging Cha even naar binnen om te vragen waar de parkeerplaats was, die was er niet. Er zou iemand komen helpen met de bagage en de auto parkeren. Zo gezegd zo gedaan. Het gaat allemaal wel wat rommelig maar daar moeten we maar even aan wennen. We hadden ook als verzoek begane grond en het liefst naast elkaar met “de buren”. We krijgen de 3e verdieping en niet naast elkaar. Voor Cha echt vervelend die trappen op en af, maar het moet maar.

Wel zit er lekker een zwembad bij en kregen we een heerlijke tequila sunrise als welkomstdrankje!
Het zijn weer van die typische oude Mexicaanse kamers.
Alleen geen goede WiFi en zeker niet op de kamer dat is jammer. En dat in de grote stad! Merida heeft gewoon meer dan 1 mln inwoners. We hadden dan ook een ander idee over Merida, iets moderner verwacht, maar het is gewoon een oude wel mooie stad met nog heel veel Spaanse invloeden.

Nadat we de kamers in konden en dat was super snel, zijn we even de stad ingelopen. We zitten ongeveer een blok van de oude binnenstad vandaan dus dat is leuk.
Er hebben wat geluncht in een heel leuk Mexicaans restaurant heerlijk die taco’s en fajita’s!

Het is wel heel warm in de stad maar we lopen er toch even doorheen en gaan wat winkels in.

Hierna even naar de kamer chillen. Op een gegeven moment ga ik weer even naar de lobby en drink daar wat en zoek even eea uit online (daar redelijke WiFi).

Hierna zijn we weer de stad in gegaan een rondje gelopen en op een gezellig terras terecht gekomen en daar gegeten. Veel live muziek en op het grote plein was van alles te doen. Een hoop drukte op straat.
Nu lekker weer in het hotel om te schrijven voor te lezen en een potje Yatzee.

Dan slapen en morgen Merida verder ontdekken.

Morgen weer meer.

Dikke kus "Thebig4!".

Weer genoten van verhalen en foto's jammer van het traplopen voor Cha nog veel plezier daar tot morgen bij pindat😎😎

Guusholtman 2019-07-28 10:16:54

Dat is iedere dag genieten van hun belevenissen.