Dag 17 2e dag Saint Petersburg en een bezoek aan het Dali museum.

Verenigde Staten, Saint Petersburg

Vandaag hadden we geen wekker gezet en hadden we alleen een bezoek aan het Salvador Dali museum op het program staan.

Toen we allemaal wakker waren zijn we gaan ontbijten in het hotel. Nogmaals het is niets bijzonders maar we hadden prima geslapen dus prima.
Hier hebben ze een kinder ontbijtmenu en voor volwassenen dus keuze zat.
Als we klaar zijn gaan we met de auto naar het Dali museum wat nog geen 10 min. rijden is.

Het is echt weer vreselijk warm als we aankomen en we mogen geen rugzakken mee naar binnen nemen. Wel balen want mijn camera tas is een rugzak en ik mag m echt niet meenemen!

Eenmaal binnen nemen Cha en ik een Engelstalige audiotour en gaan we eerst naar de 3e verdieping.

Het is weer een echt Dali gebouw maar toch minder dan de Spaanse versie. Cha en ik lopen nog wel geïnteresseerd rond maar voor de kids is de Spaanse versie echt 10 keer leuker. Wel hangen hier weer een aantal grote doeken die in Spanje niet hangen. Zoals de ontdekking van Amerika van Columbus en van Lincoln het 2 in 1 schilderij echt geweldig.

Als we hier uiteindelijk klaar zijn rijden we wat door de stad heen maar zijn niet heel geboeid.
We gaan uiteindelijk terug naar het hotel en eten wat bij het zwembad en blijven daar wat lezen, drinken en zwemmen.

Ik heb uiteindelijk een Italiaans restaurant gevonden waar we gaan eten s'avonds en het is heerlijk maar veel.

Onder het eten hebben we het over de top 3 plaatsen, dingen die we gedaan hebben en eten tot nu toe. En dan komen we er achter dat we echt al heel veel gedaan en gezien hebben. Best goed om dat weer even te benoemen en te beseffen met elkaar en wat een trip tot nu toe en dan moeten de Bahama's nog komen!

Na het eten halen we nog wat boodschappen en rijden we terug naar het hotel en gaan we schrijven en voorlezen.
Morgen de laatste dag hier en we kijken wel even hoe we die gaan invullen.

Morgen dus meer!

Dikke kus "TheBig4!".

Wat heerlijk dat sowieso iedereen weer beter is. De antibiotica heeft zijn wek goed gedaan. Jullie zullen idd aan indrukken niet te kort komen en goed om af en toe wat te relaxen. Voor body en geest. Wat was dat noe met Indy haar ontbijt. Zaten daar nog levende beestjes in? Dat kan toch niet. En toch relaxed het volgende ontbijt gegeten. Nou Indy chapeau. Ik zou gruwelen. Jongens veel plezier vandaag en topje om alles te lezen. Vanuit hier dikke knuffels en gedachten. πŸ˜³πŸ’²πŸ’²πŸ€“πŸ€“πŸ‘΅πŸΌπŸ‘πŸ½

Moeders 2017-08-13 11:51:42

Geweldig al jullie mooie verhalen! En fijn dat iedereen weer beter is! 😘