Dag 19. Bali, Nusa Dua.

Indonesië, Bali

Vanmorgen waren de rollen eens omgedraaid. De kids stonden aan onze deur te rommelen maar kregen deze met hun sleutel niet open.
Ze hadden mijn Ipad nodig om monopoly af te maken.

Ik ging er ook maar uit het was al 9:00 en om 9:30 zouden ze het ontbijt komen brengen.
Ik had denk ik kortsluiting want ik nam een bakkie koffie en trok mijn zwembroek aan en nam een verfrissende ochtend duik!
Ja het zwembad ligt er toch!

En rond 9:30 jawel daar komen ze het ontbijt brengen heerlijk!
Als we klaar zijn gaan we lekker even chillen en ik val zowaar weer even in slaap op het ligbed. De kids lekker in het zwembad en Cha lekker lezen op een ligbedje.
Vlak voordat ze de lunch komen brengen zitten we weer met z’n 4 tjes in het zwembad met ons zelfverzonnen balspel.

Op een gegeven moment stappen we eruit want de 3 gangen lunch komt zo!
En wat denk je? Weer een aardbeving en redelijke vergelijkbaar met afgelopen zondag alleen iets korter. Alles schud en trilt weer en we moeten naar buiten.

Blijft toch een nare en enge ervaring!

Gisteren nog een heel verhaal op Facebook gezet over hoe het er hier aan toegaat en wat een ellende met name de locals hebben. Mijn collega Paul had het gelezen en een goed doel gevonden op Lombok. Ik heb de link op Facebook gezet en direct zelf ook overgemaakt.
En dan vandaag krijgen ze er nog een klap overheen!! En wij vinden het al eng en bizar en dat is niets vergeleken bij wat ze op de Gili’s en Lombok meemaken.

Mijn collega Justin is naar huis gegaan met zijn gezin gisteren bijna een week eerder. Zij voelde zich niet veilig.
Vandaag kwamen we een gezin uit Kortenhoef tegen zij zaten op Gili Menno afgelopen zondag! Zij hebben een nacht op open veld geslapen met z’n 4 tjes en zijn de volgende dag via Lombok weer naar Bali gegaan. Zij waren heel benieuwd hoe het met ons was want zij wisten dat wij deze dagen ook op de Gili’s zouden zijn. Wij hadden elkaar gesproken op het vliegveld toen we aankwamen. Wij kennen de familie van Huisstede van de voetbalclub.
Vandaag even telefoonnummers uitgewisseld voor als er weer ellende komt dan kunnen we elkaar bereiken!
Zij gaan echter zondag naar huis en wij volgende week donderdag pas.

Via Justin zit ik nu in een groepsapp waar Nederlanders elkaar op de hoogte houden en iemand inzit die hier woont en ons voorziet van alle nuttige info.
Zo kreeg ik na de aardbeving van vandaag een app met een heel seismografisch rapport.
Later vandaag kreeg ik via die app de melding dat naast de aardbeving nu vulkaan Agung ook actief is vandaag en 2 rookpluimen heeft uitgeblazen.
Kortom het blijft onrustig hier, maar wij luisteren naar de locals en volgen de instructies keurig op dan moet het goedkomen.

Na alle commotie komen ze de lunch brengen. Heerlijk en wat leuk dat in je eigen huis te laten bezorgen.

Als we het ophebben komen ze alles weer doen de kamers het zwembad etc.

We chillen nog wat en de zon is hier rond 17:15 uit de tuin dus we besluiten ons naar het winkelcentrum te laten brengen om 18:00. Om 20:30 komen ze ons weer ophalen.
Het is echt een leuk winkelcentrum en heel fijn alles begane grond. Ja je gaat nu toch anders kijken en denken. In Denpasar was zondag immers een deel van een winkelcentrum ingestort na de aardbeving.

We lopen wat rond en gaan eerst een Levi’s store in en Indy en ik kopen wat. Hierna naar de Nike store en daar komen we de familie van Huisstede tegen met hun bizarre verhaal!
Hierna lopen we nog wat rond maar kopen niet veel meer. Uiteindelijk drinken we nog wat ergens en gaan daarna naar de taxi van het resort die ons weer oppikt.

Op het resort gaan we direct naar het restaurant en gaan eten.
We bestellen ontbijt voor morgen en gaan naar huis. Schrijven daarna voorlezen nog een paar potjes Uno en hopenlijk rustig slapen.

Morgen weer meer.

Dikke kus, TheBig4!

Wat een prachtige foto,s. Chapeau Eric hoe je ze maakt. En hier,zitten we tussen het riet en de brandnetels. Maar ja je kunt niet alles hebben. Zo te zien komen jullie lekker bij zo in je eigen "villa". Verdiend en hopenlijk houden jullie het zo. Hier regen 🌧⛈🌧. Heerlijk. Dikke kus uit Nederland

Moeders 2018-08-09 15:14:26

Weer een mooi verslag,ik ben blij dat jullie er Uitgerust uit zien ondanks alle narigheid, Ook weer prachtige foto's,fijn om te zien I LOVE YOU Big4 💋❤️

Netty 2018-08-09 18:08:46

Ik had graag de pindat net als de telegraaf voor 7 uur s morgens op de mat en niet in de middag 😎😎😎😎