The Big4 gaat vandaag van Amsterdam richting Johannesburg!

Nederland, Amsterdam Airport Schiphol

Vandaag is het dan eindelijk de 28e! Loucka heeft zijn wekker op 05:15 gezet en komt ons wekken.
Het is zover we gaan naar Afrika! Hij is door het dolle de man, hij is nog nooit zo snel aangekleed geweest.

Om 6:15 zitten we in de auto opweg naar Schiphol. Als we bijna bij de A2 rijden bellen we Budget Valet dat we er 7:00 zijn.
Op Schiphol aangekomen nemen ze de auto aan en wensen ons goede reis.

We mogen inchecken in vertrekhal 2 balie 12/13. Als we daar aankomen zien we tot onze verbazing Maxine en Demi daar staan. Zij komen ons uitzwaaien en hebben een leuk "reispakket" voor Indy en Loucka meegenomen. Super lief natuurlijk, maar we hebben jammer genoeg weinig tijd om te praten want we moeten inchecken. We zwaaien totdat we ze niet meer zien en bij balie 13 aangekomen worden we doorgestuurd naar balie 14. We hebben nog geen instapkaart en zijn met kinderen is de reden. Grrr... Als we bij balie 14 na weer in de rij gestaan te hebben aan de beurt zijn. Blijkt 1 koffer boven de 23 kilo te zijn. En ondanks dat de andere 3 er ver onder zitten moeten we overpakken. Wat een gedoe zo voor de balie, maar goed. Uiteindelijk alles ok, koffers weg en we kunnen door de douane. Daar begint voor de dames onder ons echt de vakantie! Na een broodje gaat het echte shoppen beginnen! Een nieuw luchtje is immers een must als je op Schiphol komt.
Om 9:40 gaan we boarden bij G3 dit gaat allemaal soepel en we zitten met z'n vieren naast elkaar in het middenpad. We zitten vrij achterin dus dat is relaxed en dicht bij de toiletten. Het is een groot toestel een Boeing 777-200.

De kids zijn helemaal in hun nopjes want er zit gewoon een "IPad" in de stoel voor je! Spelletjes, muziek, shopinfo en films echt gaaf.
We zijn net opgestegen of daar krijgen we weer te maken met een verrassing. De stewardes komt naar ons toegelopen en zegt dat haar collega zo bij ons komt want er was iets speciaals met ons. Jullie zijn toch familie Holtman? Ik zeg ja dat zijn wij en ik kijk Cha aan. Ok zegt ze komt mijn collega zo bij u. Even later komt de purser aanlopen met 2 glaasjes champagne en een dikke envelop. Ja ik kreeg dit mee van mijn collega Suus en van uw collega's van Marktplaats. Mag ik u een glaasje champagne aanbieden?
Wat denk je wat? Hebben mijn lieve collega's via de vrouw (Suus) van mijn ex-collega (Oz) dit zo geregeld!!
Een lekker glas bubbels en een kaart met allemaal lieve berichtjes van mijn collega's/vrienden erin geschreven. Ook nog een boekje en een handige telefoonhoes. Wat een TOP start van deze bijzondere reis!
Later kwam de purser nog zeggen dat we een "speciale" behandeling kregen en als ze iets voor ons konden doen om de vlucht nog aangenamer te maken moesten we het maar zeggen.
Inmiddels is het 15:20 en hebben we lunch gehad en slaapt de helft hier na wat filmpjes te hebben gekeken.
Een uur voor de landing komen ze Indy halen en geven haar een stewardes outfit aan. Ze gaat helpen met het ophalen van het afval van het diner en koffie en thee schenken. Ze moet het in het Engels en Nederlands vragen dus superspannend. Echt leuk hoe de dames van de KLM met haar omgaan.
Na de landing moesten wij even blijven zitten en werden we meegenomen naar de cockpit. Indy en Loucka mochten de pet op en Loucka zelfs sturen. Helemaal tegek natuurlijk.
We gaan door de douane en dan is er wat verwarring. Op de voucher staat naar het busstation 50 mtr voorbij het intercontinental hotel en op een ander document staat dat iemand ons opwacht in de aankomst hal. Na alle mensen met naambordjes te hebben gehad is er niemand met Fam. Holtman erop. Dus wij lopen naar het busstation. Daar staat ook niemand en de een na de andere bus komt, maar niet voor ons!
Na een uur wachten is er een jongen die voor ons gaat bellen. Er staat nu iemand in de aankomsthal.
Uiteindelijk zijn we nu in het AirPort Gamelodge en ziet het er leuk uit. Wel 2 kamers wat verder uit elkaar dus Cha met Indy op een kamer en Loucka met mij.
We gaan nu slapen want morgen gaan we een fairtrade tour doen van 5 uur door de townships van "Jobo".

Morgen dus meer!

😩🍾🍾🍾🍾🍸😝

Kaatje. 2016-07-29 19:48:03

Wat fijn voor jullie die extra verzorging nog veel plezier verder

Guus 2016-07-29 21:11:33

Wat ontzettend lief, wat een bijzondere start!!! Schatjes, geniet met volle teugen; Ik geniet mee ;-)

gonny 2016-07-30 12:19:09

Wat een super leuk begin van jullie reis!!

Erwin en judith 2016-07-30 19:44:58

Kewl! Mooi dat het zo leuk is uitgepakt! Goed geregeld allemaal en geniet ervan!

Dennis W. 2016-07-31 17:38:13

Superleuk om te lezen hoe de vlucht is verlopen en wow wat supertof van je collega's!!!