Dag3: Vandaag Rijden wij van Playa del Carmen naar Chichen Itza.

Mexico, Chichén Itzá

Vandaag rijden wij richting de westkust maar stoppen in het binnenland in Chichen Itza. We verblijven hier op " Hacienda Chichen Resort" een oude Hacienda!

We zijn vanmorgen weer vroeg wakker en met name Cha heeft slecht geslapen. Toch nog hoop dat de mensen die in de hele vroege morgen het zeewier opruimen (en dus dus stranden schoonhouden) toch haar IPhone vinden. Als ze wakker is gaat ze direct naar beneden naar de bewaking om het te vragen. Hij gaat wel met haar langs de werklui, maar helaas niemand heeft iets gevonden. Dat is toch een tegenvaller, zo positief als ze altijd is had ze nog hoop!
Nou daar moest ze toch even van bijkomen, maar nu is het zo en gaan we ook verder met de reis.

We gaan eerst weer vroeg ontbijten en wat is zo’n uitgebreid buffet toch een feest om de dag te beginnen.

Na het ontbijt ga ik naar de receptie om transport naar het autoverhuurbedrijf te regelen. We hebben besloten met zijn vieren te gaan en van daar uit door. Dat scheelt gewoon een uur. We hadden eerst nog bedacht dat ik de auto alleen zou gaan halen, maar dat doen we dus niet.
Om 9:45 komen ze onze tassen en koffer halen en om 10:00 staat de taxi keurig klaar.

Hij scheurt ons in een rap tempo naar Cancun waar wij de koets ophalen. Prima koets een Kia eigenlijk 7 zits maar de achterste stoelen weggeklapt en we hebben allemaal heerlijk de ruimte!

We rijden in 2,5 uur van Cancun naar Chichen Itza. Onderweg worden we bij de provincie grens van Yucatan aangehouden. Wij denken wtf is er aan de hand? Willen de ons van alles over de provincie vertellen en gids- en dagkaarten verkopen. Dus wij geven aan dat allemaal niet te willen en mogen doorrijden. 100 meter verderop zo’n agent met het wapen van de Terminator in zijn handen die ons ook weer laat stil staan. Of ze achterin de gordel wel om hebben je gelooft het gewoon niet. Zo’n ruim bewapende militair en dan dit?!?! Ga bij de Amerikaanse kant drugskartels oprollen!

Maar goed we rijden verder en gaan de tolweg op. Prima wegen dus lekker doorrijden. Onderweg wel wat stevige buien gehad maar ging allemaal voorspoedig. Tot de afslag Chichen Itza vanaf de tolweg. Weer staande gehouden en weer willen ze ons van alles slijten. Nu waren we er zo klaar mee en niet onder de indruk omdat we het al eerder hadden. Maar het is echt een vreemd gedoe en dan is het toch lastig als je Spaans niet best is.

Uiteindelijk komen we aan op dit zeer fraaie en oude resort. Echt een Haciënda die omgebouwd is tot een kleinschalig resort. Allemaal hele oude gebouwen met authentiek ingerichte kamers. Wij hebben er 2 naast elkaar in het zelfde gebouw met een veranda ervoor in de gehele breedte en betegelde vloer echt gaaf.

We hebben tijdens het inchecken gelijk gereserveerd voor 2 tourtjes morgen. Eerst gaan we naar een Maya tempel. Maar dit doen we al om 6:00 zodat we daar zijn met zonsopkomst. Dit schijnt een geweldige ervaring te zijn dus qua licht inval etc. Daarna gaan we naar een Cenote, dat zijn natuurlijke grotten die aan de bovenzijde meestal open zijn maar waar je heerlijk in kunt zwemmen. Het ziet er op het plaatje geweldig uit dus we zijn benieuwd.

Na het inchecken eerst hier geluncht, de beste maaltijd tot nu toe! Wat was het heerlijk en typisch Mexicaans.
Daarna de kamers in en wat gezwommen en lekker buiten zitten chillen.

Om 19:30 hadden we hier een tafel gereserveerd voor het diner. Het was heel bijzonder en zeker goed klaargemaakt, maar totaal niet onze smaak. Terwijl wij echt veel lekker vinden. Wat een tegenvaller na de lunch die top was.

We hebben vandaag ook eea aan dieren gezien dan weet je dat je echt in het binnenland zit in de bush! Onderweg een aap, bij aankomst een behoorlijke hagedis (foto), een bruine slang bij de kamers buiten en een zwarte schorpioen bij Indy en Loucka op de kamer! En oja tijdens het diner was er een behoorlijke enthousiaste spin die al springend richting Cha kwam. Cha roept een van de obers en zegt: sir, i think you have to kill something tonight! Maar dat ging niet gebeuren.

Na het diner naar huis schrijven en voorlezen bij de buren. Dan slapen want 6:00 verzamelen!

Morgen weer meer!

Dikke kus Thebig4!

Leuk om weer tijdens mijn yoghurtje zo'n leuk verslag te lezen. Wat een geweldige foto die van Luca net een Buda op het water TOP! Sjakie wat een ellende zonder telefoon heb met je te doen maar het is eigenlijk wel echt vakantie voor je veel tijd voor jezelf hahaha. Veel plezier nog😎😍😘

Karina 2019-07-26 10:03:25

weer echt genoten

Nettie allebes 2019-07-26 10:10:53

Mooi verhaal weer geniet er van veel plezier daar 😎❤️😎❤️

Guusholtman 2019-07-26 11:30:43

Wat leuk i’m alles weer te lezen!! En prachtige foto’s ❤️

Judith Erwin Sarah guus 2019-07-26 12:05:35

Prachtig verslag en weer het is net of we mee reizen die leguaan en die spin vind ik nog wel een dingetje hoor X😘😍💋😳

Netty 2019-07-26 12:11:27

Weer genieten van de mooie verhalen,onder het genot van een lekker bakkie koffie! Vooral zo doorgaan ;-)

Gonny 2019-07-26 13:06:53

Schitterend die hacienda!! Lekker bommetjes maken van de duikplank :-)