Dag 32. Great Stirrup Cay op de Bahama's.

Bahama's, Berry Islands

Vanmorgen werd ik rond 07:00 wakker van een verdrietig meisje. Indy was haar stem kwijt en had koorts.
We hebben haar een paracetamol gegeven en ik heb haar bij mij in het smalle bedje genomen. Na een 20 minuten werd het zo heet dat ik uit mijn oren begon te fluiten! Toen heeft ze nog even in haar eigen bedje gelegen.
Om 8:15 ging de wekker en gingen we rustig aan douchen. Het ging weer wat beter met Indy dus we konden wel onze trip naar Great Stirrup Cay maken.
Eerst even ontbijten en daarna badkleding aan en spullen pakken.

Heel gaaf, we liggen voor anker want er is geen aanlegsteiger voor het schip. Dit is een eiland van de NCL en we gaan hier met kleinere bootjes naartoe heel gaaf!

He is vandaag nog warmer dan gisteren dus een prima dag voor waterpret. Het is een geweldig leuk en mooi eiland en het water is echt zoals je ziet op plaatjes en films werkelijk adembenemend! Ik heb nog nooit zo'n kleur water gezien, misschien op Mauritius.

We komen aan en hebben snorkels etc gehuurd.
Ook hebben we een gave tocht geboekt namelijk zwemmen met Stingray's (pijlstaart Roggen).
We hebben de uitrusting en kunnen direct verzamelen voor de tour.

We stappen op een bootje en varen snoeihard naar het gebied met de Stingray's. Echt heel gaaf 3 hele leuke gidsen die veel vertellen over de Stingray's heel leuk. Ook kunnen we ze vasthouden, aaien en voeren. Niet alles kan ik handig op de foto zetten dus moet het van afstand doen. Zij fotograferen en zetten het op de site komt dus later.

We zien ook verschillende zeesterren heel vet en daar heb ik wel foto's van niet normaal groot! De kids en Cha hebben de Stingray's ook garnalen gevoerd, ze slurpen ze met enorme kracht naat binnen.

Als de tijd bijna om is gaan we richting boot en stappen we weer in. We hebben nog wat tijd dus gaan we haaien spotten omdat het hoogwater werd. We hebben echt bizar veel haaien gezien en het is hier niet superdiep! We hebben 2 soorten haaien gezien de Nurse haai en nog een waar ik de naam niet meer van weet. Heel vet allemaal en de cruise is nu echt de kers op de taart! Zo blij dat we dit konden doen.

Als we terug op Great Stirrup Bay zijn gaan we eerst lunchen.
Ik zit met Loucka al aan tafel en Indy komt erbij zitten. Cha is nog bij het buffet wat weer grandioos is. Als Indy even zit zegt ze : "papa ik ga flauwvallen" en de ogen beginnen te rollen en ze valt weg. Ik kan nog net optijd haar hoofd pakken voordat deze op tafel valt. Dit heb ik eerder meegemaakt met haar en toch schrik je weer.
We leggen haar op een bankje en roepen om een medic. Die komt nadat ik het vier man gevraagd heb. Je moet hier geen bloeding hebben dan gaat het niet goed.
De arts kijkt naar Indy vraagt haar eea en zegt wat drinken en zout. Wel wil ze ons hutnummer hebben en als het niet snel beter gaat moeten we ons melden.

We gaan na het eten en Indy veel drinken aan het strand op een bedje liggen. Indy en ik in de schaduw en Indy valt al snel in slaap. Ik had al eens gehoord dat flauwvallen echt energie vreet dus prima.

Ik drink lekker een Bacardi cola want er staat op dit eiland een Bacardi tent heel gezellig met Caribische muziek te leuk!

Indy, Loucka en Cha snorkelen nog wat ik maak nog wat foto's en rond 15:15 gaan we weer naar de kleine boot die ons naar de cruiseboot brengt. Aan boord zitten wat Cubanen dus een groot feest met zingen en dansen.

Op de boot aangekomen weer door de scan en onze passen door de scan dan krijgen ze onze foto te zien heel geinig.

We gaan direct door naar dek 11 het Pooldeck, Loucka tapt een ijsje ( dit mag je zelf doen onbeperkt dus Loucka weet daar wel mee om te gaan), Indy sprite en Cha en ik gaan aan de cocktail.
We liggen lekker op ligbedjes bij het zwembad genieten! Er komt een hele goede live band optreden een beetje toch heel gaaf.
Wij blijven nog even liggen en de kids gaan rond 17:00 naar de hut om te douchen en te chillen.
Rond 18:00 gaan Cha en ik ook terug naar de hut en douchen. We willen onze laatste avond in ons favoriete restaurant eten aan het raam. Dat lukt en we hebben een mooi uitzicht over zee en er staan weer heerlijke gerechten op het menu.

Na het eten gaan we nog een keer naar het theater om de laatste show te bekijken.
Morgenochtend zijn we om 06:00 in Miami en om uiterlijk 9:30 moeten we de boot verlaten.

We gaan er dus niet te laat in vanavond. We hebben nog 4 dagen Miami Beach voor de boeg en dan zit het er op.

Maar wat waren de Bahama's gaaf en een kers op de taart. Alles wat we verwacht hadden was het. Niet normaal gaaf!

Morgen weer meer.

Kus "TheBig4!".

❤️💋

Netty 2017-08-28 08:19:16

Wat heerlijk allemaal. Dikke knuffel aan Indy.

Dave 2017-08-28 10:07:26

Wat ontzettend super allemaal. Nog lekker genieten en dikke kus voor allemaal, een extra knuffel voor Indy xxxx