Dag 16, Vandaag rijden we van Crystal River naar Saint Petersburg.

Verenigde Staten, Saint Petersburg

Vandaag hadden we een reisdag. We verlieten het leuke Crystal River ook al hebben we hier niet de leukste herinneringen aan met onze "Ziekenboeg", maar ik vond het een super leuke locatie zo over het water kijkend. Jammer dat we geen boottocht hebben kunnen doen om de Manatees te zien, maar goed je kunt niet alles hebben en je moet prioriteiten stellen. In dit geval was het de ziekenboeg zo goed mogelijk op orde voor de reis van 1:35 naar het zuiden.

Gelukkig hadden ze allemaal een goede nacht gemaakt dus waren ze best weer wat opgeknapt.
We gingen eerst nog even ontbijten en daarna inpakken en op pad.

Het ging allemaal heel voorspoedig wat dat betreft is het reizen een stuk relaxter dan Zuid-Afrika vorig jaar. Gewoon prima wegen en alles goed aangegeven.

Na 1:40 komen we aan op onze 5e stop Saint Petersburg. Onze kamer is nog niet klaar maar we kunnen wel gebruik maken van het resort. We kunnen zwemmen en wat drinken en eten geven ze aan bij de receptie en of we om 13:30 terug willen komen dan zal de kamer klaar zijn.
Wij wat eten en drinken en we zien dat het resort heel ok is qua zwembaden, strand en uitzicht. We gaan wat lunchen in een restaurantje wat wat hoger ligt en een mooi uitzicht over de baai heeft.

Bij het eten gaat het bij een van de bestellingen mis. Indy krijgt meer vlees in haar wrap dan wenselijk in de vorm van kleine beestjes. Gelukkig ziet de bardame het ook en we krijgen een nieuwe voor Indy. Ik heb dan zelf wel dat je als een soort dokter bibber door je eten aan het kijken bent of je ook wat ziet. Gaat toch wat ten kosten van het eten maar goed.

Hierna melden we ons om 13:30 bij de receptie en krijgen te horen dat de kamer nog niet klaar is en dat het wel 16:00 kan worden. Ok, dat kan het is nu eenmaal zo dat niet iedereen eerder kan inchecken dus wat doe je er aan. Wel halen we alles uitverkocht auto omdat alles anders 50 graden gaat worden en dat is niet handig. We kunnen alles in het kantoortje stallen wat ineens een bagagekamer is geworden. Wij kleden ons in het toilet om in zwemkleding en handdoeken hebben ze bij het zwembad.

Als Loucka en ik uit het herentoilet komen is ineens onze kamer klaar! Dus kunnen we alle tassen, koffers en rugzakken weer op een kar leggen en inchecken.
Als we bij de kamer zijn is onze eerste indruk niet heel positief, maar we hoeven er alleen maar te slapen. We zitten wat achteraf en het is een klein hok voor met z'n vieren maar airco, koelkast tv en schoon.

We zetten onze spullen neer en gaan naar het zwembad en drinken wat. Rond 17:00 wil iedereen even relaxen en ik wil douchen want ik heb een allergische reactie op de warmte of de zon. En wat denk je krijgen we de douche niet aan! Natuurlijk blijf ik heel rustig want dit soort dingen kunnen gebeuren. Ik bellen en er komt iemand en je moet werkelijk de kraan bijna uit de muur rukken om de kraan aan te krijgen, maar hij doet het uiteindelijk.

Ik ga douchen en de rest relaxed wat. Om 19:00 gaan we weer naar voren en gaan we wat eten met zicht op de baai. Het is wel heel mooi hoor! En als we klaar zijn met eten begint het te onweren en bliksemen. Super mooi gezicht zo boven het water.

We besluiten dat we morgen naar het Salvador Dali museum gaan en wellicht even het centrum in.
Indy en Loucka gaan vast naar de kamer en Cha en ik drinken ons drankje op en gaan dan ook naar de kamer.
Even schrijven, voorlezen en dan slapen.

Op een van de foto's zie je een Pelikaan net boven het water vliegen zo gaaf!

Morgen weer meer!

Kus van "TheBig4!".

💋❤️

Netty 2017-08-09 23:03:23

Hoi, Kan niet wachten op goed bericht en mooi verslag. Kom maar op.

Dave 2017-08-11 14:36:44

Dat eten van Indy (met te veel vlees)heeft ze daar na nog (nieuw) gegeten ik zou niet meer eten geloof ik och wijfie X💕😍😘❤️💋