Dag 37. De vlucht van Parijs naar Schiphol

Nederland, Schiphol

Vandaag dan het laatste verslag van onze reis.
We werden vanmorgen rond 8:00 wakker gemaakt in het vliegtuig. Ik had toch nog wel wat geslapen en een film of 4 gekeken. Maar het is toch gek weer vooruit in de tijd en je merkt nu al dat het een lange dag gaat worden.
De kids hebben ook nog wel wat uurtjes gemaakt en Cha wordt weer wakker met koorts en heeft het vreselijk koud. ik geef haar mijn dekentje en ze gaat nog even tukken.
Rond 9:00 krijgen we ontbijt, het is niet zoals we heen hadden in de businessclass maar we doen het er maar mee.

Rond 10: landen we in Parijs en moeten we overstappen voor een kleine vlucht naar Amsterdam. We vliegen om 12:35 weer dus we hebben even de tijd. We nemen wat te drinken en gaan bij de juiste gate zitten. Cha zit direct weer te tukken gaat niet helemaal lekker. De kids zitten wat op de ipad en naast ons is de vlucht naar Amsterdam vertraagt met een uur! Ik hoop niet dat wij dat krijgen want nu wil ik gewoon naar huis. Gelukkig is dit niet het geval wij vliegen keurig op tijd naar Amsterdam.
We hebben dit laatste stukje welk veel turbulentie maar het gaat allemaal goed.
Rond 13:45 landen we weer op Schiphol we zijn weer thuis!
Heel lief stonden Maxine en Sandy op Schiphol en waren Martine, Roos, Madelief, Denzel en Suus er ook hadden helemaal een spandoek gemaakt te leuk om zo thuis te komen.
We belden dat ze de auto konden brengen en we hebben thuis met ze allen wat gedronken.

Wat een geweldige reis hebben we gemaakt en wat een mooie herinneringen weer. Als je zo thuis bent zit je eens even terug te denken naar de start 5 weken geleden. Dan merk je echt dat we heel veel gedaan, gezien en meegemaakt hebben.

We hebben 37 dagen gereisd, 16.240 km afgelegd, 10 stops gemaakt, 12 verschillende plaatsen bezocht, 3 pretparken bezocht, over de everglades geraast met een airboat, een honkbalwedstrijd van de Yankees gezien, gezwommen met pijlstaart roggen, 5 vluchten gemaakt een treinreis en een cruise gemaakt en nog allerlei excursies het is even wat.

Regelmatig maakten we een top 3 voor het mooiste hotel/verblijf, de leukste activiteit, mooiste locatie, lekkerste gegeten, mooiste plaats/stad.

De eindstand wat mij betreft:

Mooiste Hotel/verblijf:
1. Naples
2. Key Largo
3. Orlando

De leukste activiteit:
1. zwemmen met pijlstaart roggen
2. Honkbalwedstrijd Yankees
3. Met de airboat over de everglades.

Mooiste Locatie/omgeving:
1. Bahama's
2. Crystal River
3. Naples

Lekkerst gegeten:
1. Tommy Bahama's in Naples
2. in Wynwood Miami
3. Washington in het restaurant.

Mooiste plaats/stad:
1. New York
2. Naples
3. Miami

USA en Bahama's jullie waren geweldig we hebben meer dan genoten!

trouwe lezers dank voor jullie reacties ik vond het leuk om te doen omdat ik zo voor het hele gezin weer een mooi naslag document heb net als onze vorige reis in Zuid Afrika.

Ik hoop dat ik de kans krijgen nog een mooi verslag te maken al hebben we nog geen plannen en moeten we eerst weer sparen.

Morgen niet meer!

Een laatste kus 'TheBig4!".

Big4 ik ga jullie dagelijks verslag missen 's morgens bij het onbijt. Heb ervan genoten. Maar fijn dat jullie weer veilig thuis zijn

Mariska 2017-09-02 19:38:22

Het was geweldig om elke dag jullie reis mee te beleven! Super😘

Kaya 2017-09-02 19:57:57

Lieverds, dank voor het meenemen in jullie prachtige verhalen en avonturen. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Dikke knuffelxussen πŸ€—πŸ˜˜πŸ€—πŸ˜˜πŸ€—πŸ˜˜πŸ€—πŸ˜˜

Eem&Il 2017-09-02 20:30:52

Home is where the ❀️is..... Ik heb met een glimlach op mijn gezicht de verhalen gelezen. Fijn dat jullie weer terug zijn. πŸ˜˜πŸ‘ŒπŸΌπŸ€πŸ™‹πŸ»

Corine 2017-09-02 21:38:03

Genoten van je verlag elke ochtend! 😘