Dag 10 Een bezoek aan het "Kennedy Space Center"

Verenigde Staten, Orlando

Vandaag gingen "TheBig4!", naar het Kennedy Space Center. Het is een klein uurtje rijden naar de oostkust toe.

De rit gaat helemaal soepel en we zijn er rond 10:00. We zijn de tascontrole etc. door en dan krijgen we te horen dat we vouchers hebben en geen tickets! En nee we hoeven niet de hele rij weer in maar kunnen bij een kantoortje deze voucher omzetten naar tickets en het park in.
We gaan eerst wat ontbijten en dit keer geen hotdog maar een croissant, dus prima. Hierna gaan een een gebouw in met op de gevel "Heroes & legends", hier kwamen alle bekende astronauten uitgebreid aan bod en werd je op z'n Amerikaans geïnspireerd dat je alles kon worden wat je wilt. In een mooie 3D film komen de belangrijke vluchten aan bod en zien we hoe er stappen gemaakt zijn.

Als we hier buiten komen staan we in de "Rocket Garden", hier staan allemaal raketten die gebruikt zijn door de jaren heen heel indrukwekkend om doorheen te lopen.

Hierna gaan we naar "Journey to Mars" dit was echt wel heel gaaf want hier gaf iemand van NASA aan dat een van de 3 speerpunten echt is een bemande vlucht naar Mars! Dat is toch echt bijzonder. Ze zijn nu bezig met de bouw van een nieuw ruimteschip na de Space shutle namelijk de SSL. Deze is bijna klaar en gaat dan eerst naar de maan, dan onbemand naar Mars en daarna bemand dit zou 2040 moeten zijn.

Dus Mars staat hoog op de agenda en in deze hal konden we naast de presentatie ook wat Mars Landers zien en wat beelden. Heel erg gaaf wat ze aan beeldmateriaal hebben bij NASA.

Hierna hebben we nog wat astronauten spullen, pakken en wagens gezien. En wat wat van die ruimtes waar ze mee terug op aarde keren, over been ruimte gesproken voor de luxe hoef je daar niet in te gaan zitten.

Ook is er een Imax theater waar je een film ziet van toen tot nu en hoe ze tegen de Russen op moesten boksen. Zij als eerste een bemande vlucht, dus Kennedy wilde als eerste iemand op de maan hebben. En zo gebeurde het. Weliswaar niet zonder tegenslag maar het lukte. Ook vertellen ze hier over het samenwerkingsverband met Europa (en dus ook Rusland) inzake de ISS hier hebben we natuurlijk ook nog Nederlandse successen in waarvan de laatste André Kuipers is.

We drinken even wat en dan staat er ineens een Astronaut volledig in pak waarmee je op de foto mag. En je hoeft er geen uur voor in de rij (ja het zit me nog hoog die zeemeermin!). Dus Indy en Loucka op de foto natuurlijk, super cool!

Hierna stappen we in een bus en dit deel vond ik het meest mooie denk ik. We gaan namelijk naar een aantal lancerings plaatsen en naar de enorme en dan bedoel ik echt enorme hal waar de raketten in elkaar gezet worden voor de lancering. Dit is echt super interessant om zo dichtbij te zien. We zijn op de lanceringspartners geweest waar wel 80 Spaceshuttle vluchten zijn gestart. Vervolgens reden we naar een andere plek waar de totale Appollo geschiedenis werd weergegeven dus ook de eerste bemande vlucht naar de maan. De totale bustour inclusief get uitstappen en allerlei films en controle centers van de Apollo gezien te hebben duurde ruim 2 uur.

Hierna terug naar de bus die ons weer naar het Visitors Center bracht.

Inmiddels was het weer keihard aan het regenen en onweren. Toen we weer bij het visit center waren was het weer droog en zijn we weer naar da auto gelopen.

Onderweg terug weer vreselijk slecht weer maar bij het Hotel was het weer droog.
Nu een pizza in de kamer en dan schrijven en voorlezen.

Morgen weer een rustdag dus we beginnen weer aan het zwembad.

Morgen dus een relaxed verslag.

😘 "TheBig4!"

Wat gaaf is dit jullie hebben een echte fantastische vakantie en die foto'Prachtig Wij kennen wat foto's van de televisie maar dit ziet er echt gaaf uitDikke pakkerds big 4