Dag 16. Bali, Ubud.

Indonesië, Bali

Vandaag was na gisteren een hele relaxte dag. Waren we ook wel even aan toe allemaal. Het had allemaal toch wel indruk achtergelaten bij iedereen.

Vandaag zijn we of iig er ook nog druk mee. Van het nieuws tot je nemen tot het regelen van een alternatief!
We kregen vanmorgen te horen dat de autoriteiten de 3 Gili’s officieel hebben gesloten!
Er staan daar honderden mensen die de eilanden af willen. Op lombok is het ook een toestand en meer dan 90 doden en honderden gewonden.
Hier op Bali is een deel van het winkelcentrum in Denpasar ingestort. Het is allemaal wat.

Het is allemaal best heftig en ik merk dat ik dat best lastig vind. Ik ging vanmiddag even alleen lunchen want de rest was lui, lag te slapen of had geen trek. En dan zit ik daar in een restaurant met hanglampen en die gaan ineens heen en weer door de wind. En toch kijk ik om me heen of er iets is. Ik kan eerlijk zeggen dat ik gisteren echt geschrokken ben.

Vannacht en vandaag was alles rustig, echter door het nieuws van de autoriteiten ben ik toch veel aan het communiceren geweest met onze vriendin en travelcounsellor Saskia om een locatie te vinden als alternatief voor de Gili’s.
Wat natuurlijk best lastig is want hier had ik samen met Saskia echt een toplocatie gepland wat wel het hoogtepunt van de reis moest worden. Dit gaat natuurlijk nu lastig worden. Ten eerste willen alle touristen van Lombok en de Gili’s nu naar Bali dus Bali raakt overvol en het is moeilijk nog mooie locaties te vinden.

En zoiets idyllisch als de Gili’s zonder verkeer met alleen paard en wagen is hier niet.

Echter voor Saskia een uitdaging en heeft iets gevonden. We krijgen nu een two bedroom poolvilla, dus we komen de tijd wel door. En op een plek op Bali waar we nog niet geweest zijn. Ze heeft dus echt snel gehandeld en alles geregeld helemaal top!

Vanmorgen hadden we afgesproken om 10:00 ontbijt en we zouden de kids niet wakker bellen. Als ze sliepen gingen we als ze wakker waren buiten de deur ontbijten. Echter waren Cha en ik toch om 8:00 al wakker terwijl ik pas laat in slaap kon komen door alle commotie.
De kids waren uiteindelijk rond 9:00 wakker dus toch 10:00 ontbijt.

Het is echt een geweldig resort en zeker een aanrader als je naar Ubud gaat. Maar 1 ding kunnen ze echt helemaal niet, wat dan ook met eieren! Ze kunnen ze niet koken, bakken of wat dan ook. We hebben alles geprobeerd maar allemaal ruk.
De pannenkoekjes zijn werkelijk geweldig maar die hoef je ook geen 6 dagen.

Na het ontbijt gaan Cha en Loucka weer terug naar de IPhone repair want het werkt nog niet helemaal soepel met dat nieuwe scherm. Ze zijn ongeveer 2,5 weg weer, maar nu is het probleem opgelost. Mijn grote vriend is weer volledig online alleen wat foto’s kwijt maar die hebben wij nog wel voor hem en de aankomende 2 weken kan hij nog los, dus top!

Ik heb ondertussen met heel veel lieve mensen contact gehad hoe het met ons gaat en wat de plannen zijn.

Verder chillen we wat tussen de bedrijven door en lezen wat aan het zwembad.

Uiteindelijk krijg ik rond 18:00 onze tijd bericht van Saskia dat de locatie akkoord is. Hiervoor hadden we wat opties afgewezen in overleg omdat het toch niet super was. Dit is gezien de situatie echt een prima alternatief.
Cha wilde nog dichter op het strand maar dit ligt 1,5 km er vanaf met een gratis pendeldienst naar de beachclub die bij het resort hoort.

Hierna gaan we nog naar Sanur waar we ook een leuk resort hebben aan het strand, dus komt allemaal goed.

Lekker dus alles is weer geregeld en we worden morgen om 11:00 opgehaald.

We borrelen nog wat hier en gaan dan op pad voor het avondeten. Loucka ziet een leuke tent en we stappen naar binnen.
De kids maken een verkeerde keuze en ik kan daar moeilijk mee omgaan. Ze harken alle groente eruit en eten plain noodels.
Maar goed ik moet dat loslaten en ze lekker laten maar kan dat niet goed, dus even trubbels.
Uiteindelijk hebben we het toch gezellig en spelen we tussendoor Uno! Na het eten nog een paar potjes en bestellen dan een nagerecht zodat ze wel wat binnen hebben.

Na het dessert gaan we weer via de winkels terug naar het resort.
Wat is het hier toch een drukte iedere dag met scooters etc.

Ubud je was echt leuk en een zeer goede uitvalsbasis. Wij hebben het hier top gehad en zeer veel gedaan, gezien en vooral meegemaakt!

Nu inpakken en voorlezen bij de bovenburen.

Morgen weer meer.

Dikke kus, TheBig4!

Blij dat het jullie gelukt is een alternatief te vinden voor de Gili's! Hopelijk alles rustig daar vanaf nu en verder genieten!

Eva 2018-08-07 04:56:15

Fijn zo’n Saskia!! Maar in welke plaats komen jullie nu terecht dan?

Take 2018-08-07 10:33:07

Dit natuurgeweld doet letterlijk en figuurlijk heel veel. Veiligheid staat nu op wankelen en gevaar is groot. Dat is een heel onzeker gevoel! Sterkte daar, 😘