Dag 14. Bali, Ubud.

Indonesië, Bali

Na het schildpad rijden (Mauritius), giraffes voeren/aaien (Zuid-Afrika), struisvogel rijden (Zuid-Afrika) en zwemmen met Stingray’s (Bahama's) moesten we toch deze reis ook wat verzinnen.
En dat kwam goed! We konden hier in een park opgezet door 2 Australiërs olifanten wassen, met ze zwemmen en uiteindelijk een jungeltocht op ze maken!
Dat heb ik natuurlijk geboekt, hoe leuk klinkt dat.

We moeten er wel vroeg voor op want ze komen ons om 6:30 ophalen. Vroege vogels die olifanten!

We ontbijten ook daar tussen de bedrijven door, dus hier geen ontbijt vandaag.

Om 6:30 staat de chauffeur inderdaad op de stoep. We hebben transport via het bedrijf wat dit verkoopt dus we gaan nog 4 mensen ophalen.

Als we aankomen krijgen we allemaal wat voer voor de olifanten en een korte uitleg over hoe de ochtend is ingedeeld. En wat is het een prachtig park midden in de bush. Ziet er super verzorgd uit allemaal.

We gaan dus eerst de olifanten wassen, daarna met ze zwemmen en kun je je even omkleden ervoor. Na het zwemmen kunnen we eerst even ontbijten en daarna een olifanten jungle tocht.

Ze leggen nog even uit dat het hier 1 verzorger op 1 olifant is. Is de verzorger vrij is de olifant dat die dag ook. Ze werken 6 dagen in de week.

Nou we lopen naar de olifanten die we gaan wassen daar staan er 2 klaar.
Dit is natuurlijk lachen, gieren, brullen. Met borstels en 2 waterslangen met z’n viertjes in de weer. Die beesten vinden het heerlijk en blijven er graag voor staan.
Maar kinderen en waterslangen is natuurlijk een slechte combi.
Loucka weet zo hoog aan de zijkant van de olifant te spuiten dat de dames aan de andere kant precies nat worden. Ja dat is natuurlijk lachen geblazen.

Na het wassen wat echt heel leuk was konden we met een aantal andere olifanten gaan zwemmen. Nou dat is ook een belevenis hoor!
Ze vinden het zelf namelijk heerlijk die olifanten en willen graag koppie onder. Maar als jij erop zit zak je ook tot je hoofd onder water! (Ja zelfs ik!). Wat een feest met die beesten in het water echt een mooie ervaring.

Het is ook leuk om te zien dat ze die 1 op 1 wisselwerking hebben. Ze tikken met hun vingers op de rug van de olifant en hij weet wat de bedoeling is. In Thailand hebben we ook wel eens olifant gereden en daar hadden ze van die korte stokken met metalen haken, heel dieronvriendelijk. Hier dus geen sprake van, super!
Nadat we met ze gezwommen hadden, wat met name Cha spannend vond ze had steeds het idee dat ze viel, gingen we lekker douchen. Dat was top geregeld zeg. Handdoeken lagen klaar en je kreeg een plastic tasje voor je natte kleding.
Toen lekker aan het ontbijt met zicht op badderende olifanten.

Na het ontbijt gingen we voor de jungle tocht. Ik met Cha en Indy met Loucka.
Was een leuke tocht, maar moest er wel even aan wennen. Zo’n bankje schuift toch! Maar goed het was een leuke verzorger die al 9 jaar samen was met deze olifant, en met deze olifant van Java naar Bali was gegaan. Hier in dit park was voor beide beter.

Na de rit kregen we nog wat uitleg over de Aziatische olifant tov de Afrikaanse en lieten ze zien hoe ze hier met ze omgaan.
Ze hebben ook een fokprogramma en er zijn hier al 2 olifanten geboren dus het werkt.

Hierna gingen we weer terug en was iedereen wat lui. Cha ging even slapen want die was gesloopt. We moeten ook even rustiger aan gaan doen. We hadden Ubud als uitvalsbasis maar 4 dagen achter elkaar op pad is toch teveel. Dus morgen nog een tourdag en dan gas terug en weer in de relax modus.

Overmorgen willen we naar Gili Trawagnan, echter door de ruwe zee vallen veel boten uit en zijn de havens van Bali zelfs dicht geweest!
Wij hebben zowel de boot als accomodatie op gili al geboekt dus dat gaat een spannende worden.

Ik zat lekker ff op internet en de bovenburen waren boven aan het chillen.
Na een paar uur kwamen ze naar beneden en wilde wat eten. Gelukkig stond hier de thee wagen met pannenkoekjes.
Even later werd Cha wakker en zijn we naar de markt gelopen, wat een enorme drukte zeg pfff. Ik kan een markt nog wel waarderen maar dit...
Wat een hutje mutje allemaal en alles is hetzelfde hier ben ik snel klaar mee. Maar we lopen een rondje en gaan dan het centrum richting ons resort weer in.

We komen een leuk restaurant tegen en besluiten daar te eten.
Was super lekker!

Hierna via de supermarkt naar huis even chillen en schrijven.
Morgen worden we om 8:30 weer gehaald voor een laatste tourdag.
We gaan naar een waterval, Budha to Budha fabriek, de Baliswing (www.baliswing.com ) en de Unesco Jatiluwih rijstvelden.

Dus weer een mooie dag denk ik.

Morgen weer meer!

Dikke kus, TheBig4!

Wat heb ik weer genoten van je verslag,het is net of je het zelf heb mee gemaakt fantastisch doe dat ❤️💋

Netty 2018-08-05 10:04:28

Wat een geweldige ervaring weer!!! Super om te zien wat voor lol jullie hebben gehad daar!