Dag 10. Bali, Lovina.

Indonesië, Bali

Vandaag was ik lekker vroeg wakker, maar had wel lang geslapen. Ik merk dat ik toch best moe ben na alle gedoe voor de vakantie.
Maar prima, nu de tijd om bij te komen en echt te ontstressen en dat lukt aardig!

Vanmorgen eerst heerlijk met een paar bakkies wakker geworden buiten op het terras.
Uiteindelijk werd Cha ook wakker en voor haar ook een bakkie gemaakt. Zij blijft nog even liggen en kijkt haar film af.

Ik kijk wat op de laptop of we hier wat gaan doen in Lovina, of dat we dingen vanuit Ubud gaan doen.

In de tuin voor ons is een vriendelijke man heel druk in de palmbomen bezig via een trap waar ik de stoeprand nog niet mee op zou durven!

Rond 9:00 loop ik bij de buren binnen want we kunnen hier tot 10:00 ontbijten. En zowaar zij zijn al wakker dat is nog niet eerder het geval geweest.

Na het ontbijt lopen we eerst even terug om tanden te poetsen etc. en daarna gaan we naar Lovina. Ik had al wel een beetje gelezen over Lovina dat het een samensmelting was van meerdere dorpjes en wel leuk waar de naam vandaan kwam.

lovina is een versmelting van het Engelse “Love” en Balinese “Ina”, dat moeder betekent. Dus het zou neerkomen op houden van moeder aarde. Leuk weetje toch?

Wij dus op pad met z’n 4tjes. We lopen het resort uit en er stopt een of ander gaar klein busje (ja ik vond het zelfs klein!) en hij zou ons naar Lovina center brengen. Zijn Engels was dermate slecht dat hij 3.000 zei en 30.000 bedoelde! Wat achteraf wel redelijk leek het ging om €0.18 of €1,80.
Maar goed door de discussie voel je je toch genaaid.
We rekenen af en lopen een rondje, maken een foto op het pleintje en bekijken wat winkels.
Op een gegeven moment kwam er een man ( sales mensen let op huzarenstukje!). De man was professioneel kokosnotenplukker en maakte dingen (sieraden) van de combinatie van kokosnoten en schelpen, stenen etc.
Hij had een hele zak bij zich en nee we hoefde het echt niet te kopen, maar we wilden het vast even zien. Na 20 kettingen heb ik de man bedankt en aangegeven dat het echt prachtig was.

Even verderop komen we een man tegen die de discussie met de taxi/busjes chauffeur had gevolgd en ging het ons nog een keer uitleggen dat het wel normaal was. Vervolgens vroeg hij of wij Dolfijnen wilde spotten, of anders wilde snorkelen of transport nodig hadden of.... Gek werd ik ervan!
Nadat ik hem duidelijk had gemaakt niets te willen ging hij het anders aanpakken. Wij uit het westen waren rijk en hij had geen business omdat wij alles via de hotels boeken, en dat ik dat aan iedereen moest vertellen die ik ken, dus bij deze! Ik snap de man wel want het is zo. Wij hadden de transfer wel geboekt van Seminyak naar Lovina, maar alles wat we hebben gedaan onderweg niet. De locals weten het echt prima en tegen een beter tarief!

Ok wij langs de winkels weer teruggelopen en onderweg een heerlijke lokale witte wijn gekocht! Nu door naar ons resort en ieder weer zijn weg.

Cha op t strand tussen de locals en de kids bij mij. Cha tukken en wij spelletjes doen en wat lezen. Heerlijk een relaxte middag! Loucka nog wat met de locale boy’s gevoetbald en ik nog even geslapen op het loungedek!

Opeens komt de tuinman of wij kokosnoten willen om te drinken. En hij hakt ze open haalt rietjes en bloemen en we krijgen een verse kokosnoot om het kokoswater te drinken, heerlijk!
Hierna gingen we lunchen en na de lunch weer iedereen lekker chillen.

Wannneer de sunset begint komt Cha ook van het strand en doet met de kids potje Yatzee. We drinken wat en we gaan douchen en eten.
Laatste avond hier en Lovina wat was je leuk en vooral relaxed!

Morgen door naar Ubud!

Morgen dus meer.

Dikke kus, TheBig4!

Wat zien jullie veel rest doen jullie veel leuke dingen samen fantastisch,jullie zien er ook goed uit top X❤️💋