Dag 1. Vertrek van Amsterdam naar New York!

Nederland, Amsterdam

Ja hoor om 4:00 zal de wekker gaan vanmorgen, echter is het 03:40 en ik ben klaarwakker! Soort jochie wat voor het eerst op schoolreisje gaat.
Maar vandaag gaat het dan echt beginnen. The Big4 Goes USA!

We hebben een mail gekregen van Delta Airlines dat we echt optijd moeten zijn (4 uur van tevoren) en alle devices uit de hoezen moeten.
Dat wil dus zeggen 05:00 weg en 05:30 op Schiphol komen ze de auto ophalen (ValetParking). Natuurlijk zorgen die gasten ervoor dat je uiteindelijk weer staat te wachten terwijl we tegenwoordig direct bellen als we het garagepad afrijden.
Vervolgens bel je 2 keer wordt die gast nog pissig ook en zegt dat ik niet door hem heen moet praten! Dus eerst een korte introductiecursus klantvriendelijkheid gegeven, wat best lastig is om 05:40! Gelukkig blijf ik altijd rustig in dit soort situaties dus uiteindelijk komt een vriendelijke jongen onze auto oppikken.

Vervolgens verloopt alles supervlot en zijn we binnen 40 minuten van de bagage af en door de paspoortcontrole. Eerst wat gedronken en de winkels bekeken en toen uiteindelijk optijd naar D1 van Delta Airlines waar we weer paspoort controle hadden en wat vragen over de bagage. Nu kunnen we door naar D47 om te boarden.
We zijn hier aan de vroege kant maar prima.

Wat gezien het verdere verloop wellicht handig is te vertellen is dat wij een lief iemand in ons huis hebben voor 5 weken die bij de KLM werkt. Zij een lekker huis en wij niet 5 weken een leeg huis, top geregeld.

Om 08:30 beginnen ze met boarden en wij moeten in de linker rij (economy) aansluiten. We komen uiteindelijk bij de paspoortcontrole en krijgen te horen dat onze stoelen omgeboekt zijn! We hadden 3-3-3 dus Cha zou aan het gangpad links zitten en ik met de kids in het midden. Maar wat denk je wat zijn we omgeboekt naar businessclass "Delta One"! Whahaha altijd al eens willen zitten en nu gaat het gebeuren. Dus wij stappen met Indy en Loucka links om en de rest grotendeels rechtsom en je ziet de mensen kijken hahaha. We kunnen direct kiezen uit sapjes, champagne en of we even in de menukaart willen kijken wat we zo willen eten! Werkelijk geweldig allemaal. Ik snap niet dat er vaak mensen zijn die zeggen dat het eten wat lauw en klef is in het vliegtuig. Ik had vooraf wat zalm en yoghurt met vers fruit en als hoofdgerecht een tournedos met oosterse groenten, dessert kwamen ze met een kar langs chocolade mousse of Franse kaasjes met toast en natuurlijk een lekker wijntje erbij.

Na het eten lekker de stoel plat mijn dekbedje en kussen gepakt en de stoel plat en een film op en tukken. Inmiddels is 16:00 ams tijd nog en krijgen we weer eten en drinken en zijn we bijna in New York. 11:10 landen we na 7,5 uur vliegen op JFK. Het duurt wel heel lang voordat we door de douane zijn. Vingerafdrukken, irisscan een foto ze willen nogal wat.
Maar uiteindelijk mogen we binnen en staat onze chauffeur met een bordje Eric Holtman erop. We rijden in ruim een uur van JFK jaar The Empire Hotel. De kamer is nog niet klaar dus we gaan de stad in. We besluiten door Centralpark naar Fifth te lopen en te shoppen. Is toch wel vet hoor door een enorm park midden in de stad te lopen en door de bomen de wolkenkrabbers te zien. Bij Fifth aangekomen natuurlijk een rondje abercrombie, Victoria Secret, Gap, Nike en natuurlijk Apple en the Trumptower. Indy haar nieuwe IPad mini aangeschaft dus ook weer gelukkig.

Nu na een lange dag en geslenter en de nodige dollars weer uitgegeven te hebben aan een koud drankje in de lobby en zitten we te schrijven. Dadelijk hapje eten en dan zit de eerste dag er echt op!

Tot morgen TheBig4!

Zo dat was lekker busenisclass lekker de ruimte ook goed voor Charissa kan ze in ieder geval lekker zitten nou liefies geniet van alles en elkaar dikke pakkerd allemaal XπŸ’•πŸ˜πŸ˜˜β€οΈπŸ’‹

Netty 2017-07-27 23:49:30

πŸ€β€οΈπŸ™πŸΌπŸ˜˜

Corine 2017-07-27 23:57:36

Wat een eer deze reis samen met jullie te hebben uitgestippeld en er naartoe te hebben geleefd en dan nu jullie te volgen, ik kijk uit naar elke dag... Liefs, Sas

Saskia 2017-07-28 00:06:34

Geweldig! Ik zie die gezichten (ik zou hetzelfde hebben) als je jullie zo uit die groep zien stappen :D Op naar mooie verhalen...ik ben benieuwd! Have fun!

Dennis W. 2017-07-28 07:42:58

Hahaha, lekker genieten zo!