Dag 8 en vandaag Gamedrives door Hlane Royal National Park

Swaziland, Swaziland

Gisteren was toch even een emotioneel momentje. Zoals jullie weten schrijven we iedere dag een verslag over wat we hebben meegemaakt en wat we dachten. Zo ook gisteren, ik had het expres niet benoemd maar Cha deed het wel. Het was gisteren namelijk precies een jaar geleden dat we te horen kregen dat Cha ziek is. Natuurlijk had ik het er wel met het ontbijt even over met Cha, maar verder eigenlijk niet. Maar het past denk ik wel in hoe wij er als gezin mee omgaan dat we het toch gisteren weer benoemd en besproken hebben. Cha was boos en verdrietig en wilde dit toch met ons delen. Dat is haar goed recht, we maken deze reis immers niet voor niets. Maar wat is het geweldig allemaal. We zijn nu een week onderweg en als wij teruglezen wat allemaal al gedaan hebben zijn wij meer dan dankbaar dat we dit met z'n vieren kunnen doen.

Vanmorgen zijn we niet heel vroeg opgestaan en hadden we om 9:00 onze eerste gamedrive in het "Hlane Royal National Park". Vandaag was Johannes onze ranger die door Loucka direct werd omgedoopt tot "Johannesburg", waar zelfs Johannes om kon lachen. Dat hij moest lachen is net zo zeldzaam als het Luipaard spotten want het is geen vrolijke gast.
Het park hier is echt anders dan het Kruger. Dit park is ingedeeld in secties omdat de Neushoorn het hier heel lastig heeft gehad en bijna uitgestorven was. Nu proberen ze de leeuwen hier weg te houden dmv hekken.
We hebben vanmorgen niet heel veel gezien. Neushoorns en Nijlpaarden hebben we hier voor de deur en in het park waren eigenlijk de 4 vrouwtjes leeuwen die een Impala aan het eten waren het meest vet.
Ook zagen we nog wat olifanten, impala's een schildpad en een visarend. Blijft toch wel heel cool zo dicht bij de dieren in hun eigen omgeving.

We waren om 12:00 terug en hadden toen tijd voor ons zelf. Ik had kunnen regelen hier dat we de telefoons mochten opladen en was zo de held van de dag geworden. We hebben hier wat geluncht en Cha ging even slapen. De gamedrive's doen toch geen goed voor haar rug en ribben, dus we hebben toch een pleister geplakt. We hebben het niet voor niets meegenomen.

Om 15:30 hebben we de sunset drive en gelukkig weer met "Johannesburg" dat gaat lachen worden.;)
Er gaan nog 2 Nederlanders mee dus een prima indeling in de safari jeep. Weer komen we de groep leeuwen tegen en vanavond willen ze graag op de foto! Ik heb hele gave foto's van dit stel gemaakt. Wat een geweldige dieren zijn het toch. Ook komen we vanavond een groep Giraffen tegen een Buffel en een witte neushoorn met een jong. Toch weer de moeite waard en wat een zonsondergang! Toch is het minder dan het Kruger maar het blijft gaaf.

We komen terug en kunnen gelijk aan het diner, dat is lekker wat inmiddels is het best fris. Na het eten lopen we naar ons huis, en zien we alweer van verre dat ze overal de olielampen zowel buiten als binnen hebben aangestoken voor ons. Wat een sprookje!
Nu gaan we aan tafel ons dagverslag schrijven en om 20:00 terug voor traditionele dans. Ik ben benieuwd wat een geweldige dag weer.
Morgen verlaten we Swaziland weer en gaan we terug naar Zuid-Afrika. We gaan naar St. Lucia en verblijven dan in "Whalesong guesthouse".

Morgen weer meer!

Kus The Big 4!

x💋💕😍❤️

Ma Oma Netty 2016-08-04 20:16:26

Dikke knuffel voor jullie allemaal! Ik lees het met veel plezier...en interesse! Wat een pracht reis! Een herinnering voor altijd! X

Dennis W. 2016-08-04 23:35:43

Woww, en dan bedoel ik dit keer niet alleen jullie reis, maar ook de wijze waarop jullie als gezin en individu omgaan met jullie levensreis, nogmaals: Woww Ik merk ook dat er in de familie een ware schrijver is geboren ;-) . Op naar het volgende avontuur. Xxx

Gonny 2016-08-05 12:32:01

Hoi lieve reizigers. Ik heb ook aan Charissa gedacht maar wilde het niet kenbaar maken. Heel fijn dat jullie dit doen en wat een genieten. Dit is voor eeuwig op je netvlies. Lekker dat het niet zo heel heet is ook vooral s,avonds want dat is ook nog heel vermoeiend. Wij reizen met de atlas en iPhone met jullie mee. Tot later xx

Moeders 2016-08-05 16:57:46

Echt prachtig om zo jullie te volgen, om al die mooie verhalen te lezen en mooie foto's!!

Erwin en Judith Sarah guus 2016-08-06 11:13:08

Geweldig om dit allemaal te volgen. Het lijkt soms of ik zelf op vakantie ben.Ik geniet er van. ik wens jullie nog een hele mooie tijd daar.Heel veelliefsOmaxxx