Dag8: Vandaag rijden we van Merida naar Campeche.

Mexico, Campeche

We verblijven hier in Hotel Plaza Campeche. Een mooi luxe hotel in de oude binnenstad tegenover een park.

Vanmorgen zaten we om 9:00 aan het ontbijt. We hadden als doel rond 10:00 in de auto te zitten. Nadat we het ontbijt hadden gehad pakte er de laatste spullen in en lieten de bagage van boven halen en de auto.
Toen we in de lobby zaten te wachten oo de auto had Cha nog een handige move. Ze wilde gaan zitten in de ietwat onhandige stoelen. Maar net als ze gaat zitten schuift ze tegen haar stoel aan waardoor ze lang uit achterover valt. Ik schrok me rot! Cha met haar brose botten. Ze heeft er wel last van want de viel hard op haar stuitje.

Uiteindelijk werden alle tassen en de koffer keurig in de auto gezet en we konden wegrijden.

Campeche here we come!

Het is een rit van ruim 2 uur en het deed mij qua wegen en omgeving een beetje denken aan onze reis in Zuid-Afrika. Ietwat slechtere wegen met potholes in de weg en de omgeving. Ook fietsers, brommers en driewielers op de snelweg is niet gek!

Onderweg moet ik ook voor de eerste keer hier tanken. We rijden het tankstation op en worden naar een pomp verwezen. Die man spreekt nog slechter Engels dan ik Spaans dus je snapt dat dit een goed gesprek was. Uiteindelijk stond ik in de shop maar kon daar niet afrekenen! Dit terwijl ik het wel vroeg en hij knikte alsof hij mij begreep. Maar ik moest dus bij de man zelf zijn, geen punt we waren zo weer op weg.

Onderweg zijn er steeds een soort controle posten waar behoorlijk bewapende politie staat. Met behoorlijk wat drempels voordat je er bent. Drempels is sowieso iets waar ze hier dol op zijn. Ook voordat je de stad in komt of in de stad zelf zie je overal drempels. Echt van die smalle hoge vervelende waar je al heel snel te hard voor gaat.

Na 2 uur rijden zien we de zee, de Golf van Mexico!
We rijden vlak langs het water de stad Campeche in. En het voelt direct als een gezellige badplaats waar wat te beleven is op straat.

We doen er heel even over om het hotel te vinden, maar uiteindelijk rijden we aan de achterkant de parkeerplaats op. Een man komt ons direct weer helpen met de bagage en met 10 min staan we met WiFi codes in een prachtige kamer met terras met uitzicht op het park.
We zijn helemaal blij! Het is een luxe hotel midden in het oude centrum. Allemaal straten met leuke gekleurde huizen en winkels. En weer een groot plein waar van alles te doen is.
We lopen wat rond en gaan lunchen bij een tent die boven een terras heeft wat op het plein en de kerk uitkijkt.
Het is niet druk en het eten is prima.

Ik heb ook een nieuwe tijdelijke hobby ontwikkeld. Ik dacht vorige week gehoord te hebben dat de laatste VW kever (nieuwe model) hier in Mexico van de band kwam. Ik vind dat oude model zo gaaf en daar rijden er hier nogal wat van. In ga de leukste fotograferen heb ik bedacht. Vandaag de eerste 3.

Hierna lopen we wat door en lopen we richting zee, even uitwaaien want wat is het weer heet.
We eten een ijsje en gaan weer even naar het hotel. We besluiten vanavond de stad verder te verkennen en nu even te chillen. Ik ga beneden een biertje drinken in de lobby en sport kijken en ondertussen wat appen met wat mensen in NL.

Uiteindelijk ga ik ook even naar de kamer voor een klein tukje.

Om 19:00 gaan we de stad weer in en lopen direct door naar zee. We zijn net op tijd voor de zonsondergang. Blijft toch mooi om te zien.
Hierna lopen we de stad weer in en komen uiteindelijk bij een leuk terras uit midden op straat van verschillende restaurantjes.
Na het eten lopen we langzaam door de gezellige Calle10 via het plein en de mooi verlichte kerk terug naar het hotel.

De eerste dag is ons goed bevallen. Morgen als het niet te heet is de stadsmuur volgen.

Nu schrijven, voorlezen en lekker slapen. We slapen vandaag en morgen met z’n 4 tjes gezellig op 1 kamer, dus dat is leuk.

Morgen weer meer!

Dikke kus “Thebig4!”.

weer genoten van het verslag.Kijk er iedere dag naar uit.

Nettie allebes 2019-07-30 08:28:24

Wat een mooie dag weer!!

Karina 2019-07-31 08:22:58

Wat een mooi verslag weer en de foto’s spreken weer voor zich,prachtig en al die kleuren X😍😘💋

Netty 2019-07-31 09:54:51

Wat een mooi verslag weer.Het is iedere dag weer genieten van jullie vakantie.

Nettie allebes 2019-07-31 10:39:45

Met de atlas voor mijn neus eens even goed jullie route gevolgd. Wat een klein gedeelte van dat grote Mexico. Heerlijk aan de zee met dat snikhete weer. Prachtige foto,s Eric, en wat een lekker eten hebben ze daar. Genieten volop denk ik. Veel plezier

Moeders 2019-07-31 10:41:21

Ariba Ariba André André is het eerste wat mij te binnen schiet. Waar was dat ook alweer van..? Geen idee hoe je het schrijft maar ach.. Het ziet er tot dus ver heerlijk uit. Geniet van elkaar en al het moois. Wij vertrekken morgen naar Bella Italia. Hopelijk beetje redelijke WIFI😜😁. Dikke knuf

Corine 2019-07-31 13:18:41

There are the Beetles!!! Ik zag ze al voorbij komen.