Dag 4 Johannesburg - Graskop Uitzicht "God's Window".

Zuid-Afrika, Graskop

Gisteravond weer bij de Golfclub gegeten, was weer fantastisch. De Airport Gamelodge was leuk, maar zeer eenvoudig en geen bar, wifi of restaurant dat was echt jammer. Gelukkig boden ze wel de faciliteit ons te brengen en halen naar de Golfclub wat echt een mooie tent was en heerlijk eten!

Vanmorgen hebben we na het ontbijt de auto gekregen (je moet daar bijna meer formulieren voor invullen dan voor je hypotheek maar goed), en hebben we tassen weer gepakt. We hebben een prima koets gekregen alles past er iig prima in en daar gaat het om.
Wat echt wel wennen is is het links rijden, ik heb toch nog vaak de ruitenwissers aan als ik wil afslaan! Ook het lekker hangen aan je raam is niet relaxed want het moet met je andere arm. Om nog maar niet te spreken over schakelen, ik ben schakelen sowieso niet gewend laat staan met links. Maar goed na een tijdje begint het te wennen.
Vandaag hebben we een lange rit voor de boeg(+/- 350 km) van Johannesburg naar Graskop. De eerste 150 km zijn niet heel boeiend qua omgeving. We komen wel de nodige sloppenwijken tegen en gek genoeg lopen er gewoon mensen langs de weg. Zoals ik al had gemeld is het winter en wil je niet weten hoe ze er bij lopen. Lange dikke jassen, muts op en het is gewoon 21 graden! Maar prima natuurlijk winter is winter.
Ons is geadviseerd om bij de grote bekende tankstations te pinnen ivm veiligheid. Op de stations loopt voldoende bewaking rond en en er staan vaak 1 of meerdere pin automaten.
We komen een Shell station tegen en pauzeren en pinnen daar even.

Daarna vervolgen we onze reis en nu gaat het heel mooi worden we gaan de bergen in. Het zijn veel tweebaans wegen en we klimmen enorm. Het is een prima auto maar ik ben verwend en meer power gewend. Maar de route en uitzichten de laatste 150 km zijn geweldig. Onder weg komen we 2 keer een groep apen tegen die oversteken. Grote hilariteit in de auto natuurlijk zomaar apen in het wild op de weg.

Als we op een 45 minuten van Graskop zijn komen we bij een enorme waterval "Mac Mac Falls". We stappen uit met de camera's mee en dalen over een hobbelig stenen pad af naar beneden. Uiteindelijk komen we op een soort balkon terecht en zien we daar idd de waterval naar beneden storten, het is zeker de moeite waard.
Na deze korte stop gaan we weer verder en vervolgen onze weg naar Graskop.

Daar aangekomen zitten we in een heel gaaf en oud hotel met een prachtige tuin. Was nog wel even spannend want er was maar 1 twin room geboekt en we waren toch echt met z'n vieren. Uiteindelijk hadden we mazzel en was er een familiekamer geannuleerd en konden wij deze krijgen. Het is echt een prima kamer met alles erop en eraan en we hebben wifi. Dus iedereen weer helemaal gelukkig. Ik zit nu lekker in de bar met het vuur aan ons blog bij te werken en de rest ligt lekker op de kamer het dagverslag te schrijven.

Vanavond gaan we schuin aan de overkant eten bij een restaurant op aanraden van de receptionist. Het menu van hier was niet echt lekker voor de kids.

Morgen gaan we door naar "Hoedspruit" waar we verblijven in de "Timbavati Safari Lodge", dus morgenmiddag de eerste gamedrive op zoek naar de Big5!

Morgen dus meer en ik hoop spectaculair.

The Big4!

Ik ben hartstikke benieuwd naar jullie zoektocht! Heel veel plezier! :)

Dennis W. 2016-07-31 17:42:44

Super leuk om jullie zo te volgen. Xxx

Ingrid 2016-07-31 18:00:12

O ik moet opeens denken aan dat links rijden in Malawi :-))))

Lisa 2016-07-31 19:55:04

Haha Maleisiƫ bedoelde ik natuurlijk, te veel zon gehad vandaag ;-)

Lisa 2016-07-31 20:00:53

Wij kijken elke dag uit naar een nieuw verhaal en foto s Super leuk veel plezier

guus 2016-07-31 22:13:17

Ha ha, die ruitenwissers... herkenbaar! Veel plezier op safari!

Kadir 2016-08-01 09:31:38

Wow, ziet er allemaal goed uit. Op naar het volgende avontuur! Ik kijk er naar uit ;-) ! Veel liefs

Gonny 2016-08-01 15:13:49

Hoi, Wat leuk om zo mee te mogen en kunnen reizen. Heerlijk mee genieten, wat bijzonder leuk!