Dag 3. Bezoek 911 memorial, Top of the rock en Times square!

Verenigde Staten, New York

Vandaag hebben we een mooi programma.
We gaan eerst naar de "Cupcake ATM" die Indy in een vlog had gezien. Wat een gekkigheid en typisch USA. Verse cupcakes uit de muur geweldig! Maar echt vers en een blije Indy dus prima.

Vervolgens nog wat door de "Upper East Side" gelopen en wat ontbeten.

Toen we het daar wel gezien hadden hebben we een taxi gepakt naar het welbekende "21 Century", dit is een bekende outletstore vlakbij het 911 memorial. Hier heb je 6 verdiepingen met merkkleding en andere spullen dus de kids gingen redelijk los. Geslaagd bezoek en we moesten hier toch zijn omdat we kaarten hadden voor het 911 memorial. En ik moet zeggen wat was dit gaaf gedaan zeg! Ik was namelijk in 2001 behoorlijk onder de indruk en heb alles zo goed mogelijk gevolgd. In 2009 was ik ook in New York en toen waren ze nog aan het puinruimen op "Ground zero".
Het museum is in drie delen opgebouwd voor 9-11 tijdens 9-11 en nu en wat goed en respectvol gedaan. Als je gaat een aanrader!!
Buiten zijn nu op de 2 oude plaatsen van de "Twintowers" 2 bassins gemaakt met op de randen alle namen van de slachtoffers heel bizar!

Na dit serieuze werk weer wat luchtigs. We gaan met de taxi naar Rockefeller Center omdat we om 19:40 naar boven "Top of the Rocks" gaan. Echter komt de taxi op een gegeven moment niet verder en stappen we uit. Er is een foodfestival aan de gang meerdere blokken lang. Dus wij hebben heerlijk hier en daar wat gegeten en langs de kraampjes gelopen gezellig.
Hierna zijn we bij Rockefeller center" wat gaan drinken en wachten tot we naar boven konden. Om 19:00 zijn we naar boven gegaan de lift gaat in 34 seconden naar de 67e verdieping best rap dus. Vervolgens kon je met trappen naar de 70e verdieping en rondom over New York kijken. Wat een prachtig uitzicht en we hadden best mazzel met een redelijke zon's ondergang. Gelukkig was het ook mooi helder en konden we ook het Vrijheidsbeeld zien. Na de nodige foto's en selfies zijn we weer naar beneden gegaan.

Het werd langzaam donker dus tijd om weer naar Times Square te lopen en het in het donker te bekijken. Ik denk dat ik het savonds nog gaver vind om daar te lopen. Al die die reclameborden zoveel lampjes echt geweldig. Natuurlijk wilde Indy en Loucka nog shoppen bij de M&M store dat hadden we van de week afgesproken.

Hierna hebben we nog wat rondgelopen en onze ogen uitgekeken er is zoveel ge zien en er gebeurt zoveel.

Nu zijn we echt wel ff klaar voor vandaag en gaan we met de taxi weer naar ons hotel. We halen om de hoek wat drankjes en wat te knabbelen en zitten nu op de kamer te schrijven met een muziekje op.
Hierna voorlezen en lekker slapen. Morgen de laatste dag in deze geweldige stad.

Tot morgen "TheBig4"!

Wat mooi om dit allemaal te lezen en je schrijft het zo het net of we meemaken en de foto's die zijn prachtig leuk om jullie zo te zien genietenI I LOVE YOU ALL X💕😍😘👍