Dag 5. Vandaag gaan we met de trein van New York naar Washington D.C.

Verenigde Staten, Washington

Vandaag had "TheBig4!" Een reisdag in het schema staan. We gaan het geweldige New York verlaten en gaan naar Washington!
Ik kreeg een tip van collega/vriend Robert dat dit ook met trein te dien was ipv vliegen. Dit heb ik met Saskia besproken en was zeker een optie. Dus niet vliegen maar lekker 3,5 uur in de trein! Het leuke van reizen met de trein (met name in het buitenland!) is dat je veel kunt zien. Dus dit hebben we geboekt.

Vanmorgen voor het eerst de wekker gezet want de trein gaat om 10:35 en we moeten nog inpakken en uitchecken en met de taxi in de maandagmorgen spits naar Penn Station.
Stipt 9:00 zitten we in de taxi naar het station. Daar aangekomen ga ik eerst ff checken hoe en wat perron, tickets voor voucher etc. Al snel is dat in orde we hebben trein 95 en die gaat naar een plaats verder dan Washington weet ik veel! Ik vraag aan die balie zit ik goed als ik naar Washington moet? Jazeker alleen jij stapt uit en de trein gaat door zegt die grapjas! Maar prima alles in orde.
15 min voor boarding zal het perron op het bord verschijnen. Uiteindelijk moeten we boarden bij nr 13.
Dus wij in de rij en wat denk je een mega rij!! Wij dachten al dat gaat wat worden. Staan wij echt een heel eind naar achteren in de rij komt er een machinist aan en vraagt waar we naartoe gaan en met hoeveel. Dus wij met deze 4! Zegt hij Ok loop maar mee met mij. Wat denk je? Via wat trapjes zaten wij met 3 minuten in de trein zonder in de rij te blijven staan. Fantastisch weer wat een mazzel. En de trein was volledig volgeboekt en wij zaten prima achter elkaar. Een restaurant, WiFi helemaal top.
Dus wij zijn vanuit New York via Trenton, Philadelphia, Baltimore naar Washington gegaan.

We verblijven in het Hyatt Place National mall een super Hotel met een mooie kamer en een lekker zwembad. Dus vanmiddag eerst chillen en aan het zwembad liggen en vanavond de stad in. Loucka is niet helemaal lekker en blijft op de kamer ik met de dames aan het zwembad. Nu is het 18:00 en gaan we eerst even de stad in om wat te eten en te verkennen.
We zijn met een taxi naar Georgetown gegaan een van de leukste wijken van Washington. We hebben eerst even rondgelopen en zijn even bij AberCrombie naar binnen geweest (kost altijd geld).
Hierna zijn we gaan eten bij een hele drukke Italiaan maar het was heerlijk. Toen de taxi weer terug genomen via het Witte Huis hebben we die maar vast gezien.
Nu zitten we weer op de kamer en is iedereen zijn verhaal weer aan het schrijven zodat we dat straks weer aan elkaar kunnen voorlezen.
Het was weer een drukke dag maar zeker weer een mooie.

Tot morgen,

Dikke kus van "TheBig4!"

Nou nou wat een belevenis. Wat zien en ervaren jullie veel. Het is haast niet bij te houden. Zoveel indrukken. Prachtige foto,s en wat een goed weer. Jongens genieten maar met volle teugen. πŸ˜‡πŸ˜‡πŸ‘πŸ½πŸ‘πŸ½πŸŽΆπŸŽΆ

Moeders 2017-08-01 09:34:40

Gaaaaaaaf! Washington (en Pennsylvania!) Beterschap met Louk...