Dag4: Chichen Itza.

Mexico, Chichén Itzá

Vanmorgen moesten we tandjes vroeg op!
We moesten om 5:50 bij de receptie staan daar zou de gids ons opwachten. Dat wil dus zeggen 5:00 het wekkertje in de vakantie!

Gelukkig was de dame van de receptie zo lief geweest ons gisteravond een klein koffiezetapparaatje te brengen en wat koek en pinda’s. We zouden pas rond 8:00 weer terug zijn voor ontbijt. Dis super even een bakkie om 5:00 voordat we gingen douchen en verzamelen. De buren (Indy en Loucka) zouden alles zelf regelen, maar Cha ging toch maar even kijken. En natuurlijk regelen zij dat zelf gewoon keurig op tijd klaar.

Wij in het donker met de lichten van de telefoon naar de receptie. Wij staan daar te wachten en ineens een stem, of we goed geslapen hadden. Dat was Bibi en hij is onze gids en zijn familie stamt af van de Maya’s.
We hebben de mazzel dat we in deze Haciënda logeren want zij hebben een privé weg en ingang tot het park waar al die tempels staan. Bibi loodst ons door een stuk donkere jungle naar een eerste overblijfsel, en verteld ons hoe de Maya’s dachten en leefde echt heel interessant! Zo hebben zij oa de “kalender” bedacht natuurlijk. En er zit een reden achter het feit dat de Maya tempel vierkant is en geen pyramide vorm heeft. Zit hem in 4 kleuren en goden die daarbij horen.

Er staan hier heel wat tempels en kerken en andere zeer oude bouwwerken zeer imposant! Dit is wel de mooiste en grootste van Mexico zeggen ze. We hebben ook echt mazzel dat wij dus om 6:00 al het park op mogen om 2 redenen. 1. Er is verder bijna niemand en vanaf 10:00 is het hier volle bak en sta je echt niet met alleen je eigen gezin voor een tempel op de foto! Gisteren toen wij hier aankwamen mochten we niet doorrijden want alle parkeerplaatsen waren vol!
En 2. We zagen de zon naast de tempel opkomen en dat is wel gaaf voor het plaatje.
Wat een geweldige verhalen kon Bibi vertellen en wat is het enorm allemaal.

Rond 8:00 lopen we langzaam terug naar het resort. We moeten even bijkomen (met name Cha), want het was een hele wandeling.

Toen zijn we gaan ontbijten en dat was gelukkig weer fantastisch. Na het ontbijt heeft een ieder even zijn socialmedia bijgewerkt en hebben we onze zwemkleding aangedaan voor activiteit 2 een bezoek aan een Cenote hier iets verderop.

In eerste instantie kunnen we het niet vinden dus rij ik terug en vraag het nog een keer. Dan rijden we er in een keer naar toe.
Ook hier staan nog bijna geen auto’s het is dan ook pas rond 10:00 geloof ik.
We kopen kaartjes en gaan het terrein op.
En ja hoor als we links naar beneden kijken zien we mensen zwemmen zo’n 18 meter lager. Zie het als een grot die alleen van boven open is waar ze een trap naar toe hebben gemaakt.
Doordat er rondom rotsen zijn en er planten etc naar beneden hangen en het zonlicht er in schijnt krijg je een prachtig effect. Te gaaf als je daar beneden staat. Als je in het water ligt en naar boven kijkt lijkt het wel of je in Droomvlucht in de Efteling zit!

We zwemmen wat en Loucka springt een aantal keer erin. En natuurlijk maken we foto’s en filmpjes want wat is het prachtig ik heb nog nooit zoiets gezien.

Hierna gaan we weer naar boven even douchen en gaan we daar nog wat eten en drinken.
Hierna gaan we naar huis en gaat een ieder doen waar hij of zij zin in heeft. Cha gaat even slapen en Indy ook en ik ga met Loucka lekker aan het zwembad liggen.
Dadelijk gaan we lekker wat eten.

Morgen vertrekken we naar onze 3e bestemming de stad Merida! Hier zullen we 3 nachten verblijven dus lekker de tijd hebben om de stad te verkennen.

Het zal ongeveer 1,5 uur rijden zijn.

Morgen weer meer!

Dikke kus "Thebig4!".

Wat verschrikkelijk het lijkt idd wel een sprookje echt heel gaafX😘😍💋❤️

Netty 2019-07-27 05:05:06

Ik bedoel verschrikkelijk mooi natuurlijkX

Netty 2019-07-27 05:06:16

Wat ontzettend super gaaf zeg WoW

Karina 2019-07-27 09:19:48

Het is weer een genot om je verhalen 3x achter elkaar te moeten lezen maatje.😉 Ik ben alleen net als de Beemster baron wel wat meer op zoek naar die smeuige situaties waarbij jou ware aard tentoon wordt gesteld...😂😂😂 NJOY!

Justin 2019-07-27 10:07:07

Nou ik zit hier te lezen (en kijken) met een mond vol tanden... ... wat ziet het er prachtig uit!