Dag 10: Vandaag rijden we van Campeche naar Kohunlich.

Mexico, Carretera Francisco Escárcega-Chetumal

Hier verblijven we in The Explorean, wat een ge-wel-dig dik resort!

We staan vandaag vroeg op want ik wil eigenlijk rond 8:00 in de auto zitten. We moeten vandaag de langste rit maken deze reis. De wekker gaat om 6:00. Ik zet een bakkie en Cha en ik gaan om de beurt douchen. De kids slapen nog die maken we op het laatst wakker.

Om 7:00 zitten we beneden aan het ontbijt. Dat smaakt een ieder prima. Na het ontbijt de laatste spullen pakken en rijden!

Om 8:15 rijden we weg van de parkeerplaats van ons hotel. Campeche was een hele leuke stad en 2 dagen was prima daar te zijn.

We rijden de eerste 2 uur langs de kust van de Golf van Mexico naar het zuiden. Ik snap wel dat de reistijd lang is vandaag! We rijden door wat kustplaatsjes en dat is natuurlijk weer drempels en 40 rijden. Het is wel een mooie en afwisselende rit. Langs de kust zien we enorm veel pelikanen die zich zo in zee storten om een visje te scoren. Echt prachtig om de kalme zee zolang te kunnen zien.

Na 2 uur gaan we echt landinwaarts en zien we ook wel armoede en dus andere dorpen. Dat is ook Mexico natuurlijk. Er leven hier meer dan 160 miljoen mensen heb ik mij vanmiddag laten vertellen, dus dat is nogal wat.

Op een gegeven moment hebben we niet eens meer ontvangst op de radio in de auto, zover zitten we in de jungle. En de wegen gaan op en neer hoge bergen en dalen, vrachtwagens die met 30km per uur de top halen. En wat een wegen weer enorme potholes en scheuren maar ik weet ze te ontwijken.

Na 5:30 rijden zijn wij op plaats van bestemming. En wat een geweldig mooi resort midden in het Maya regenwoud. Er zijn 28 bungalows en 2 cabana’s. Wij hebben 2 bungalows de kids op nr 6 en wij nr 4. En het is werkelijk geweldig.
We checken in en direct geven ze bij de receptie aan dat ze mijn autosleutel willen zodat ze de bagage kunnen uitladen en naar de huisjes brengen en dat wij dan kunnen lunchen. Ik hou er van!

Na de lunch geven ze aan dat we mee kunnen met de trip van vanmiddag van 15-17 naar de tempel van de maskers hier in Kohunlich. Cha en ik besluiten mee te gaan en de kids blijven hier lekker bij het zwembad.

Het is werkelijk de moeite de tempel van de maskers te bezoeken. Dit park is 600 jaar ouder dan wat we ik Chichen Itza hebben gezien. Dat scheelt nogal dus! Cha en ik hebben een eigen gids en hij spreekt prima Engels dus kan prima het verhaal erbij vertellen wat natuurlijk wel super interessant is.

Rond 17:00 zijn we weer op het resort en drinken we aan de bar een drankje want het was weer snoeiheet natuurlijk.

Indy en Cha drinken een cocktail op de geboortedag van mijn schoonvader en ik een wijntje. Dat doen we eigenlijk ieder jaar op 1 augustus. Proost Berto!

We raken aan de bar in gesprek met een Mexicaanse jongen van 16. Hij spreekt redelijk Engels dus dat is leuk. Hij vraagt waar we vandaan komen en ja hoor hij begint over de wedstrijd tegen Nederland en het geval Robben. Wel is hij trots dat Ajax Alvarez heeft gekocht en maakt een hoop goed. Hoe lachen?

Dan gaan de meiden naar het huisje en ik blijf met Loucka nog ff aan de bar hangen.

Rond 20:00 gaan we eten hebben we afgesproken, maar de buren hebben een mierenprobleem. Wel stoer dat ze dit zelf oplossen er waren 3 mensen van het resort bezig een mierennest te verwijderen. Dat doen ze dan toch maar zelf regelen allemaal.

Uiteindelijk zitten we aan het diner de kids hadden zin in frietjes en wij namen een heerlijk voorafje en tonijn als hoofdgerecht heerlijk. We kregen een brownie met ijs na hmmm.

Nu naar huis schrijven en slapen. Ben er klaar mee na 5,5 uur rijden een activiteit en eten.

Morgen weer meer!

Dikke kus "Thebig4!".

Lieve Holtmannetjes, Iedere ochtend lees ik, met uitzicht op de Italiaanse bergen, het geweldig leuke reisverslag van Eric. Dit is een intussen een leuk begin van mijn vakantiedag(en) geworden.

Tineke Rodenburg 2019-08-01 09:36:11

Vanuit zonnig Borneo is het weer genieten van jullie avonturen. Ik geniet op afstand mee! Liefs van en voor de hele familie!

Robert 2019-08-02 06:27:21

Vanaf Camping LAmfora lezen we jullie reisverslagen. Echt top! Geniet ervan met volle teugen! Xxx

Ronald en Jacqueline bleyenberg 2019-08-02 09:29:19

Wat een prachtige foto,s. Gewoon blijven hier.

Moeders 2019-08-02 09:53:16

Het was weer een geweldig verslag .Dit is wel weer een hele mooie reis. Geniet er van

Nettie allebesI 2019-08-02 10:12:38

Hoe cool in de jungle! Zijn die sprinkhanen snackjes voor onderweg :-)?? Enjoy!!!