Dag 9. Bali, Lovina.

Indonesië, Bali

Vandaag ging de wekker al om 05:00!!
Dat heb ik sinds mijn krantenwijk niet meer gedaan, wat is dat vroeg.

We worden om 6:00 opgehaald op het strand door de vriend van onze chauffeur die ons van Seminyak naar Lovina heeft gereden, Yoman!

We staan op zwembroek aan T-shirt aan handdoeken mee en snorkels en camera’s/telefoons natuurlijk.
Maar eerst even een bakkie koffie. Hierna de buren wakker maken en we staan 6:00 scherp op het strand.
Best gek helemaal donker en een drukte met bootjes al, niet normaal.

Op een gegeven moment vraagt iemand bij wie we geboekt hebben. Oh bij Yoman, doe komt er net aan. En jawel daar is hij keurig met een bordje met mijn naam en kamernummers erop.
We mogen instappen dus een stukje de zee in lopen om in te stappen en de zee is gewoon nog/al warm!

We zitten eenmaal en we varen 6 a 7 km de zee op. En we zijn niet de enige en wat een kabaal al die diesel motoren!
Het lijkt een beetje op een gamedrive in Kruger. Iemand in een boot ziet wat, die gaat er van door en de rest volgt. Helemaal lachen.
Gek genoeg heb je er geen last van dat het zoveel bootjes zijn en zien we heel veel dolfijnen.
En wat wellicht net zo mooi en indrukwekkend is een prachtige zonsopkomst! Wat is dat een geweldig gezicht zeg. En die dolfijnen ook echt geweldig maar wat zijn ze snel. Je moet het echt treffen ze een beetje goed te fotograferen.

We hebben tot 8:00/8:20 gespot en zijn daarna iets naar de kust gevaren en daar hebben de dames gesnorkeld en Loucka in het water gelegen door zijn bril heenkijkend hij was zijn doppen vergeten. Maar wij konden vanuit de boot prima zeesterren en pappagaai vissen zien etc! Wat is het water helder niet normaal.

Na een half uurtje is iedereen het zat en gaan we terug. We kunnen direct door naar het ontbijt en dat doen we ook.
Hierna gaan Cha en Loucka lekker een massage doen en Indy en ik gaan op het loungedek liggen. Indy is zo vertrokken en slaapt een paar uur.

Dan gaan we lunchen en daarna ligt Loucka er even af en tukt een paar uur bij.
Cha ligt lekker tussen de locals op het strand en ik met de kids op mijn plekje!
We spelen yatzee en ik kijk wederom met Indy een paar afleveringen Friends!

Dan is de zonsondergang en moet Indy aan de bak met Cha voor haar dagelijkse fotosessie. Wel lachen hoor ze weet precies hoe en wat ze wil.

Daarna douchen en diner! We krijgen weer een mooie tafel aan de zeekant, heerlijk.
Het duurt alleen vandaag heel erg lang, dat is vandaag jammer want wij zijn al heel lang wakker. Maar goed als het dan komt smaakt het er niet minder om. Ik heb heerlijk tempura garnalen, Cha fried noodels, Indy sateh beef en Loucka nasi goreng speciaal.

Hierna een toetje en naar huis schrijven en voorlezen bij de buren.
Morgen gaan we na het ontbijt Lovina in eens kijken in dit stadje.

Overmorgen gaan we verder naar stop 3 Ubud!

Morgen weer meer.

Dikke kus, TheBig4!

War een prachtig sprookjesachtig verhaal met foto, dat lijken ansichtkaarten wat mooi,wat mooiX❤️💋😍

Netty 2018-07-31 08:13:15

Wat ziet het er mooi uit, geniet van al dit moois. We volgen jullie vanuit Frankrijk Haha Bonne vacance

Fred en Helga 2018-07-31 10:02:38

Jammer dat ik daar geen 11stedentocht kan zwemmen, zooo gaaf!!! Geniet maar heerlijk.