Dag 12 vandaag het Park verkennen.

Zuid-Afrika, uKhahlamba Drakensberg National Park

Vandaag hebben we een rustdag ingelast dus niet zoveel gedaan.
Het is lekker weer maar het windje is wat koud. We hebben eerst lekker uitgeslapen en zijn om 9:30 naar het ontbijt gelopen.

Na het ontbijt heb ik kaartjes gekocht om samen met Loucka de "Main Cave Hike" te doen. Dit is ongeveer 6km wandelen en berg op berg af. We gaan heen door de bergen en wandelen in een geweldige omgeving. We hebben water en een lange broek mee want je weet nooit hoe de route loopt.

Uiteindelijk komen we na 35 minuten bij de grotten van de bosjesmannen of zoals ze het hier noemen "San". Ze hebben hier muurschilderingen van 5000 jaar oud! Er is een gids die leuk kan vertellen hoe dit volk leefde en wat ze geschilderd hebben. We luisteren samen goed wat de gids allemaal te vertellen heeft, Loucka moet het de dames natuurlijk kunnen vertellen als we terugkomen. Na de tour die ongeveer een half uur duurt lopen we langs de rivier weer terug naar de lodge.

De dames hebben zich prima vermaakt met z'n tweeën hadden een meidenochtend. Toen we terug waren zijn we lekker gaan lunchen op het terras in de zon heerlijk!

Terug in het huisje (we zijn meestal bij ons huisje) doet iedereen zijn eigen ding lekker. Ff relaxen en we hebben tv dus lekker olympische spelen kijken.
Vanavond gaan we weer lekker in het restaurant eten en morgen niet te laat op. Morgen gaan we 2 dagen naar de kust en hebben we ook weer geen strak programma.

We zijn net terug van het diner en hebben het allemaal wat fris dus de haard gaat aan. Wat een raar gedoe vanmiddag nog in de zon op het terras nu koud bij de haard.

Tot morgen!
Xx "The Big4!"

Ook weer een fijne dag zo te horen super fijn wat een enorme ervaring voor jullie allemaal,kijk weer uit naar het verhaal van morgen.

guus 2016-08-08 20:42:05

Lekker even wat rustiger aan. En super leuk zo'n mannen / meidenochtend. Nu lekker wijntje bij de haard? Enjoy xx

Sandra 2016-08-08 21:51:56

Nice en op naar morgen :-)

Gonny 2016-08-09 08:24:04

Gaaf hoor, lekker genieten.

Dave 2016-08-09 09:27:47

Wat leuk, wij zijn vandaag ook in een prehistorisch park met muurschilderingen maar dan in La France! Geniet van de kust!