Dag 13: Tulum

Mexico, Tulum

Vandaag een drukke dag op het programma!
Er is hier veel te zien en te doen.

Vanmorgen hadden we om 9:30 afgesproken voor het ontbijt. Dit is speciaal voor Cha op het dakterras van het hotel, dus de 4e verdieping!

Maar ik moet eerlijk zeggen dat het wel heel leuk was op het dakterras. Ik had al gelezen dat het ontbijt nog een verbeterpunt van dit leuke hotel was, maar ik vond het meevallen. Leuk ingericht met een rieten dak ik vond het wel gezellig en niet onbelangrijk een lekker windje in de hitte.

Na het ontbijt zijn we eerst naar de Ruinas de Tulum gegaan. Wat een mooie site weer zeg. Echt weer heel anders dan Chichen Itza (verreweg de mooiste en grootste) en Kohunlich waar we waren.
Het mooie hier is natuurlijk zo aan de kust met mooie uitzichten, en er lopen hier heel veel hagedissen. Voor de kenners het zijn hier voornamelijk “Korsthagedissen”. Wat een oerbeesten om te zien zeg, heel gaaf.
Ook lopen hier “Coati’s” is een soort en familie van de wasbeer. Er liep ook een jonkie te leuk diertje.
Verder hebben we hier wat rondgelopen en wat mooie foto’s gemaakt. Wat is het mooi die tempels en andere gebouwen die erbij horen en dan de zee op de achtergrond, prachtig. Die Maya’s waren echt slim en hadden smaak.

Hierna besluiten we langs de kustlijn over “Beach Road” te rijden en wat mooie en leuke plekken op te zoeken die Indy al had uitgezocht.
Eerlijk is eerlijk ik word soms gek van die foto’s maken en dat ze outfits mee neemt zodat ze kan wisselen, maar het zijn echt leuke locaties en zeker een foto waard.

Zo zijn we langs naast de Ruinas naar: “Matcha mama” , “Follow that dream street sign”, “i scream bar tuktuk” gereden. Ook zagen we een echt gave entree van een beach club. Bij “matcha Mama” hebben we allemaal een smoothie of een vers sapje op echt heerlijk.

Wat nog wel even verteld moet worden is dat we nog een bericht kregen van Saskia, dat er aan de Mexicaanse kust wat problemen met zeewier zijn. Nou dat hebben we gezien! De eerste meters van de zee zijn echt bruin en het stinkt enorm. Nu zijn er wel wat stranden die het goed opruimen dus we zullen wel zien.
Hier komen we weinig aan zee toe, maar hierna gaan we naar de Holbox eilanden en dan naar een zeer fraai resort in Playa del Carmen. Dus afwachten wat wij er van gaan merken.

Vervolgens zijn we even bij een hele grote supermarkt langs gegaan om wat inkopen te doen en wat peso’s te pinnen.

Nu had een ieder wel trek dus hebben we geluncht bij “El capitan” heerlijk Mexicaans.

Na de lunch nog wat rondgereden en uiteindelijk zijn we naar het hotel gegaan om wat te chillen en Cha even kon tukken.

Voor het avondeten check ik dit keer weer eens TripAdvisor. We gaan in de buurt eten want niemand heeft zin om lang te lopen. Ik vind een super leuk restaurant wat nog echt op hout aan het grillen slaat. Heerlijk gegeten ik had lobster van de grill.

Na het eten lopen we nog even langs de drukke winkelstraat en nemen een taxi naar het hotel.

Nog schrijven, voorlezen en slapen het was een leuke maar drukke dag.

Morgen weer meer!

Dikke kus “Thebig4!”.

Wat hebben jullie toch een fantastische mooie vakantie en wat hebben jullie toch al weer veel prachtig plaatjes gemaakt GEWELDIG. I LOVE YOU ALL X😍😘💋❤️🥰

Netty 2019-08-05 14:40:22

Wat hebben jullie toch een geweldige vakantie.Jullie genieten er ook echt van.Maar wij ook .Nog heel.veel plezier.Liefs oma.xxx

Nettie allebes 2019-08-05 18:06:45

Zo leuk om jullie belevenissen te lezen, kijk er elke ochtend naar uit ! Reisgroet, Saskia

Saskia 2019-08-06 00:23:09

Indy een dipje vandaag? Luca zijn dag friet met een lap vlees, hahaha.