Dag 16 "The Big 4" op jacht naar de Big Five in Addo National Park.

Zuid-Afrika, Nationaal park Addo Elephant

Vandaag was het dan zover, we kunnen het Luipaard en de Cheeta op de lijst bijschrijven! Wat een fantastische beesten zeg. Ook hebben we de "Meerkatten" gezien en daar was Loucka met name heel benieuwd naar.

Ik vergeet helemaal te starten met het feit dat Indy met name wat minder heeft geslapen. Er zat gister aan het eind van de middag een spin bij Indy en Loucka in de kamer zo groot als de hand van Indy. Dus dat was niet relaxed. De eigenaar heeft wat gespoten(vast groen verantwoord) en het zou goed zijn. Toen we gingen slapen was die ene inderdaad weg, maar waren er 2 nieuwe gekomen. Dus dikke problemen kun je je zo voorstellen. Echter Loucka zei ik kom wel bij je liggen en zo gezegd zo gedaan. De helden!!

Vanmorgen zouden we eerst zelf het park in gaan, maar ik had wat mooiers gevonden. We gingen naar "Daniell Cheetah Project". Dit is een opvangcentrum voor Dierm die ziek zijn, verlaten, afgestoten uit het park.

Wij zijn hier naartoe gereden en hebben mazzel. Er zijn Cheeta's en jawel Leopard's dus volle bak.
Wat nog veel stoerder is, is dat iedereen boven de 14 een deel van het park in mag bij een Cheetah! Van te voren zegt de ranger als ze zin heeft kont ze naar je toe en mag je aaien, zo niet dan niet. Wij (Cha en ik) naar binnen maar nee geen animo, maar wat waren we vet dichtbij zeg en wat een pracht beest.

Uiteindelijk daar geluncht en terug naar ons huis.

Om 18:00 hadden we onze nightdrive en dat was toch weer tegek. Het is lastig op foto vast te leggen maar weer heel veel olifanten met een jong, buffels met een jong, zebra's, Kudu's en jakhalzen echt heel gaaf!

Daarna wat gegeten in ons favoriete restaurant en daar kregen we een "Springbok" (shotje) aangeboden heel lekker.

Nu naar huis schrijven, schriftjes voorlezen en slapen. Morgen weer een reis dag dus we zien wel weer waar we terecht komen.

Kus "TheBig4!".

Wat blijft het toch super om jullie zo te volgen en wat een gave foto's! Geniet ervan BIG4! 😘

Rachèl Mol 2016-08-12 22:54:12

Wat een geweldig verslag en de foto's fantastisch,alleen een (beetje erg )jammer die spin bij Indy ik krijg er hier al de kriebels van rest lief van Loucka om bij zus te gaan slapen.jullie zijn kanjers X💋💕😍

Ma Oms Netty 2016-08-13 06:31:13

Super, luipaarden en stokkies!!! Wow! Xx

Sandra 2016-08-13 08:59:18

Eindelijk de stokstaartjes, geweldig ;-). Op naar het volgende avontuur!

Gonny 2016-08-13 10:58:14

Prachtig al die mooie dieren en zo dichtbij!!