Dag 11. Bali, Ubud.

Indonesië, Bali

Vandaag is het 1 augustus en dat is de geboortedag van mijn schoonvader.
Daar staan wij toch altijd even bij stil.
Ik heb er een wijntje op gedronken zoals iedere keer de afgelopen 6 jaar inmiddels.

Vandaag was ook een reisdag voor TheBig4!
We werden iets voor 11:00 opgehaald en door het halve resort uitgezwaaid terwijl wij met de koffers meeliepen richting de receptie.
Dan weet je nooit of ze blij zijn dat je vertrekt of dat ze je goede reis wensen!

We hebben er ruim 2 uur over gedaan van Lovina naar Ubud. We reden door de bergen en door kleine dorpjes en je kijkt je ogen uit wat is het hier mooi! Wat mij wel opvalt en eigenlijk ook een beetje stoort is dat de Balinezen er wel een puinhoop van maken. Ze zijn heel trots op hun eiland, maar maken er echt een zooitje van. Er ligt veel plastic en zwerfvuil overal onderweg.
En dat is echt zonde want het is een prachtig eiland! In de bergen zie je apen en dan weer een dal met een meer echt fantastisch.

Uiteindelijk komen we aan in Ubud. Ubud is in het binnenland en staat bekend om kunst, art creativiteit etc. en dat zie je direct als je in de buurt komt. Veel schilderijen, houtsnijwerk, sieraden en kleine boetiekjes.

We komen terecht in een klein resort met 2 kleine zwembadjes en 2 blokken met een begane grond en een 1e verdieping.
Alles ziet er super mooi uit en Cha en ik hebben de begane grond kamer en Indy en Loucka zitten boven ons in hun eigen verblijf. Ik had voor Cha alles op de begane grond aangevraagd en tot nu toe gaat dat goed. Ze hoeft dan niet steeds de trap op en met haar spullen te sjouwen.

Met Cha gaat het gelukkig goed nu ik er toch over begin. Al had ze gisteren wel koorts en had ze het koud. Vandaag gaat het wel weer, hoewel ze het vanavond weer koud heeft. Maar we mogen gezien de aanloop naar deze reis niet klagen.

We konden om 14:00 de kamers in dus dat was geweldig even 30 minuten wachten, maar geen punt.
De WiFi is hier immers weer top en was in Lovina echt stukken minder (door de kids ook wel helemaal ruk genoemd!).

Echt prachtige kamers en de mensen zijn super aardig en de service is top! Tegen de avond komen ze de lampjes aan doen en je bedje open leggen en een muggen apparaat aan een snoer in het stopcontact steken.
Omdat het wat kleiner en gemoedelijker is moet je de avond ervoor aangeven hoelaat, waar en wat je wilt ontbijten. Dit zodat ze er rekening mee kunnen houden, te leuk.

Nadat we de kamers hadden ingeruimd zijn we de straat op gegaan. En Ubud is wel weer wat drukker dan Lovina maar wel heel gezellig. Veel winkeltjes en restaurants.
Een groot nadeel is dat de stoep die er verder qua stenen mooi uitziet om de 10 meter een gat van een meter heeft. Heel de hoofdstraat ligt om de zoveel meter open echt heel zonde.

We lopen wat rond en gaan eerst ergens lunchen in een hele mooie hippe tent. Het eten is heerlijk en de meiden willen zelfs nog een toetje.

Na het eten vraagt Indy of wij nu al weten welk nummer we in geval van nood moeten bellen. We hadden het hier al eerder over gehad maar nog steeds niet opgezocht.
Ik gaf aan dit als we weer op de kamer waten te zullen opzoeken. Maar Cha dacht het in het restaurant even op te lossen. De ober komt aan tafel vragen of alles naar wens is en Cha schiet direct in haar diepte interview techniek. Ze zegt in Amerika you call 911 in emergency what do you call in Bali? De beste man snapt er niets van en zegt dat ook. Dus Cha zegt you know ambulance, firefighters en gaat dan met haar hand rondjes draaien en een sirene nadoen!!!! De kids geven gelijk aan dat ze er niet bijhoren en ik kijk maar even een amdere kant op! Als de man weg is liggen wij natuurlijk helemaal in een deuk. Deze houden we er nog wel even in.

Ik heb zojuist wel even gekeken en hier is het 112.

Na de lunch lopen we nog wat rond maar willen eigenlijk de markt vinden. Dat is de andere kant op dus we draaien om op deze fijne stoep.
De markt is een drukte van jewelste maar heel gezellig.
We besluiten dat we er nog wel een keer heen gaan en nadat Loucka een schilderijtje heeft gekocht gaan we terug naar huis.
We chillen wat en gaan rond 19:30 even eten in een of ander vaag Mexicaans restaurant.

Hierna terug naar huis schrijven en dan bij de bovenburen voorlezen.
Na het voorlezen gaan we met elkaar bepalen wat we vanuit Ubud allemaal willen gaan zien en doen.
Dat zal weer een mooi programma worden.