Dag 27 De terugreis!

Nederland, Schiphol

Na onze belachelijke stop van 1,5 uur op Singapore kunnen we ons lekker settelen en de schoenen uit onder een dekentje films kijken.
De vlucht verloopt verder soepel enige is dat we soms wat turbulentie hebben, maar dat mag na de aardbevingen geen naam hebben.
We komen netjes op tijd aan op Schiphol, echter loopt het allemaal niet heel soepel met de bagage. De band raakt overvol en komt uiteindelijk tot stilstand. Er komt bagage van 3 grote vluchten binnen op deze band dat is misschien niet heel handig!
Dit geintje duurt al met al ruim een uur, daar zit je niet op te wachten als je al 25 op reis bent.

Uiteindelijk komen keurig onze tassen en koffer de band op, ze zijn er iig wel dat is het belangrijkst.

Ik had voor de vakantie al een taxi geregeld via "Snel een taxi", nou dat is geen aanrader! We werden keurig opgehaald toen we weggingen door een chauffeur en we zouden weer door een andere chauffeur opgehaald worden op Schiphol. Het werkt zo bij "Snel een taxi" je kunt als chauffeur inschrijven op de ritten die worden aangeboden en je geeft een prijs aan en een deel daarvan gaat naar "Snel een taxi". Kortom de chauffeurs zijn er niet heel blij mee en maken er soms noodgedwongen gebruik van zodat ze niet stilstaan.

Nu blijkt in de kleine lettertjes van "Snel een taxi" te staan dat als de chauffeur langer moet wachten dan een uur na landing hij de rit kan annuleren! Je voelt het al aankomen, Jan zoals de beste man zich voorstelde was wel blijven wachten maar ging ons niet naar huis brengen! Ik kan zoals bekend heel goed met dit soort situaties overweg dus sta de man vriendelijk te woord als in waarom hij dan in gods naam met een bordje blijft staan wachten!!! En ook wat ik er aan kan doen dat die band vastloopt en daardoor alles ruim een uur duurt! Jan gaat en poging wagen om het mij uit te leggen maar ik bedank daar op subtiele wijze voor. Ik bel "Snel een taxi" even om daar verhaal te halen. Eva geeft mij na een aantal minuten tieren aan dat als ik zo tekeer blijf gaan, terwijl ik haar bij het opnemen van de telefoon keurig zei dat ik zeer pissig was, dat zij mij niet ging helpen! Dus ik vraag haar heel vriendelijk wat dit aan de situatie gaat veranderen want nu helpt ze mij ook al niet. Hier kan ze geen antwoord op geven. Dus ook Eva hang ik maar even op voordat ik echt uit mijn vel barst dit varkentje was ik later wel!

Wij lopen naar buiten en daar staat keurig een vriendelijke mijnheer die ons wel naar huis gaat brengen met zo'n nieuwe Tesla wat een gaaf bakkie met die vleugeldeuren!
Loucka en Indy durven toch inmiddels voorzichtig aan te geven dat het allemaal niet zo erg is dat die andere taxi ons niet thuis wil brengen. Daar kan ik dan wel weer om lachen en het is idd een gave koets.

Na 25 minuten zijn we lekker weer thuis en pakken we eerst even lekker de tassen uit zodat de wasmachine kan starten aan zijn marathon. Indy haar vriendinnetje stond al weer te wachten heel lief en loucka kruipt direct achter de playstation. Indy en Sharon komen op het idee een patatje en broodje kroket te halen, daar heeft iedereen na 4 weken mie en rijst wel even zin in.

Daarna ga ik even douchen en dan boodschappen doen.

ik schrijf nu dus mijn laatste verslag van weer een geweldige reis die we als "TheBig4!" hebben mogen maken. Gelukkig is het met Cha heel goed gegaan tijdens de reis dus dat we het rustiger hebben ingericht heeft gewerkt. Vandaag ligt ze er wel af en weer de hele dag met koorts op bed, ik denk van de reis terug die best lang was en 2 tussenlandingen is ook niet fijn.

Maar wat hebben we het weer gaaf gehad en wat zijn we blij dat we de kids ook samen na Afrika en USA/Bahama's iets van Azie hebben kunnen laten zien!
En al hebben we een rustig programma gehad hebben we toch weer veel gezien en gedaan. Van hele culturele bezoeken aan de tempels zoals "Tanah Lot" en de "Moedertempel" tot aan watervallen en een bezoek aan de Buddha to Buddha fabriek. Maar ook Dolfijnen spotten tijdens de zonsopkomst in Lovina en het wassen en zwemmen met Olifanten. We hebben ook gegeten in Warungs maar ook heel goed in een mooi restaurant in Seminyak, in the Bali Zoo in de hippe beachclub "Potato Head". Indy is op de "Bali swing" geweest wat ook echt geweldig was, wat een beleving. En natuurlijk wat nu ook bijzonder is maar wat we toch ook wel eng en spannend vonden de 6 aardbevingen die we hebben meegemaakt, waarvan 2 echt heel zwaar! Op Lombok zijn meer dan 460 doden gevallen bijna 1400 gewonden en 350.000 mensen zijn dakloos! toch ook iets wat ik nooit meer zal vergeten en niet meer mee wil maken.

Het heeft onze reis wel degelijk anders gemaakt, want we konden niet naar de Gili's en dat hadden we echt graag gedaan. Gelukkig wist Saskia een heel mooi alternatief te regelen die we als gezin ook als mooiste verblijf bestempelen (de private pool villa!!), maar dat had anders echt Gili Trawagnan geweest!

Bali is zeker een aanrader want wat is het een mooi eiland en wat kun je er veel zien en doen. Als je fysiek in orde bent allemaal zijn er zulke toffe dingen te doen en te zien. Wij hebben dat nu al maar het kan echt nog mooier.

Bali je was voor ons heel mooi, bijzonder en een supermooie herinnering erbij!
Voor de mensen die ons verslag regelmatig of dagelijks gevolgd hebben ik hoop dat het de moeite weer was. Ik heb mijn best gedaan in ieder geval en wat ik aan het begin al schreef ik doe het in eerste instantie voor ons en wij hebben er weer een mooi document bij vinden we zelf.

Voor ons meer de vraag zou het volgend jaar nog een keer lukken?

Ik laat er weer een mooi boek van maken dus kom dat allemaal gerust een keer inzien als je dat wilt met een borrel erbij.

Morgen dus niet meer.

Dikke Kus, TheBig4!

bedankt voor de prachtige verhalen en foto's we gaan ze missen. PS het leek wel.of ik zelf op Schiphol stond 😎😎

Guus Holtman 2018-08-18 18:08:24

Wat heb je alles weer mooie beschreven het is net of we mee geweest zijn ik heb er weer van genoten en ik ga dat weer missen iedere ochtend maar schatjes ik ben toch heel blij dat met Charissa alles goed gegaan is GELUKKIG I LOVE YOU Big4 X💋❤️

Netty 2018-08-18 18:16:01

Holtie ik heb weer genoten van al je verhalen welke wederom op geheel eigen- en legendarische wijze zijn beschreven met zowel een lach en een traan soms heel bijzonder dus blijf nog even met elkaar op deze wolk voordat vanaf volgende week de realiteit weer onder ogen gezien moet worden want dit neemt niemand jullie meer af moet je maar denken

Justin 2018-08-18 18:29:27

Holtie, dank voor een paar weken vermaak! Was heerlijk om te lezen. Nu weer ff “landen” . Tot snel! ( ja is woordgrap)

Robert 2018-08-18 18:41:37

❤️

Il & Eem 2018-08-18 22:01:52

Welkom thuis, bedankt voor alle mooie verhalen die me in de nachtelijke uurtjes van mijn verlof hebben vermaakt! Fijn dat jullie zo'n fantastische reis hebben gehad. X

Eva 2018-08-19 04:49:55

Lieve Eric en Sjakie, Indy en Loucka dank voor de mooie verslagen en foto's, wat heb ik weer genoten! Heb een gevoel gehad dat ik ook een beetje mee op reis ben geweest. Straks weer aan het werk en een nieuwe school/jaar voor de boeg wens jullie daar veel succes mee. Voor Sjakie, weet zeker dat jij de strijd weer aan zult gaan om volgend jaar weer van een mooie vakantie te mogen genieten met Eric en de Kids, jou kennende ga je ervoor. Lieverds nogmaals dank, sterkte en succes met alles. Dikke knuffel Karina. Xxxx