Dag 5 Reisdag Graskop- Hoedspruit

Zuid-Afrika, Limpopo

Vandaag staat een van de mooiste autotrips op het menu. We gaan vandaag de "Panorama-Route" rijden van Graskop naar Hoedspruit. Het is een rit van 180 km en we gaan allerlei stops doen waart we iets bijzonders te zien is. We beginnen weer een stukje terug te rijden naar "Pilgrim's Rest", dit is een klein goudzoekers stadje wat nog redelijk bewaard is gebleven. Heel leuk klein stadje waar we ook een museum en een huis konden bekijken.
We kwamen aan en een vriendelijke Afrikaanse jongen (Daniel) zou op onze auto passen. Wij hadden al gehoord dat dit veel voorkomt en zeker betrouwbaar is. je vraagt ze naar hun naam kunt ze herkennen aan een veiligheids hesje en achteraf geef je ze 5 Rand. Wij eruit bedanken de man vast en gaan naar het "informasiekantoor" om kaartjes te kopen. Hier mee kunnen we het museum in en een in oude staat verkerend huis heel erg interessant en leuk om even te zien.

We vervolgen onze weg en komen langs een heel mooi natuur fenomeen de "Pinnacle's" dit is echt een schitterend gezicht. Je kijkt in een afgrond en in het midden steken rotspartijen kaarsrecht (als een pin) omhoog. Echt waanzinnig mooi wat een groene mooie bergen en rotspartijen. Een genot om lekker doorheen te rijden. Natuurlijk weer hier en daar de ruitenwissers aan tijdens het inhalen maar het gaat steeds beter.

Hierna gaan we snel verder want we willen proberen optijd in de lodge aan te komen.

Nar een kleine 20 minuten komen we langs "God's Window" weer zo'n geweldig vergezicht echt geweldig. We lopen door een soort park waar ze allerlei balkons hebben gebouwd zodat je echt prachtige plaatje kunt schieten. Ik gebruik in dit blog de foto's van mijn Iphone, maar neem echt mooie foto's met onze nieuwe camera. Speciaal voor de volgers maak ik dus alles zoveel mogelijk dubbel. Maar met veel plezier;)

We stapen de auto weer in en komen vervolgens langs "Kolkgate Potholes". Het begint een standaard te worden, maar ook dit is echt heel bijzonder om eens te zien. Het zijn een soort holen die uitgesleten zijn door het water echt heel erg apart. Grote rotspartijen met van die ronde gaten er in.

Nu gaan we verder naar Hoedspruit waar we in de buurt zitten in de "Timbavati Safari Gamelodge". Onderweg zien we nog prachtige bergen en komen we weer diverse overstekende apen tegen. Te leuk! Als we de Lodge naderen zien we ineens achter de hekken al een Zebra, Giraffe, Wratten zwijnen en weer Apen.

We rijden eerst wat verkeerd, maar uiteindelijk zijn we toch bij de lodge, helaas is de middag gamedrive helemaal vol. Uiteindelijk vinden we het prima want het is een hele gave lodge en we hebben 2 hele leuke hutten. Indy en Loucka nemen er een en wij. We hebben wel voor morgen 2 gamedrives geboekt. We gaan in de ochtend (5:30!!) naar het Kruger park en in de middag met zonsondergang naar een private park onder het Kruger. Deze parken zijn gewoon met elkaar verbonden dus het Wildlife verplaatst zich waar ze willen. Het leuke is alleen dat we in de private parken offroad gaan. Dta is dus wel echt gaaf!

Het leuke van deze lodge is dat er op hun terrein ook al wild leeft en momenteel hebben ze wat bezoek van de buren geven ze aan in de vorm van Olifanten. We moeten dus in het donker goed opletten en de kids niet alleen naar de hut laten lopen. Verder lopen hier Zebra's, Hartebeest, Zwijnen en diverse Apen. De laatste hebben we al hele groepen van voorbij zien komen toen we op het terras bij de bar wat aan het eten waren. Ze houden alles goed in de gaten je weet maar nooit. Net nu ik zit te schrijven loopt er een Wildzwijn langs echt te gek hier en heel bijzonder er zo dicht bij te zijn.

Morgen dus de eerst safari's en we zijn natuurlijk heel benieuwd en vertellen morgen alles!

Vanavond hier eten en dan vroeg naar bed.

The Big 4!

Geweldig wat een indrukken. Zal moeilijk zijn om alles te verwerken. Jullie eten wel goed zo te lezen. Super allemaal. Enjoy. Knuf m

Moeders 2016-07-31 21:14:11

Geweldig om te lezen elke dag! Pas maar op dat ze je niet achter laten in zo'n park ;-) kijk nu al uit naar t volgende verslag!

Robert F 2016-08-01 17:22:52

Wat onzettend cool om te lezen! Heel veel plezier op safari! (En doe even een foto van een hartebeest?!)

Eva 2016-08-01 18:18:03

Een ervaring van jewelste. Wat zullen jullie genieten. Kijk uit hè met al die dieren. Niet op de Hoorns van een olifant terechtkomen. Ik reis met jullie mee. Knuf m

Moeders 2016-08-01 19:09:03

Wat heerlijk om met jullie mee te mogen reizen dikke kus

Martine Bart Suus denzel 2016-08-01 20:09:39

Jullie zijn op een bijzondere plek op een bijzondere dag! Heel veel liefs!

Lisa 2016-08-01 20:43:44

Je schrijfstijl is echt zo beeldend, echt leuk! En als ik later de foto's (op FB) zie klopt het helemaal!! Top! X

Eem&Il 2016-08-01 21:12:43

De pumba's zijn ook lekker op de BBQ

Sandra 2016-08-01 21:14:25

Howly dat klinkt wel super gaaf zeg! Wij gaan ook naar Gods Window...en ben ook super benieuwd hoe en wat...fotooooo's ;) Benieuwd naar morgen. Oh...en niet knuffelen met leeuwen!

Dennis W. 2016-08-01 21:29:55

Woww, het ziet er geweldig uit! Lekker slapen en op naar het volgende avontuur :-) !