Dag 23 Key Largo met een bezoek aan Key West!

Verenigde Staten, Key Largo

Ik begin nog even met gisteravond na het schrijven en lezen. Wat was het geval Home Alone was hier op tv! Heerlijk 34 graden airco aan en Home Alone kijken met mijn eigen "Kevin" fantastisch!

Vandaag gingen we eerst ontbijten hier op het resort en zijn daarna naar de kamer gegaan om wat spullen bij elkaar te verzamelen want we gaan naar Key West.

Key West is het laatste bewoonde eiland van de key's die in totaliteit uit 1700 eilandjes bestaan. Ze worden aan elkaar verbonden middels the Overseas Highway wat een onderdeel is van US Route 1. Deze hebben we dus vanaf Key Largo helemaal afgereden zo'n 100 mile zeg 160 km. Hier hebben we 2:40 over gedaan heen en 2:30 terug want je mag niet echt doorrijden. Maar wat een mooie route is het zeg echt schitterend. En met the Beachboy's Kokomo uit de speakers is het echt genieten. Beide kanten water en soms een enorme brug over waar enorme zeilschepen onderdoor varen. Op een gegeven moment moesten we over een brug van 7 mile lang! En allemaal eilandjes waar dan ineens een kast van een huis op staat maar geen weg er naartoe echt prachtig. Het water wat diverse kleuren blauw en blauw/groen laat zien niet te beschrijven.

Ook kom ik er achter dat hier op de Key's de Ford Mustang hier een beetje is wat bij ons de Passat GTE is. Er rijden alleen maar coole gasten in en hip gekleed mooie zonnebril, je kent het wel. Dus ik kom in m'n Jeep niet helemaal tot mij recht maar prima!

We komen aan in Key West en we besluiten eerst naar "Duval Street" te gaan. Een gezellige straat met veel winkeltjes, toeristen winkels en Horeca. Heel gezellig ziet het er uit met wat Cubaanse invloeden. Veel gekleurde houten huizen echt heel gezellig en leuk om doorheen te lopen. We hebben een parkeerplaats gevonden aan het begin van de straat waar we tegen hele vriendelijke Amsterdamse prijzen mogen parkeren te weten $20.- voor 4 uur!!
Dus we denken er niet lang over na en pakken deze kans.

We lopen wat rond en het is echt heel leuk de eerste school in Key West, het eerste huis het is er allemaal nog, te leuk. En natuurlijk het bekende Sloppy Joe's en het Hardrock café.
Nadat Indy en Loucka een henna tattoo hebben laten zetten drinken we wat in een Ierse pub Key live muziek super lachen want er was al zo'n blonde tante volledig de weg kwijt en stond uitermate knap uit de maat te dansen. We lagen helemaal in een deuk!

Hierna zijn we weer verder gelopen en uiteindelijk kwamen we in een souvenirwinkel terecht waar Loucka een nummerbord van Florida kreeg. Ja nou ja kreeg Cha heeft een of andere wisseltruc toegepast waardoor we net zoveel dollars terug kregen als we betaalden en het nummerbord. Hier kwamen we na een kleine controle 3 minuten later achter en je loopt niet meer helemaal terug natuurlijk.
Dus helemaal tegek voor Loucka natuurlijk.

Hierna hebben we nog wat gedronken op de sunset pier en dat is ook wel een aanrader. Een leuke bar waar de naam al van verklapt dat deze het water inloopt met allemaal gekleurde zitjes en parasols. En ook hier weer live muziek heel gezellig.

Hierna terug naar de auto want we moesten natuurlijk na vorige jaar bij "Kaap de goede hoop" te zijn geweest nu naar "Southernmost Point". Dit is het zuidelijkste punt van de USA en 90 mile vanaf Cuba! De kenners weten dat dit 92 mile is maar ok we gaan met de massa mee. Hier staan de mensen het als in Zuid-Afrika voor in de rij en het is bloedverziekend heet! Maar alles voor de foto natuurlijk. En we hebben m hoor alles met de gewone camera en een variant met alleen Indy op de IPhone.

Hierna besluiten we weer naar Key Largo terug te rijden en wat boodschappen te doen en te eten. Ik had iets gevonden op TripAdvisor mijn favoriete site voor op reis, maar dit was een misser. Dus we zijn doorgereden naar een Japanner wat helemaal prima was, heerlijk gegeten.

Nu naar de kamer schrijven voorlezen en morgen lekker een luie dag hier bij het zwembad en het prachtige strand. Tjonge wat zijn de Key's prachtig!

Morgen weer meer!

Dikke Kus "TheBig4!"

Wat fijn dat jullie zo genieten en die prachtige foto's,maar die verslagen geweldig als ik ze lees hoor ik je het vertellen je schrijft op de manier zo als je ook zou zeggen ik en pa ook kijken er echt naar uit iedere dag Dikke pakkerds Lieferds XπŸ’•πŸ˜πŸ˜˜πŸ’‹

Netty 2017-08-19 07:48:47

Weer heerlijk genoten van jullie avonturen en geweldig mooie foto's ! Kijken uit naar komende week. Geniet !! β˜€οΈπŸŒ΄πŸΉπŸ€—πŸ˜˜πŸ˜˜πŸ˜˜πŸ˜˜