Dag7: Merida

Mexico, Merida

Vandaag is onze laatste dag in Merida. Een mooie stad heel authentiek en best wel wat te doen. Persoonlijk had een dag korter prima geweest, aan de andere kant even rust is ook wel goed. En mijn hemel wat is het vreselijk heet in de stad midden op de dag niet te doen.

Vanmorgen stonden we eens vroeg op en we hadden een “iedereen doet waar hij zin in heeft” ochtend.
Het ontbijt is hier wel een dingetje! Ieder ochtend weer het zelfde liedje. Dan zegt Florentino (ober bij het ontbijt) u heeft 2 keer american breakfast en 2 keer latino breakfast. Geen idee wie dat heeft geregeld maar bij de een zit geen fruit en bij de ander geen ei en juice. Steeds zegt hij het weer en uiteindelijk brengt hij wat we vragen. Te grappig je moet Florentino ongeveer zo zien echt een oudere Mexicaan, ik denk ruim 60 jaar, grijze haren, hij loopt op het tempo van de actuele temperatuur en heeft al een tand of 6 verloren. Hij is wel super vriendelijk.

Na het ontbijt heeft Cha het eerste wasje eens naar de wasserette verderop gebracht. Het werkt hier per KG. We hebben nu 3 kg voor €3,50 laten wassen dus dat is top! Keurig schoon, droog en netjes opgevouwen retour.

Rond 12:00 gaan we naar de Cathedral want daar tegenover stopt de hop on hop off bus. We hebben bedacht dat in deze hitte rondlopen echt niet top is en Cha kan het sowieso niet lang volhouden. Dus pakken we lekker de bus! Dat doen we eigenlijk altijd wel waar het kan in een stad als we er langer zijn. Je ziet toch de belangrijkste highlights van de stad.

Voor een deel was dat in de hitte met de bus een goed idee. Helaas stond deze best wel lang stil op dat punt want het in en uitstap systeem was niet van deze tijd en best chaotisch, waardoor de stoeltjes boven 280 graden waren en ik in 30 seconde mijn linker bil dicht geschroeid had! Tandjes wat heet!! Toen kwam die gast van die bus langs dat we moesten gaan zitten zodat hij kon zien hoeveel stoelen er nog vrij waren. Lekker dan weer op die hete zitting grrr werd er echt chagrijnig van.
En wat denk je wat voordat we 10 min later eindelijk bijna gaan rijden komt die maffe Mexicaan met van die platte kussentjes voor op de zitting, wat een uitkomst! Maar helaas is eerst alleen voor de dames zegt hij!?!!? Had zojuist bijna een Mexicaan gewurgd.
Uiteindelijk was het een grapje en kregen nadat de dames een kussen hadden de heren er ook een. Moet nog even wennen aan de Mexicaanse humor, maar goed we konden zitten.

De rit was leuk, niets super bijzonder maar we hebben wel wat meer van de stad gezien dan alleen de oude binnenstad (die is wel het leukst waar wij zitten).
Veel mooie huizen met nog Spaanse invloeden en mooie gekleurde huizen en straten, ja Merida is wel de moeite.

Na 1:45 min stappen we uit en gaan lunchen in onze favoriete tent. Hierna gaan we naar het hotel en ga ik met Indy de eerste aflevering van La Casa de Papel seizoen 3 kijken en daarna zwemmen met Loucka even afkoelen.

Na een klein tukje gedaan te hebben gaan we lekker eten, schrijven en zit de laatste dag Merida erop. We hebben al veel verschillende gezichten van het mooie Mexico gezien. Ik ben heel benieuwd wat we ons nog te wachten staat. De eerste week is in ieder geval super.

Morgen rijden we door naar Campeche, een oude verstingstad aan de westkust van Yucatan. Het is 170 km rijden dus ruim 2 uur.

Morgen weer meer!

Dikke kus “Thebig4!”.

Groeten aan Florentino, wat een held!

Snico 2019-07-30 09:14:30

Prachtige stad zo te zien op de foto,s. Wat een ellende die warmte he. Eric ik zie het voor me hoe je je voelt En wat er in je om gaat. Nu op naar de volgende belevenis. Veel plezier.

Moeders 2019-07-30 09:25:01

Wat maak je toch een prachtige foto's krijg zo een goede indruk van alles. Blijf genieten. XXX