Dag 28 Op naar de Everglades en Ducktour!

Verenigde Staten, Miami Beach

Vandaag stonden we om 8:30 op en hadden we om 10:15 afgesproken te ontbijten.

We hebben om 12:00 afgesproken om de Airboat tour te doen op de Everglades.

Het is een kleine 45 min. rijden net buiten Miami naar de Everglades. We hadden hier al gereden van Naples naar Key Largo.

We moesten verzamelen bij een of ander Shell station en van daar werden we naar het punt gebracht waar we op de boot konden. We hadden onderweg onweer en regen dus we baalden wel een beetje. Maar toen we eenmaal in mochten stappen werd het droog en klaarde de lucht op.
We hadden een semi private tour geboekt van een uur. Dat was met 10 man ipv 25 man in een boot en dat was wel vet. Wij waren met 8 en er kwamen wat Franse bij. ( heel raar mens by the way).

We hadden een vrij jonge gast en hij ging ons de Everglades wel even laten zien.
We gingen eerst vreselijk hard over het water naar een eiland en vervolgens via een soort kanaal weer terug. Het was echt geweldig zowel Dille ( van de Vogelaartjes) als Loucka mochten bij de gids bovenop zitten super stoer natuurlijk!

En we hebben onderweg diverse vogels en natuurlijk Alligators gezien super vet!

Aan het einde van de tour konden we een Alligator van 2 jaar oud vasthouden echt wel bijzonder.

Hierna zijn we weer richting hotel gereden en hebben we pizza gegeten.

Vervolgens zijn we de straat terug ingelopen en hebben we de "Ducktour" gedaan. Dit is ook een gave ervaring. Je stapt in de stad op een soort bus in via een trap. Het is namelijk een amfibie voertuig. Dus eerst door de straten van Miami Beach en dan het water in langs Palmisland en daar waar de sterren wonen. Echt heel erg lachen!
Er staat een vent voorin met een iPod die de hele show aan elkaar kletst en echt interactie uitlokt, te leuk! De tour duurt 1,5 uur en is meer dan de moeite. Zo komen we langs het hoofdkantoor ban Gloria Estefan en het huis van Beckham om maar wat te noemen.
Wat een hutten staan daar aan het water echt te gek om even te zien.

Hierna eten we Mexicaans en gaan we uiteindelijk weer een drankje doen op het dakterras. Patrick is jarig en dat moeten we vieren.

Het was weer een mooie en drukke dag. Morgen gaan we ontbijten met de Vogelaartjes voor Patrick zijn verjaardag en dan gaan zij naar de Key's. Wij zijn nog een dag in Miami Beach en gaan vrijdag de cruiseboot op naar de Bahama's.