Dag 18 van Tsitsikamma naar Oudtshoorn.

Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Vanmorgen moesten we om 10:00 de sleutel inleveren bij de receptie 7 km terug. We hadden geen wekker gezet want we konden tot 11:00 ontbijten dus geen haast. We hadden hier geen ontbijt bij het huis en moesten op eigen gelegenheid ontbijt regelen vandaar.

We werden rond 8:00 wakker ket een geweldig uitzicht vanuit bed op de wilde Indische Oceaan. De golven kwamen meters hoog echt te gaaf! We kletsten wat samen en we kwamen erop dat het vandaag precies een jaar gelden is dat Cha haar eerste rugoperatie had. Wat een gedoe was dat. Het been dat uitviel en niemand wist hoe en wat. Kortom "gedoe!". En wat fijn dat we nu dan hier in prachtig Aftika met z'n vieren zijn en het allemaal best goed gaat.

Uiteindelijk moest iedereen douchen en brachten we eerst de sleutel weg en reden we terug naar het restaurant om te ontbijten. Na het ontbijt zouden we wat mooie foto's gaan maken van de enorm hoge golven en het meters omhoog spatten van de golven op de rotsen. Dit zouden mooie plaatjes worden. Wat een kracht en wat een gebulder dat water op die rotsen zeg.
Vlak voordat we de auto in wilde stappen voor de rit van 224 km richting Oudtshoorn spotten we een walvis. Hij sprong regelmatig uit het water omhoog en zwaaide ons letterlijk gedag met 1 vin steeds. Wat een geweldig beest. Toen we net in de auto zaten zag je heel gaaf de achterkant met zijn totale staart boven water geweldig!

Na een prachtige rit langs de kust aan de ene kant en soms meren, rivieren en groene bergen aan de andere kant kwamen we uiteindelijk bij "Chandeliers game resort" aan dit ligt 7km voor Oudtshoorn en is weer een heel gaaf resort. We kwamen aan en er liepen twee baby Girafjes gewoon in de tuin bij het restaurant. Hoe vet! Indy en Loucka kunnen ze gewoon aaien.

Na het inchecken hebben we eerst geluncht en daarna zouden we naar ons slaapverblijf gebracht worden. We reden achter de beste man aan en we komen bij twee super luxe tenten helemaal tegek. Een zeer lux bed, koelkast gevuld, mooi ingericht en een groot bad binnen en douche met koud/warm water buiten. Wat geweldig allemaal weer. De kids hebben de tent naast ons nr2 helemaal hetzelfde.
Vanavond eten we hier in het restaurant en morgenochtend hebben we weer een gamedrive. Daarna gaan we Girafjes knuffelen en willen de kids struisvogel gaan rijden. Dat gaat dus wat worden!

Tot morgen, "TheBig4!".

Wat een prachtige plek daar zeg.. En gave tenten!!!