Dag 6 Hop-on-Hop-off tour door Washington D.C.

Verenigde Staten, Washington D.C.

Vandaag hadden "TheBig4!" een drukke dag!
Deze 2e dag hadden we volledig ingezet op Hop-on Hop-off bus in deze zeker ook geweldige stad. Het is werkelijk een groot museum hier dat Washington! Het stikt van de "Memorials" en musea. We willen het maximale eruit halen dus vroeg op pad.

Er zijn 3 lijnen hier we beginnen met de rode route. Deze gaat langs het prachtige "Union Station" waar we gisteren met de trein aankwamen en vervolgens "US Capital", "Washington Monument", "Lincoln Memorial", "Thomas Jefferson Memorial" een aantal Musea en "Madame Tussauds". En de laatste hebben we echt wel hysterische foto's gemaakt! Ik zal er een aantal in de blog toevoegen.

Maar ook al die memorials het is echt prachtig en ze zijn er trots op en houden van "bigger" en "biggest" op mijn lijf geschreven dit land.
Toen wij de rode route helemaal rond waren zijn we overgestapt op de gele route. Deze ging naar naast The Capitol naar ons andere hoogtepunt van de dag naar The White House. Wat een imposant gebouw toch en gek om daar te lopen en te weten dat daar een van de belangrijkste mensen op aarde woont. Gek genoeg vertellen ze hierbij dat de plannen veel groter waren voor dit gebouw en dat het met goedkoop materiaal is gemaakt wat eigenlijk niet wit blijft. Het is met speciale verf behandeld anders zou het vergaan in dit klimaat. Lekker hut dus voor de president van de USA!

Hierna zijn we overgestapt op de blauwe route. Deze wilde we doen omdat deze ons langs het "Petagon" en "Arlington National Cemetery" zou brengen.
The Pentagon hebben we gezien maar toen we bij Arlington kwamen kregen we echt een vreselijke bui over ons heen. We zaten bovenop in de bus en iedereen liep naar binnen en beneden. De gids in paniek en of we wilde blijven zitten terwijl de bus reed, het was maar regen. Dus we hebben haar laten zitten en zijn naar beneden gelopen. Dit werd niet gewaardeerd maar iedereen heeft wel eens een rotdag en ik had er geen zin in.
Hier zijn we dus niet uitgestapt en we zijn in de regen op het eindpunt gekomen en de bus uitgestapt. Het bleef maar niet normaal hard regenen en wij stonden naast de bus. Gelukkig zagen Indy en Loucka een taxi die vrij was, dus 3 minuten later zaten we droog in de taxi naar het hotel. Gelukkig was het een hele vriendelijke en spraakzame taxichauffeur dus we waren er voor we het doorhadden (Not! Wat een stuk chagrijn zeg vreselijk!).

In het hotel aangekomen gaan de kids lekker ff in bad en ik zit dit te schrijven.

Vanavond nog een hapje eten en morgen weer vroeg op want we vliegen via Atlanta naar Orlando.

Morgen dus weer meer wij genieten nog even van het echt leuke Washington!

Kus van "TheBig4!"

Wat een gezellig verslag weer,terwijl ik het lees hoor ik het vertellen heel gezellig. Die foto's ja jullie,die met de Obama's gaaf hoor eigenlijk allemaal wel Charissa altijd al gewild met Tom C op de foto,ja en Indy natuurlijk met Justin B, joh Loucka ik wist niet dat jij de Micheal Jackson moves zo goed kende top X💕😍😘👍

Mama,Netty,Oma Netty 2017-08-02 07:51:50

Whoehahaha...ik lag dubbel hier...die met Trump :D Trouwens de impressie van MJ is sprekend hahahaha... Bljf echt doorgaan met de fotos en verhalen delen he! Heel veel plezier...many more days to come!

Dennis W. 2017-08-02 08:33:02

Heerlijke verhalen, geniet!

Eva 2017-08-02 09:00:35

Wat een fantastische ervaring voor jullie geniet ervan